Schäfer-Fröhlich, Nahe
|
06-04-2014, 03:03 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-04-2014 om 03:12 PM door carl.)
![]() |
|||
|
|||
Schäfer-Fröhlich, Nahe
Felseneck Spätlese 2012
Laatgeoogste wijn uit de topwijngaard van deze wijnbouwer uit zijn thuisdorp Bockenau. Slechts 7,5° alcohol Ik geef het toe dat dit heel snel is maar ik wou deze wijn toch ook eens jong drinken en "De Ronde van Vlaanderen" lijkt me daar het ideale moment voor ![]() Zeer lichte kleur (neigt eerder naar wit dan naar geel). In de neus meteen een kruidige anijstoets en boomgaardfruit. Mineraliteit, floralieit en citrus komen naar boven met opschudden. Merkbare frisheid en een ietwat fragiel karakter. In de mond wederom primair wit fruit en een uitzonderlijke balans tussen zoetheid en zuren. Het palet krijgt iets verheven, zeer preciese wijn met een enorme focus. Momenteel super maar nog een enorm potentieel voor de boeg. I like this a lot ![]() invoerder : Vinikus en Lazarus (Merchtem en Linden) "The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City |
|||
|