Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ch. Doisy Daëne, Barsac
29-05-2011, 05:07 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-05-2011 om 10:04 PM door doc.)
Bericht: #1
Ch. Doisy Daëne, Barsac
2007

Goudgeel, vette tranengordel. Bij eerste contact, opvallende citruszeste in de neus en grassigheid. Mineraal, vol, vettig, fris. Botrytis. Absolute drinkwijn, niks plakkatiefs of stroperig. Blend van Sémillon en Sauvignon Blanc (11%) die hier duidelijk voor de fraîcheur zorgt, vibrant . Ik noteerde op het terras "citroensorbet" en vanille , schattige Sauternes !! Bij nader inzien is de Wine Doctor hiermee akkoord !!

http://www.thewinedoctor.com/bordeaux/doisydaene.shtml

Buvez du vin et vivez joyeux !
29-05-2011, 05:16 PM
Bericht: #2
RE: Ch. Doisy Daëne, Barsac
Gemist in Colruyt, denk dat dit in 2007 zowat de allerbeste PQ moet geweest zijn in heel Bordeaux...
Heb wel één flesje liggen van buur Doisy Dubroca - 1989 Slurp (ooit op de veiling bij sylvies gekocht)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
29-05-2011, 05:17 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-05-2011 om 05:19 PM door doc.)
Bericht: #3
RE: Ch. Doisy Daëne, Barsac
Had daar toen al een postje over geplaatst , je hebt gelijk 2007 is toprating Jo ! De wereldvreemde SB in deze blend is fantastisch... de professor kent er wat van Slurp Daarom gaf RVF hem zo'n goeie score, nu weet ik waarom.

Buvez du vin et vivez joyeux !
29-05-2011, 05:19 PM
Bericht: #4
RE: Ch. Doisy Daëne, Barsac
heb er hier ook nog wat liggen maar 2007 lijkt mij persoonlijk nog wat jong. mijn smaak gaat dan ook eerder uit naar oudere jaargangen. wel PQ onklopobaar

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
29-05-2011, 05:22 PM
Bericht: #5
RE: Ch. Doisy Daëne, Barsac
Gelijk hoor Jazz, maar ik kon het niet laten, heb een kistje en dus ééntje geproefd ! M'n vrouw en ik traceerden een zekere "ziltighei" in de neus, er stak een serieuze zeebries, maar toch.. is dat die befaamde salinité ? Smile

Buvez du vin et vivez joyeux !
16-09-2012, 12:28 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-09-2012 om 12:31 PM door doc.)
Bericht: #6
RE: Ch. Doisy Daëne, Barsac
Doisy-Daëne 2010 DROOG

Wie een ietwat weelderige en frisse SB zoekt, een mooi alternatief voor een Graves of misschien een PL, hier is ie...
Aromatisch, kruisbes, wat groene tintjes met een mooi spel tussen rondeur en zuurtjes van pompelmoes. Ingetogen houtlagering. Mooie wijn ! 90

Buvez du vin et vivez joyeux !
27-06-2013, 08:22 PM
Bericht: #7
RE: Ch. Doisy Daëne, Barsac
(16-09-2012 12:28 PM)doc schreef:  Doisy-Daëne 2010 DROOG

Wie een ietwat weelderige en frisse SB zoekt, een mooi alternatief voor een Graves of misschien een PL, hier is ie...
Aromatisch, kruisbes, wat groene tintjes met een mooi spel tussen rondeur en zuurtjes van pompelmoes. Ingetogen houtlagering. Mooie wijn ! 90

Terug in het glas. En ik blijf van deze SB houden. Luxueus door de houtlagering, maar zeker niet te. Fris, ...Niveau van een geslaagde Pessac. Bij een paling in de room !

Buvez du vin et vivez joyeux !


Ga naar locatie: