Chateau La Providence ( Pomerol )
|
15-02-2020, 09:06 PM
![]() |
|||
|
|||
Chateau La Providence ( Pomerol )
La Providence ( Pomerol ) 2009
Wijngaard sedert 2013 geïntegreerd in La Fleur-Petrus, domein bestaat dus niet meer. Daarom altijd al eens willen proeven ... fles 1/2, eerder dit jaar aangekocht, 82 Euro. Eigenlijk niet van plan om iets te proeven, maar zware week = heil zoeken in Pomerol ! Pop and pour. Ik heb 1/2 fles op vrijdag gedronken, de rest gespaard voor dag erna. + Kleur : nog steeds zeer jong, flink wat gekleurde tranen in het glas + Neus : intens, zeer kruidig, peperig, enorm veel fruit ( wel eerder donker ), aards, timide bij aanvang + Mond : zeer zacht, maar iets te licht voor mij, hopen rood fruit, zeer peperig, soepel, gaat vlot binnen + Afdronk : ook hier, veel peper, afdronk is het beste van allemaal, zeer lang, zeer complex, hors categorie Jammer genoeg - en ondanks vacuüm getrokken - toch wat oxidatie op dag twee, zeer spijtig. Merkte wel dat de wijn volop haar best deed om dat te verdoezelen, maar het bleef aanwezig. Conclusie ... zoals steeds zeer blij om dit eindelijk eens te proeven, maar de verwachtingen lagen iets te hoog. Ik had meer complexiteit en stevigheid verwacht, dit was voor een Pomerol iets te fijn voor mij persoonlijk. Maar nog één flesje over en dat gaan we eens met MrCoone drinken ... hij was namelijk ook zeer benieuwd. Mathijs When in doubt ... drink Pomerol ! |
|||
|