Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Patache d'aux Haut Médoc
26-03-2011, 11:35 AM
Bericht: #1
Chateau Patache d'aux Haut Médoc
Chateau Patache d'aux 2005

Blind gedronken, dacht bij ruiken eerst aan een Rioja.. Rolleyes
Tweede maal in korte tijd dat ik een Bordeaux voor een Rioja aanzie (vorige keer met een Canon fronsac), en volgens mij komt dit door het gebruik van Amerikaans eikenhout. Wat bezielt een Bordeauxwijnbouwer om dit te gebruiken ipv Frans...? Angry
Enfin, kokos en vanille dus, naast zwart fruit, chocolade, paplaurier. Licht vegetale toets ook
Redelijk streng in de mond, lichte bitterheid, gebrande rozijntjes (uit de korst van de kramiek), donkere chocolade. Onrijpe tannines (bitter).
Wat zwaar op de hand.
Een Bordeaux zoals we hem eigenlijk niet zo graag meer lusten.
Mist charme, ondanks de bewust vrouwelijke houtlagering.

79/100 - misschien wordt ie wel beter met de jaren... Confused

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
26-03-2011, 11:39 AM
Bericht: #2
RE: Chateau Patache d'aux Haut Médoc
welke canon fronsac was dat, vinejo?
26-03-2011, 11:52 AM
Bericht: #3
RE: Chateau Patache d'aux Haut Médoc
Goede vraag, ik breek mijn hoofd maar kan er niet opkomen (was in een lange reeks wijnen tgv een byob in de wijnles - ik zie de schenker normaal woensdag- tracht te onthouden om het te vragen...)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
26-03-2011, 12:15 PM
Bericht: #4
RE: Chateau Patache d'aux Haut Médoc
ben benieuwd, thank you
02-11-2012, 12:21 PM
Bericht: #5
RE: Chateau Patache d'aux Haut Médoc
Ik had hier ooit eens een paar fles'kes van gekocht om eens te "proeven".
Gisteren een flesje 2004 opengetrokken: De neus was veel belovend, rood fruit, wat donkere chocolade en ook paprika.
Maar in de mond was het één teleurstelling, niet dat deze wijn niet te drinken was maar was heel flauw, miste punch en afdronk was er ook niet.

80pnt
19-01-2015, 05:29 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-01-2015 om 05:37 PM door Benz.)
Bericht: #6
RE: Chateau Patache d'aux Haut Médoc
Hallo,
Zojuist Chateau Patache d'aux 2010 in het gles. Rode kleur met wat paarse tinten. De neus wat kruiden een lichte houttoets en veel rood en zwart fruit. in de mond een heel zachte evenwichtige wijn met mooie zachte tannines. Mooie afdronk ook. 90Slurp

Save water drink wine!
19-07-2015, 05:34 PM
Bericht: #7
RE: Chateau Patache d'aux Haut Médoc
Deze middag op restaurant de 2010 ook gedronken . ( 38 € de fles ) mooie materie maar nog redelijk strenge tannines. Kan voor mij nog jaren mee. Wel lekker spul maar zeer droogtrekkend .
19-07-2015, 06:22 PM
Bericht: #8
RE: Chateau Patache d'aux Haut Médoc
Vroeger een aantal jaargangen van gedronken maar is nooit mijn ding geweest.
Weet niet wat het niveau is van deze wijn van recente jaargangen.
Maar deze wijn van 2010 zou ik wellicht wegleggen tot na 2020....2025.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
19-07-2015, 09:34 PM
Bericht: #9
RE: Chateau Patache d'aux Haut Médoc
(19-07-2015 06:22 PM)don quichotte schreef:  Vroeger een aantal jaargangen van gedronken maar is nooit mijn ding geweest.
Weet niet wat het niveau is van deze wijn van recente jaargangen.
Maar deze wijn van 2010 zou ik wellicht wegleggen tot na 2020....2025.
Deze wijn wordt vaak geschonken op familiefeesten. Heb altijd het gevoel dat ik een erg 'doornee' Bordeaux aan het drinken ben. Nooit teleurstellend, dat niet. Maar nooit op het niveau dat je van de naam zou verwachten (nou ja 'naam'). P/Q vind je zeker beter
19-07-2015, 10:23 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-07-2015 om 10:24 PM door Benz.)
Bericht: #10
RE: Chateau Patache d'aux Haut Médoc
(19-07-2015 09:34 PM)Fre schreef:  
(19-07-2015 06:22 PM)don quichotte schreef:  Vroeger een aantal jaargangen van gedronken maar is nooit mijn ding geweest.
Weet niet wat het niveau is van deze wijn van recente jaargangen.
Maar deze wijn van 2010 zou ik wellicht wegleggen tot na 2020....2025.
Deze wijn wordt vaak geschonken op familiefeesten. Heb altijd het gevoel dat ik een erg 'doornee' Bordeaux aan het drinken ben. Nooit teleurstellend, dat niet. Maar nooit op het niveau dat je van de naam zou verwachten (nou ja 'naam'). P/Q vind je zeker beter

De 2010 is echt wel zeer lekker P/K hoor, kan met gemak nog 10 tal jaar mee! cheers

Save water drink wine!
01-03-2024, 10:55 AM
Bericht: #11
RE: Chateau Patache d'aux Haut Médoc
De laatste post dateert van 2015... En kijk, we hadden gisteren een Patache d'Aux van 2015 in het glas en die was helemaal drinkklaar, met zelfs al een vleug herfstgeuren boven het getemperde zwarte fruit en de peper.
Een wat ouderwetse Médoc, doet nergens pijn aan het gehemelte of de slokdarm, maar drinkt lekker weg. Dat zo'n wijnen niet meer populair is (ik kan me voorstellen dat een halve eeuw geleden zowat de hele productie naar België werd vervoerd, het was ook een vaste waarde op onze veiling in de jaren tachtig) tussen alle exotische fruit-en kruidengeweld is duidelijk. Maar voor mij is zo'n bordootje af en toe toch een rustpunt.

Intussen blijkbaar eigendom van een Moueix-telg. Wist ik niet.


Ga naar locatie: