Waar gaat Mathijs dit jaar op reis ....
|
20-09-2018, 04:41 PM
![]() |
|||
|
|||
RE: Waar gaat Mathijs dit jaar op reis ....
Domaine de la Chevalerie
Op aanraden van een mede forum lid, die ons op het hart drukte om hier zeker en vast langs te gaan. We hadden wel geen afspraak gemaakt, dus we leefden vooral op hoop toen we deze kant uitgingen. Wat zoeken, en ter plaatse aangekomen werden we begroet door een vlotte brunette ( met geweldig mooie blauwe ogen ). Konden we eventueel wat zien en proeven ? Moeilijk, de oogst zou aanvangen en eigenlijk geen tijd, maar snel even een rondje. We liepen als een wervelwind doorheen een prachtige kelder, zo typisch voor de regio, een oude steengroeve ( tuffeau ). Haar haast verdween toen ze begreep dat we een basiskennis in wijnen hadden en dus niet volleerde wijnidioten waren ![]() Dus dan kwamen de flessen allemaal naar boven - ik dacht dat we begonnen met 6 flessen en uiteindelijk eindigden met 10-12 wijnen ![]() Ik kon niet echt notities nemen, maar zover ik me kon herinneren, hebben we onderstaande wijnen geproefd (*) Peu Muleau 2014 / 2015 Galichets 2014 / 2015 Bretêche 2014 / 2015 Chevalerie 2014 / 2015 Busardières 2014 / 2015 Grand Mont 2011 Alcofribas 2005 (*) er was één jaargang ( 2014/2015 ) die niet maar op voorraad was, daar kregen we een andere wijn ( Grand Mont ) geserveerd Allemaal mooie wijnen, vol potentieel of nu al goed te genieten .... uurtje later waren we kleine 600 Euro kwijt ( 24xflessen ) ![]() Mathijs When in doubt ... drink Pomerol ! |
|||
|