Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine La Rémejeanne, Côtes du Rhône
05-09-2011, 10:45 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-09-2011 om 12:10 AM door doc.)
Bericht: #1
Domaine La Rémejeanne, Côtes du Rhône
Terre de Lune 2009

Voor liefhebbers van een kloeke CdR met veel materie, best wat gekoeld drinken na karaffage. 80% Syrah, 20% Grenache.
Paarsviolet, dikke tranengordel. Zwarte bramen, zoethout, kruidigheid, stevige volle mond met wat koffie. Toch beetje plomp, een tweede glas schrok me wat af...Alcohol 13% alhoewel ik iets meer vermoed. Dit zal beslist een wijn zijn voor mensen die niet frekwent wijn drinken en dan graag een flesje openen dat kracht heeft of wat overbluft. Helemaal niks mis mee trouwens.
Ik apprecieer sinds enige tijd toch meer en meer noordelijke Rhône owv van de fraîcheur en de finesse. Elk z'n ding !

Buvez du vin et vivez joyeux !
06-09-2011, 01:17 PM
Bericht: #2
RE: Domaine La Rémejeanne, Côtes du Rhône
(05-09-2011 10:45 PM)dr_magooo schreef:  Terre de Lune 2009

Voor liefhebbers van een kloeke CdR met veel materie, best wat gekoeld drinken na karaffage. 80% Syrah, 20% Grenache.
Paarsviolet, dikke tranengordel. Zwarte bramen, zoethout, kruidigheid, stevige volle mond met wat koffie. Toch beetje plomp, een tweede glas schrok me wat af...Alcohol 13% alhoewel ik iets meer vermoed. Dit zal beslist een wijn zijn voor mensen die niet frekwent wijn drinken en dan graag een flesje openen dat kracht heeft of wat overbluft. Helemaal niks mis mee trouwens.
Ik apprecieer sinds enige tijd toch meer en meer noordelijke Rhône owv van de fraîcheur en de finesse. Elk z'n ding !

was het de chèvrefeuille die je gedronken hebt of één van de andere?

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
06-09-2011, 01:47 PM
Bericht: #3
RE: Domaine La Rémejeanne, Côtes du Rhône
Terre de lune 2009 zoals vermeld Wink

http://www.domainelaremejeanne.com/vins_nl.php?vin=30

Les Genévriers dronk ik ook al, Mrs ging er een post over doen.

Buvez du vin et vivez joyeux !
06-09-2011, 04:36 PM
Bericht: #4
RE: Domaine La Rémejeanne, Côtes du Rhône
(06-09-2011 01:47 PM)dr_magooo schreef:  Terre de lune 2009 zoals vermeld Wink

http://www.domainelaremejeanne.com/vins_nl.php?vin=30

Les Genévriers dronk ik ook al, Mrs ging er een post over doen.

ah shit, niet gezien...
de chèvrefeuille van hetzelfde domein is een heel andere wijn met veel meer finesse, zeker eens proberen als je kan. heb wel nog nooit 2009 gedronken (enkel 2005-2007)

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
06-09-2011, 07:52 PM
Bericht: #5
RE: Domaine La Rémejeanne, Côtes du Rhône
Inderdaad, misschien heeft de relatieve 'plompheid' van de wijn eerder te maken met het jaartal dan met de cuvée?
Dronk van dit domein ooit de Arboussiers:
Ik noteerde dit:

Dom. La Réméjeanne, côte du Rhone , Les Arboussiers, 2001 +/- 10 € (?) bij Pappens. Frisse smaak, kersen, maar niet te veel, kruidig, perfect op dronk. De 2003 heeft ** in Hachette. Voor mij atypische côte du rhone. Aanrader

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
26-09-2011, 08:50 PM
Bericht: #6
RE: Domaine La Rémejeanne, Côtes du Rhône
(06-09-2011 01:47 PM)dr_magooo schreef:  Terre de lune 2009 zoals vermeld Wink

http://www.domainelaremejeanne.com/vins_nl.php?vin=30

Les Genévriers dronk ik ook al, Mrs ging er een post over doen.

Juist, ik was dat vergeten...

Les Genévriers 2007

80% grenache, 20% syrah (idd omgekeerd) en zeer vergelijkbaar met de Terre de lune

zwart fruit, zoethout,koffie, kruidigheid...en een extra toets van chocolade. 15° en dat proef je....Mist fraïcheur die Terre de lune wel heeft, een logge zware wijn, met 1 glas heb ik meer dan genoeg (en da's niet van mijn gewoonte)
18-02-2012, 11:38 PM
Bericht: #7
RE: Domaine La Rémejeanne, Côtes du Rhône
Genevriers 04
Top Geworden wijn, mooie grenache veroudering, Mr klein heeft een Limburgse aan zijn zijde gekregen.....kopen en min 5 jaar laten liggen! TOP!

Wine is sunlight , held together by water !
19-02-2012, 03:16 PM
Bericht: #8
RE: Domaine La Rémejeanne, Côtes du Rhône
(18-02-2012 11:38 PM)Venne schreef:  Genevriers 04
Top Geworden wijn, mooie grenache veroudering, Mr klein heeft een Limburgse aan zijn zijde gekregen.....kopen en min 5 jaar laten liggen! TOP!

Goe om te weten, dan blijf ik er verder af, ja de Limburgse zet regelmatig boodschapjes op hun site. Soms grappig... leuke madame naar 't me schijnt.

Buvez du vin et vivez joyeux !
21-07-2012, 11:49 PM
Bericht: #9
RE: Domaine La Rémejeanne, Côtes du Rhône
toffe madam ja, van het Genkse denk ik.
Nu de Air 2011, G 50%, S 30% en MVD 20% in het glas.
Schoon fruit en zaufbaarheid... opdrinken die handel
Na Jardins tweede beste P/Q van het jaar

Wine is sunlight , held together by water !


Ga naar locatie: