Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Malartic-Lagraviere Pessac Léognan
30-01-2016, 12:02 AM
Bericht: #101
RE: Chateau Malartic-Lagraviere blanc 2007
(29-01-2016 12:57 PM)vinejo schreef:  
(28-01-2016 09:54 PM)Kris schreef:  
(28-01-2016 02:22 PM)Tienne schreef:  
(25-05-2013 11:20 PM)doc schreef:  
(18-06-2012 06:07 PM)vinejo schreef:  Malartic Lagravière BLANC 2007, Pessac

Tienne schonk ons deze wijn blind, de hele tafel lag met de benen omhoog. Wat een fantastische wijn!!!

TN van Bert:
Expressieve neus met ananas, exotisch fruit en perzik.
Klassewijn. Fraicheur, lange, fruitige afdronk.

TN van Doc:
De Malartic Lagravière 07 is de beste witte uit Bdx die ik ooit dronk ! Exotisch fruit, pompelmoeszeste, limoen, vanille alles in een heel delicaat evenwicht, uitmuntende finesse en bijzonder fijne zuurtjes. Enorm complex !

Vanavond een autenthieke Sole Meunière klaargemaakt, ik was aan het twijfelen of het ging lukken met deze wijn. Misschien te vol voor het gerecht ?
Eigenlijk ging het voortreffelijk. Terug enorm enthousiast over deze Malartic, iets meer geëvolueerd in kleur maar waw, een rassige Sauvignon Blanc met een schaafkrulleke hout. Alom finesse en frisheid ! Deed mij wat denken aan de Carbonnieux 2000 in z'n jeugdigheid. De TN van hier boven blijft staan ! 93

Bij thuiskomst van Cee zonet impulsief een Malartic 2007 blanc geopend.
Onmiddellijk pure klasse!
Redelijke gele kleur, mooie fraicheur, exotisch toetsen met ananas, soms wat nectarine. Ook een beetje was. Zeer verfijnd mondgevoel.
Vanavond de rest...

Onlangs ook volledig van mijn sokke geblazen door deze 2007. Witte bordeaux kan zo mooi zijn...Staat in mijn top 3 witte bordeaux samen met Laville Haut Brion 97 en Smith Haut Lafitte 2007. Misschien dat witte bordeaux wel gediend zijn met een 7 in het jaartal?

Juist, met uitzondering van de witte Carbonnieux dan ;-)
En idd, die Malartic (vooral sauvignon) is echt geweldig. En dan zeggen dat ik welgeteld... 0 flessen witte Pessac liggen heb... banghead

's Avonds komt het hout in het middenstuk iets meer naar voor. Maar is nu ook iets frisser geschonken. Bij een graadje meer weer iets minder prominent.
Afgezien van de kleur blijft de wijn jeugdige kenmerken vertonen. Zou dus nog moeten kunnen liggen, verbeteren(?).
Niet makkelijk in te schatten.

Berichten in deze discussie
RE: Chateau Malartic-Lagraviere blanc 2007 - Tienne - 30-01-2016 12:02 AM
RE: Chateau Malartic-Lagraviere 1998 - Dc - 07-05-2015, 07:58 PM

Ga naar locatie: