Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Haut-Beychevelle Gloria Saint-Julien
22-06-2011, 08:03 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-06-2011 om 08:16 PM door Kris G.)
Bericht: #1
Haut-Beychevelle Gloria Saint-Julien
de 2005 van deze Aldi wijn aan het proeven, nog potgesloten zowel in neus als in de mond, wel wat materie, dus wa jaren kelderrust zullen wel soelaas brengen, weeral een kindermoord dus Sad ik begin meer en meer gefrustreerd te geraken over mijn veel te jonge kelder banghead
was naar Aldi-normen een peperdure wijn : 14 €, wat toch niet echt schitterende P/K oplevert, maar er zijn weinig Aldi-wijnen die hier in slagen, samenstelling : 65% CS, 10% CF en de rest Merlot, score van 87 en mijn andere fles eens in 2016 of zo ontkurken en ik vermoed dat dit dan wel eens een positieve verrassing zou kunnen opleveren Smile
01-07-2011, 02:59 PM
Bericht: #2
RE: Haut-Beychevelle Gloria Saint-Julien
Ik dacht er nog eentje te hebben liggen. En inderdaad geen 2005 maar een 2004. Een typisch Julientje met nogmaals een gevoel dat 2004 toch een onderschat jaar is. Toch de beste Aldi-wijn die ik tot hiertoe gedronken heb P/Q.
18-11-2014, 09:23 PM
Bericht: #3
RE: Haut-Beychevelle Gloria Saint-Julien
toch een beetje tot mijn verbazing is de aangename verrassing er gekomen, deze avond de 2005 nog eens ontkurkt (jammer genoeg mijn laatste fles), uit zijn gesloten fase en in het begin van zijn drinkvenster : zoals in vorige post opnieuw veel materie, een atypische Saint-Julien : mannelijke stijl die eerder aan Pauillac doet denken, zelfs een heel klein tikje lomp Wink doet qua stijl aan 2003 denken : er zit veel hitte in, kruidige wijn, echt wel mijn ding, een old school stevige bdx die je een lap rond je oren geeft, ik twijfel nu tussen 89 en 90 als score, maar ik voel dat er nog wat rek op zit, dus 90 lijkt me op zijn plaats, en nogmaals een pijnlijke confrontatie : een bdx in zijn gesloten fase beoordelen is heel moeilijk Blush de p/k is natuurlijk subliem en applaus voor den Aldi

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
18-11-2014, 09:34 PM
Bericht: #4
RE: Haut-Beychevelle Gloria Saint-Julien
(18-11-2014 09:23 PM)Kris G schreef:  toch een beetje tot mijn verbazing is de aangename verrassing er gekomen, deze avond de 2005 nog eens ontkurkt (jammer genoeg mijn laatste fles), uit zijn gesloten fase en in het begin van zijn drinkvenster : zoals in vorige post opnieuw veel materie, een atypische Saint-Julien : mannelijke stijl die eerder aan Pauillac doet denken, zelfs een heel klein tikje lomp Wink doet qua stijl aan 2003 denken : er zit veel hitte in, kruidige wijn, echt wel mijn ding, een old school stevige bdx die je een lap rond je oren geeft, ik twijfel nu tussen 89 en 90 als score, maar ik voel dat er nog wat rek op zit, dus 90 lijkt me op zijn plaats, en nogmaals een pijnlijke confrontatie : een bdx in zijn gesloten fase beoordelen is heel moeilijk Blush de p/k is natuurlijk subliem en applaus voor den Aldi

Ging je die niet drinken in 2016? Wink

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
18-11-2014, 09:37 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-11-2014 om 10:10 PM door Kris G.)
Bericht: #5
RE: Haut-Beychevelle Gloria Saint-Julien
(18-11-2014 09:34 PM)Olivier schreef:  Ging je die niet drinken in 2016? Wink

ja, ik zie het nu ook Wink ik had paar flessen bij de vriendin gelegd : veel keuze was er niet meer deze avond, nu ja : geen spijt : op een goed moment ontkurkt, nog steeds aan het twijfelen tussen 89 en 90, maar is altijd leuk als je met dat budget tussen die twee cijfers moeten twijfelen

edit : het wordt 89, de zuren komen iets te veel opzetten en verstoren de balans een tik, maar nog steeds geen klachten over de p/k

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
18-11-2014, 11:37 PM
Bericht: #6
RE: Haut-Beychevelle Gloria Saint-Julien
(22-06-2011 08:03 PM)Kris G schreef:  de 2005 van deze Aldi wijn aan het proeven
Waarom vind ik die Aldi wijn nooitbanghead
23-11-2014, 03:36 PM
Bericht: #7
RE: Haut-Beychevelle Gloria Saint-Julien
Indertijd eens een 2006 van geproefd en kon alleen maar denken: boecht van dunaldi Cool

Nuja, om in Saint-Julien tegenwoordig iets fatsoenlijks onder de 20 euro te vinden moet je al goed je best doen. Ik heb nog wat Gloria 09 en 10 gekocht en Fiefs de Lagrange en Lalande-Borie '10, maar daar blijft het voorlopig bij: ik heb nog wel wat voorraad Wink


Ga naar locatie: