Clos Manou, een nieuwe ster.
|
28-07-2020, 12:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-07-2020 om 12:05 PM door Vinoco.)
![]() |
|||
|
|||
RE: Clos Manou, een nieuwe ster.
(28-07-2020 11:25 AM)TheWineVet schreef: De Chapelle de Potensac heb ik in 2009 liggen en is inderdaad zeer mooi, maar ook veel sneller op dronk. Zal ook wel aan 2009 liggen, maar toch. Ik ben wel overtuigd van het feit dat grote wijnen lang moeten liggen om dan een nog hogere kwaliteit te kunnen tonen dan tweede wijnen die sneller lekkerder zijn, maar nooit intrinsiek op datzelfde niveau als de eerste wijn kunnen komen na 20 jaar. Om klare taal te spreken: op zijn hoogtepunt zal een kleinere wijn (op enkele uitzonderingen na natuurlijk) nooit even lekker zijn dan een grote wijn op zijn hoogtepunt. Alleen heb je daar meer geduld voor nodig. Helemaal mee eens Bert. Je mag de volgende keer wel zo'n Chapelle Potensac 09 opentrekken. Benieuwd naar. Ik kan me niet herinneren deze 2e wijn ooit ergens gezien te hebben. Zou me zelfs niet verbazen als hij in NL niet verkocht wordt. Ik zie dat de 2e wijn van Clos Manou "Petit Manou" heet. Dat is tenminste een duidelijke benaming voor een 2e wijn. Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio Handelaar in High-end wijnen |
|||
|