Welkom, gast!

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alois Lageder, Cor Römigberg, Alto Adige
28-12-2014, 03:15 PM
Bericht: #23
RE: Alois Lageder, Cor Römigberg, Alto Adige
(28-12-2014 02:58 PM)Innesto schreef:  Vogelmaier Moscato Giallo 2013

Moscato... riep bij mij, en wellicht bij velen, een eerder zeemzoetige bijklank op. Niet iets wat ik zo direct in overweging zou nemen om richting mijn kelder te versluizen. Niets van dat met deze Vogelmaier Moscato Giallo 2013 van Aloïs Lageder.

Zuiver, complex, aromatisch en droog. Punt aan de lijn! Mooie heldere stro-gele kleur met groene reflecties. Uitgesproken aromatisch en floraal in de neus. Subtropisch fruit, rozen, bloemen,... In de mond droog, fris, fijn en mineralig. Eerder gedistingeerd om dan weer te eindigen met een lange intense en aromatische afdronk.

Zeer mooie en niet alledaagse wijn, bijzondere goede match met kraakverse coquilles.

Ik liet Aloïs Lageder om één of andere reden in het verleden een beetje links liggen. Groot domein, misschien een beetje commercieel,... Afgaande op deze Vogelmaier Moscato Giallo geheel ten onrechte. Ik ben razend benieuwd meer van dit domein te proeven.

Interessant. Kan je deze moscato vergelijken met gewurz qua aromatische intensiteit?

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)

Berichten in deze discussie
RE: Alois Lageder, Lindberger 2005 - koen - 16-09-2011, 10:42 AM
RE: Alois Lageder, Cor Römigberg, Alto Adige - Olivier - 28-12-2014 03:15 PM

Ga naar locatie: