Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cap de Faugères Côtes de Castillon
02-09-2017, 01:24 PM
Bericht: #17
RE: Cap de Faugères Côtes de Castillon
(01-09-2017 06:44 PM)vinejo schreef:  
(08-03-2014 10:34 PM)Gerten schreef:  Cap de Faugères 2005, prachtige wijn: purperen kleur geëvolueerd aan de randen. Gestoofd fruit, zwarte bes, chocolade, tabak. Mooi versmolten met delicate zuren. Grote concentratie en ellenlange afdronk.

Meer dan 3 jaar later ook een flesje geopend van de 2005.
Had zin in meer na de laatste slok Pontet Canet 2008....

Wel, deze wijn moet echt niet blozen na die grote naam..!
Complex in neus en mond, mooie fraicheur, lang, mooie afdronk, wel licht droogtrekkend maar niet storend. 91
Dit smaakte me dus enorm NA een Pontet Canet 2008. Zegt veel.

Jammer dat de 2012 me zo tegenviel laatst, de 2016 kreeg van Jeff Leve nochtans heel mooie notes.
Misschien toch eens volgen, best bij Topwijnen kopen denk ik, de tegenvallende 2012 kwam van bij Colruyt.

De dag erna is de wijn even mooi, een heerlijk aroma van chocolade, kruidnagel, amandel, toefje boter en zwart fruit, evenwichtig in de mond met bijna Bandoliaans bosfruit en tabak in de afdronk. Ik wou dat Francis eens kon meeproeven, ben redelijk zeker dat ie er ook zou van genieten Wink
Vorige week opende ik twee pinot noirs, een Gevrey VV en Morey van Forey. Ik vond de wijnen niet slecht maar ik had moeite om er echt genot in te vinden. Ik vroeg me zelfs af of mijn wijnpassie misschien wat aan het wegdeemsteren is...
Deze gewone Castillon overtuigt me echter: The passion is here to stay! wijn

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)

Berichten in deze discussie
RE: Cap de Faugères Côtes de Castillon - vinejo - 02-09-2017 01:24 PM

Ga naar locatie: