(28-12-2010 05:03 PM)vinejo schreef: (28-12-2010 02:36 PM)jazzper schreef: beste wijnafficionado's
Nu wou ik eens vragen wat jullie verwachten van een wijnkaart?
verkiezen jullie bijvoorbeeld een kaart met zwierige beschrijvingen (over frisse veldbloempjes en mooi geconfijt zuiders zomerfruit bijvoorbeeld :-) of liever een zakelijke kaart waar gewoon druif, streek, terroir, aroma's etc in vermeld staan zonder volzinnen?
Dag Jazzper,
Niet te veel beschrijving, wel de correcte info, eventueel een aanduiding om welk type wijn het gaat (krachtig, vol, fijn, licht, droog,...) en daarbij als het kan misschien een tip bij welke gerechten je hem het best geschikt vindt (tenzij je dat liever overlaat aan een sommelier...)
Ivm het jaartal, kan je bij je ontwerp eventueel niet naast elke wijn wat plaats laten (stippellijntje) om te vermelden over welk jaar het gaat? En als een jaargang vernieuwd wordt, gewoon aanpassen?
De meeste liefhebbers (en dat zijn er steeds meer) stellen wel degelijk prijs op het kennen vd jaargang.
Zorg in rood vooral voor genoeg lichtere wijnen (cabernet franc uit de loire, Pinot noir,...), de meeste wijnkaarten staan vol met veel te krachtige wijnen.
ik heb voldoende zachtere en fijnere wijnen maar omdat ik een indisch restaurant heb moet ik er natuurlijk steeds voor zorgen dat het ook bij het eten past...