Montonale, Lugana/Garda
|
14-08-2018, 11:15 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-08-2018 om 11:30 AM door Innesto.)
![]() |
|||
|
|||
RE: Montonale, Lugana/Garda
(14-08-2018 12:23 AM)don quichotte schreef:(13-08-2018 09:57 PM)Innesto schreef: Montunal 2017 Don, Montonale zit in het assortiment van het Londense Berry Bros. & Rudd wat op zich al kan tellen als referentie. Bij Christiaens drukte ze mij op het hart de instapper van dit domein te proberen en dat terwijl ik een ander duurder alternatief op het oog had. Tot slot vielen een tijdje terug gasten, die jaarlijks naar Desenzano del Garda afzakken, van hun stoel toen ze deze wijnen in het glas kregen. Naar hun zeggen het domein dat de lokale wijnliefhebbers steevast prefereren boven de meer bekende/grotere namen uit de streek die vaak meer bekertjes, palmen en punten toebedeeld krijgen door uitgevers van gidsen en allerlei awards. Dat laatste is misschien nog de beste referentie. Wat Christiaens betreft: ik koop daar de laatste tijd meer en meer, steeds vertrekkend vanuit een aantal “proeflessen” die ik aanschaf. Ik moet zeggen dat ik van het merendeel van mijn aankopen zeer onder de indruk was, topkwaliteit en minstens even goed of zelfs beter dan duurdere alternatieven elders. Gezien het heel “brede” en heel diverse gamma voeren ze ook wijnen die ik niet zal (bij)kopen. Niet dat er iets mis mee is, gewoon omdat het mijn smaak niet (meer) is. Ik kan echt wel begrijpen waarom ze deze wijnen voeren en dat andere mensen deze prefereren boven de wijnen die ik verkies. Wat ik heel erg apprecieer is dat ze dit bij deze wijnhandel begrijpen en je mening oprecht waarderen. Ze vinden dit gezien de samenstelling van hun assortiment eigenlijk niet meer dan normaal. De wijnverkopers die niet beginnen te steigeren als je niet dol enthousiast bent over alle wijnen in hun portefeuille laat staan dat je refereert naar een wijn die ze niet voeren kan ik nog altijd op drie vingers tellen. (14-08-2018 09:32 AM)Olivier schreef:Citaat:Een wijnhandelaar die geen wijnen van 50€ en meer aan zijn cliënteel moet proberen te versjacheren om iets degelijk in het glas te krijgen. Leveren particulier via DPD, vandaag besteld normaliter morgen geleverd. |
|||
|