Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château Carteau (Côtes Daugay) - St. Em. Gr Cru
04-01-2010, 03:19 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-01-2010 om 03:20 PM door nco.)
Bericht: #1
Château Carteau (Côtes Daugay) - St. Em. Gr Cru
2005 (37 Euro voor 1.5L, Wijnhandel Ghoos): ik dronk nog niet zo veel Bdx 2005's, maar dit is toch wel de mooiste die ik al dronk (zeker van de rechteroever). Zeer mooie elegante wijn, rood en zwart fruit, complex met wel nog prominente (maar rijpe en voor mij niet echt storende) taninnes. Gedronken op zich en met eten (hindefilet) en met eten was hij nog iets mooier aangezien de tannines iets softer waren... Door iederen geapprecieerd, de magnum was in een mum van tijd leeg...
05-01-2010, 12:48 PM
Bericht: #2
RE: Château Carteau (Côtes Daugay) - St. Em. Gr Cru
Ik dronk de 98 anderhalf jaar geleden en noteerde:
Duidelijk geëvolueerde wijn, met nog stuivend, vers fruit. Ontwikkelt in het glas een flinke meerwaarde met kruidig-fruitige accenten. Bijzonder mooi, versmolten evenwicht. Geëvolueerd maar breed en veel rondeur, fijn. Zonder de concentratie van echte groten, maar bijzonder drinkbaar, lekker. Een van de betere grands crus. (Gedronken naast Chateau de Pressac 98 en duidelijk beter).
05-01-2010, 06:58 PM
Bericht: #3
RE: Château Carteau (Côtes Daugay) - St. Em. Gr Cru
Al enkele jaargangen van gedronken, wat ik er van onthouden heb is dat deze wijn steeds een goede prijs/qualiteit verhouding heeft.
01-09-2012, 08:00 AM
Bericht: #4
RE: Château Carteau (Côtes Daugay) 2006 - St. Em. Gr Cru
Voor wie houdt van degelijke bordeaux met veel smaak en concentratie en een mooie houttoets en dit in de klasse -20 euro dan is Carteau uw wijn. Stelt nooit teleur en gegarandeerd positieve reacties van uw mededrinkers, al dan niet kenners.

Deze 2006 doet de reputatie van Carteau eer aan. Vol maar fluweelzacht. Veel rood fruit, houtondersteund en met lichte groene pepertoets. Nu nog te krijgen bij De Clerck in Kortrijk (16euro).
12-03-2014, 11:06 PM
Bericht: #5
RE: Château Carteau (Côtes Daugay) - St. Em. Gr Cru
Nu de 2002 in het glas, wijn is niet dood maar is toch al ver in de tertaire fase. 2002 was nu wel niet het grote bewaarjaar. Is ook mijn laatste flesje de vorige vond ik beter.


Ga naar locatie: