Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sileni Estates, Hawke's Bay, New Zealand
25-05-2011, 01:02 PM
Bericht: #1
Sileni Estates, Hawke's Bay, New Zealand
2008 Cellar Selection Pinot Noir
Eerst gedronken en goed bevonden in Steendam 66 te Gent. Jammer van de hoge prijs voor deze fles aldaar (34 euro) met de winkelprijs in het achterhoofd, maar voor de rest een aan te raden restaurant. Om flesje geweest bij handelaar (aan redelijkere prijs) en thuis opnieuw goed bevonden. Aardbeien en frambozen met beetje aarde in de neus. In de mond droog en fris met opnieuw de aardbeien die erdoor komen in de (korte) afdronk. (Lambrecht wijnen Latem; 11,25 euro)

2010 Cellar Selection Sauvignon Blanc
Tropisch fruit (passievrucht!) en gras in de neus. Tropisch fruit komt terug in de mond en wordt gecompenseerd door een mooie frisheid/aciditeit. Perfect met de scampi's die op tafel stonden. Njam njam!! (Lambrecht wijnen Latem; 8,42 euro)
25-05-2011, 02:34 PM
Bericht: #2
RE: Sileni Estates, Hawke's Bay, New Zealand
(25-05-2011 01:02 PM)claret schreef:  2008 Cellar Selection Pinot Noir
Eerst gedronken en goed bevonden in Steendam 66 te Gent. Jammer van de hoge prijs voor deze fles aldaar (34 euro) met de winkelprijs in het achterhoofd, maar voor de rest een aan te raden restaurant. Om flesje geweest bij handelaar (aan redelijkere prijs) en thuis opnieuw goed bevonden. Aardbeien en frambozen met beetje aarde in de neus. In de mond droog en fris met opnieuw de aardbeien die erdoor komen in de (korte) afdronk. (Lambrecht wijnen Latem; 11,25 euro)

2010 Cellar Selection Sauvignon Blanc
Tropisch fruit (passievrucht!) en gras in de neus. Tropisch fruit komt terug in de mond en wordt gecompenseerd door een mooie frisheid/aciditeit. Perfect met de scampi's die op tafel stonden. Njam njam!! (Lambrecht wijnen Latem; 8,42 euro)
ik ben ze ook nog bij lambrecht gaan proeven en ook ik was redelijk onder de indruk vooral door het feit dat geen van beide wijnen echt NZ aandoen (ook niet echt bourgogne of loire so don't worry) maar echt hun eigen stijl hebben voor een zeer mooie prijs...

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
25-10-2014, 11:49 AM
Bericht: #3
RE: Sileni Estates, Hawke's Bay, New Zealand
Ik dronk op een degustatie alle witte: s blanc, chardonnay, pinot gris en de cuvee "the lodge" chardonnay (eerste drie 8,8 € de laatste 15€ nu alle 11+1 bij Lambrecht). Beviel mij erg goed. Ik drink nu de s blanco 2012 en kan mij vinden in bovenstaande commentaren. Mooie zuren, tropisch fruit idd passievrucht maar ook kruisbes zoals mijn grootmoeder in haar tuin had staan. Mooi evenwicht, geen hout maar fruitig en prima afdronk. Aanrader. Op de degustatie dronk ik de 2014 en die was evengoed. De pinot noir en merlot konden mij iets minder bekoren.
23-05-2015, 08:32 PM
Bericht: #4
RE: Sileni Estates, Hawke's Bay, New Zealand
(25-10-2014 11:49 AM)Gerten schreef:  Ik dronk op een degustatie alle witte: s blanc, chardonnay, pinot gris en de cuvee "the lodge" chardonnay (eerste drie 8,8 € de laatste 15€ nu alle 11+1 bij Lambrecht). Beviel mij erg goed. Ik drink nu de s blanco 2012 en kan mij vinden in bovenstaande commentaren. Mooie zuren, tropisch fruit idd passievrucht maar ook kruisbes zoals mijn grootmoeder in haar tuin had staan. Mooi evenwicht, geen hout maar fruitig en prima afdronk. Aanrader. Op de degustatie dronk ik de 2014 en die was evengoed. De pinot noir en merlot konden mij iets minder bekoren.

Momenteel aan de S Blanc 2014 bezig en deze is nog steeds aanbevelenswaardig. Wij proefden hem bij een slaatje met geitenkaas en spek en dat was een perfect match.
24-05-2015, 12:57 AM
Bericht: #5
RE: Sileni Estates, Hawke's Bay, New Zealand
(23-05-2015 08:32 PM)Gerten schreef:  
(25-10-2014 11:49 AM)Gerten schreef:  Ik dronk op een degustatie alle witte: s blanc, chardonnay, pinot gris en de cuvee "the lodge" chardonnay (eerste drie 8,8 € de laatste 15€ nu alle 11+1 bij Lambrecht). Beviel mij erg goed. Ik drink nu de s blanco 2012 en kan mij vinden in bovenstaande commentaren. Mooie zuren, tropisch fruit idd passievrucht maar ook kruisbes zoals mijn grootmoeder in haar tuin had staan. Mooi evenwicht, geen hout maar fruitig en prima afdronk. Aanrader. Op de degustatie dronk ik de 2014 en die was evengoed. De pinot noir en merlot konden mij iets minder bekoren.

Momenteel aan de S Blanc 2014 bezig en deze is nog steeds aanbevelenswaardig. Wij proefden hem bij een slaatje met geitenkaas en spek en dat was een perfect match.

Mocht ook nog even proeven van deze wijn en was idd écht de moeite. Rapapa!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: