Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brugse tripel
06-04-2011, 02:31 PM
Bericht: #1
Brugse tripel
Nu 'Brugge Tripel' genoemd (blijkbaar voor de herkenbaarheid in het buitenland )

Gedronken als... aperitief! Zeer zacht bier, zeker niet zoet- mooie bittere toets die fraicheur geeft (hop?). In de afdronk wat marsepein...

Lékker!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
06-04-2011, 03:00 PM
Bericht: #2
RE: Brugse tripel
en een schoon glas!!

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
06-04-2011, 06:45 PM
Bericht: #3
RE: Brugse tripel
Foutje, Jo...
Brugse Tripel werd vroeger gebrouwen door een kleine brouwerij in Brugge. (Was dat Gouden Boom?).
Wegens succes overgenomen door Palm, en van naam veranderd naar Brugge Tripel, maar ook het bier is helemaal verschillend.
Brugse Trippel was een fantastisch lekker, licht bitter maar stevig bier, met een lange afdronk, nu vind ik de Brugge Tripel maar een flauwe aanfluiting van het originele.
Jammer.
Zie ook: La Chouffe, Leffe, en wie weet wat volgt er nog allemaal.
Smaakvervlakking, we moeten er iets aan gaan doen!!
06-04-2011, 09:06 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-04-2011 om 09:07 PM door doc.)
Bericht: #4
RE: Brugse tripel
Was inderdaad Gouden Boom ,( niet Halve Maan ) ... groot gelijk. Ik sluit me aan bij jouw opmerking, Marc...

Buvez du vin et vivez joyeux !
06-04-2011, 11:32 PM
Bericht: #5
RE: Brugse tripel
Tja, of ik nu Brugge of Brugse dronk (was bij m'n ouders), ik vond 'm erg lekker. (is dat fout...? Wink )
Anyway, bedankt voor de info Marc.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: