Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Salute, op wijnreis door de Italiaanse laars
12-12-2014, 11:14 AM
Bericht: #18
RE: Salute, op wijnreis door de Italiaanse laars
Hi guys,
even een woordje over het verschil tussen de vorige twee uitgaven van de "Licataboeken" en het nieuwe Salute!-boek. De reden waarom ik de nieuwe uitgave geschreven heb, is omdat ik de vorige twee boek"jes" ... ronduit slecht vond. Ik heb dat ook eerlijk aan Laurent laten weten. Er stond geen zak diepgaande informatie in, ze waren bij de verschijning al serieus gedateerd en het waren meer reisverhalen waarin er meer geschreven werd over de rivieren, de bergen, de koeien en de pasta van de regio's dan over de appellaties, druiven, wijnbijzonderheden en andere diepgaandere informatie. Ik denk dat Guido Francque bij het schrijven van de vorige twee boeken geen enkele Italiaanse geschreven bron heeft geraadpleegd. Ik heb er circa 5 maanden aan geschreven en me enkel op objectieve informatie gebaseerd (tot het Italiaans Staatsblad toe...).

Any way, ik wil me hier zeker niet profileren als "mijn kind schoon kind" (want dat haat ik zelf) maar hoop gewoon dat iedereen de kans krijgt om ooit één hoofdstuk te lezen. Wat de eigenlijke body van het boek betreft (de 20 hoofdstukken dus) kan ik met het hand op het hart garanderen dat er niet één woord het zelfde is als de twee eerste boekjes. Wie in de buurt van Leuven woont, wil ik altijd een exemplaar uitlenen om enkele dagen te lezen en dan pas te beslissen of het goed genoeg is.

Eigenlijk zou ik iedereen van het forum graag een boek uitlenen om te testen, maar zo veel exemplaren heb ik helaas niet... Ik ben trouwens heel nieuwsgierig naar de eerlijke (en liefst opbouwende Rolleyes kritiek van de forumleden die het boek gelezen hebben. Laat maar komen! En negeer al die Licata-bla bla bla gewoon! Wink Het gaat om de inhoud, de verpakking is minder belangrijk Wink

Berichten in deze discussie
RE: Salute, op wijnreis door de Italiaanse laars - Roeland V - 12-12-2014 11:14 AM

Ga naar locatie: