Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Russolo, Friuli
18-03-2016, 05:23 PM
Bericht: #3
RE: Russolo, Friuli
(18-03-2016 05:14 PM)gertjeuh schreef:  
(18-03-2016 02:15 PM)Olivier schreef:  Grifo Nero, Pinot nero 2011, IGT Venezia Giulia

Achteloos open gedaan bij de pasta deze middag. Jawadde... In de neus direct een stilleven van braam, cassis, ceder, na een tijdje ook een fijne kruidigheid. Niet direct een pinot noir neus, maar wel één waar ik even van verschiet. In de mond een fruitige aanzet, het fruit neigt in de mond al meer naar rijp rood fruit, maar het zwart fruit is er ook nog steeds, een nobele houttoets, duidelijk aanwezig, maar mooi geïntegreerd. Zeer mooi evenwicht, niet strak, maar ook niet te mollig. Zuurtjes zijn zeer fijn, ze zijn er en houden de wijn mooi fris, maar je merkt ze niet meteen. Tannines zijn zeer rijp, komen na een tijdje wat meer opzetten en zorgen voor een mooie cliffhanger aan je tong. Het hout komt wat terug in de afdronk en zorgt voor mooie lengte.
Modern gemaakt, zonder enige twijfel. Maar steekt zo f**king goed in elkaar. Ik weet niet of ik deze wijn blind zou herkennen als pinot noir. Op basis van de mond al meer dan de neus. Maar dit is zeer mooi aan 16€! Overigens ook perfect op dronk wat mij betreft. Een wijn die je als pinot noirliefhebber zal appreciëren, maar waarmee je zeker ook je niet pinot noirliefhebbende vrienden mee zal bekoren. En ben trouwens vrij zeker dat de mensen je gaan geloven als je zegt dat je hiervoor 30€ betaald hebt Wink
Schonen TN !
Krijg er dorst van Smile .
Waar haal je dit ergens ?

Bij Het Wijnhuis. Dit weekend trouwens opendeur, geven dan 21% op een selectie wijnen (denk niet dat deze erbij zit), maar je moet wel 6 dezelfde kopen, wat ik zelden of nooit doe.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)

Berichten in deze discussie
Russolo, Friuli - Olivier - 18-03-2016, 02:15 PM
RE: Russolo, Friuli - Smaakatleet - 18-03-2016, 05:14 PM
RE: Russolo, Friuli - Olivier - 18-03-2016 05:23 PM
RE: Russolo, Friuli - Smaakatleet - 18-03-2016, 05:36 PM
RE: Russolo, Friuli - Olivier - 17-04-2016, 01:36 PM
RE: Russolo, Friuli - Olivier - 17-04-2016, 10:30 PM
RE: Russolo, Friuli - Olivier - 16-07-2016, 08:27 PM

Ga naar locatie: