Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Le Logis de la Bouchardière, Chinon
23-09-2011, 11:38 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-09-2011 om 11:45 PM door doc.)
Bericht: #1
Le Logis de la Bouchardière, Chinon
Les Cornuelles 2005

Domein van Serge en Bruno Sourdais gelegen te Cravant-les-Côteaux, Chinon, zie Alliet en Baudry. Mooie terroir dus, kalk en klei, vignes van 60 tot 80 jaar.
2005 is een uitzonderlijk jaar en dat proef je hier. De wijn heeft een perfecte structuur en belooft nog een mooie toekomst. Alles in goed evenwicht. Kersenrood, briljant. Witte peper, vleugje rood fruit, beetje drop zelfs in de neus, lichtjes floraal. Krieken, aalbes, veenbes en wat zwarte bramen in de mond, beetje lactisch. Gebalde mond met mooi rijpe, ietwat kruidige tannines. Is weg voor 15 jaar denk ik. Ik vond het prijslijstje terug en m'n mond viel echt open, kocht deze hoogste cuvée in het gamma aan 8.50 euro ! Kan mee met de groten uit de appellatie. Om te onthouden bij bezoek aan de streek... Ik zou 90/100 geven ! Ai, geef niet graag punten maar mijn madame vraagt wat ik zou geven, voilà.

Buvez du vin et vivez joyeux !
24-09-2011, 08:55 AM
Bericht: #2
RE: Le Logis de la Bouchardière, Chinon
(23-09-2011 11:38 PM)dr_magooo schreef:  Les Cornuelles 2005

Ai, geef niet graag punten maar mijn madame vraag wat ik zou geven, voilà.

Zeker dat ze het over de wijn had? Cool

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: