Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Chaume Arnaud, CdR
26-09-2011, 10:55 AM
Bericht: #1
Domaine Chaume Arnaud, CdR
Kreeg van dit domein het volgende flesje cadeau "Côtes du Rhône Villages Vinsobres La Cadène 2010", Viognier en Marsanne, Demeter gecertifieerd. Mijn glas vult zich onmiddellijk met puur biofruit Big Grin ... een enorm boeket van citrus, wit fruit, tropisch (ananas, mango?), een volle aanzet in de mond, pompelmoes, wat lactisch maar toch met frisheid, op het middenpallet ontwikkelt er zich een fijn bittertje dat zich tot op het einde van de afdronk doorzet samen met een beetje drop. Knap. Na een paar glaasjes en als de temperatuur wat stijgt, wordt ie wat vermoeiender, vooral dat anijs bitterje blijft lang in je mond plakken.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
26-09-2011, 11:49 AM
Bericht: #2
RE: Domaine Chaume Arnaud, CdR
Mooie TN, de rode Vinsobres is ook een winnaar in P/Q. Mooi geslaagde wijn op dit domein !

Buvez du vin et vivez joyeux !
04-03-2012, 04:19 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-03-2012 om 07:49 PM door Anne.)
Bericht: #3
RE: Domaine Chaume Arnaud, CdR
Vinsobres 2009

60% grenache, 15% syrah, 15% mourvèdre, 5% cinsault, 5% carginan

Mooie soepele zijdezachte wijn. Prachtige heldere briljante kersenrode kleur, zwarte kersen, bramen, cassis, kirsch, koffie, cacao en kruidigheid. Intense maar niet al te complexe wijn, geen houtlagering. Mooie fraîcheur voor zijn 14.5° wat hem zeer aangenaam maakt om te drinken.
04-03-2012, 08:43 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Chaume Arnaud, CdR
(04-03-2012 04:19 PM)mrs_magooo schreef:  Vinsobres 2009

60% grenache, 15% syrah, 15% mourvèdre, 5% cinsault, 5% carginan

Mooie soepele zijdezachte wijn. Prachtige heldere briljante kersenrode kleur, zwarte kersen, bramen, cassis, kirsch, koffie, cacao en kruidigheid. Intense maar niet al te complexe wijn, geen houtlagering. Mooie fraîcheur voor zijn 14.5° wat hem zeer aangenaam maakt om te drinken.

Ligt het aan de auteur of aan de beschrijving, maar ik krijg goesting om deze wijn te proeven! Slurp

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
04-06-2012, 11:23 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-06-2012 om 11:25 PM door doc.)
Bericht: #5
RE: Domaine Chaume Arnaud, CdR
Vinsobres 2009

Terug heel lekker ! Deze biodynamische wijn getuigt van groot wijnmakerschap. Perfect evenwicht in tannines, zuren en alcohol. Het rijpe fruit zorgt voor diepgang zonder plomp of gekonfitureerd te zijn. Zijdig, fruitig, fris en toch vol, ...killer !

Buvez du vin et vivez joyeux !
05-06-2012, 05:34 PM
Bericht: #6
RE: Domaine Chaume Arnaud, CdR
(04-06-2012 11:23 PM)dr_magooo schreef:  Vinsobres 2009

Terug heel lekker ! Deze biodynamische wijn getuigt van groot wijnmakerschap. Perfect evenwicht in tannines, zuren en alcohol. Het rijpe fruit zorgt voor diepgang zonder plomp of gekonfitureerd te zijn. Zijdig, fruitig, fris en toch vol, ...killer !

en een lichte lactische toets, vorige keer heb ik die niet opgemerkt.
05-06-2012, 08:16 PM
Bericht: #7
RE: Domaine Chaume Arnaud, CdR
(05-06-2012 05:34 PM)mrs_magooo schreef:  
(04-06-2012 11:23 PM)dr_magooo schreef:  Vinsobres 2009

Terug heel lekker ! Deze biodynamische wijn getuigt van groot wijnmakerschap. Perfect evenwicht in tannines, zuren en alcohol. Het rijpe fruit zorgt voor diepgang zonder plomp of gekonfitureerd te zijn. Zijdig, fruitig, fris en toch vol, ...killer !

en een lichte lactische toets, vorige keer heb ik die niet opgemerkt.

't Voordeel van sobere wijn is dat je er niet van verdikt, extra gezond dus ! Big Grin

Buvez du vin et vivez joyeux !
21-02-2014, 12:13 PM
Bericht: #8
RE: Domaine Chaume Arnaud, CdR
(04-06-2012 11:23 PM)doc schreef:  Vinsobres 2009

Terug heel lekker ! Deze biodynamische wijn getuigt van groot wijnmakerschap. Perfect evenwicht in tannines, zuren en alcohol. Het rijpe fruit zorgt voor diepgang zonder plomp of gekonfitureerd te zijn. Zijdig, fruitig, fris en toch vol, ...killer !

... en nog altijd top. Dit weekend opengetrokken, laatste glaasje gisteren gedronken en zelfs dat was nog verbazend lekker!

Heb van hetzelfdde domein ook nog de "Cadène" liggen in rood (en 2010 wit), binnenkort eens opentrekken. De gewone is vooral grenache (60%, en verder 15% Syrah, 15% Cinsault, et 10% de Mourvèdre et Vieux Carignan). De "Cadène" is 30% syrah, 30% grenache, 30% mourvedre en de rest carignan & cinsault)

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
23-05-2014, 08:18 PM
Bericht: #9
RE: Domaine Chaume Arnaud, CdR
(21-02-2014 12:13 PM)nco schreef:  
(04-06-2012 11:23 PM)doc schreef:  Vinsobres 2009

Terug heel lekker ! Deze biodynamische wijn getuigt van groot wijnmakerschap. Perfect evenwicht in tannines, zuren en alcohol. Het rijpe fruit zorgt voor diepgang zonder plomp of gekonfitureerd te zijn. Zijdig, fruitig, fris en toch vol, ...killer !

... en nog altijd top. Dit weekend opengetrokken, laatste glaasje gisteren gedronken en zelfs dat was nog verbazend lekker!

Heb van hetzelfdde domein ook nog de "Cadène" liggen in rood (en 2010 wit), binnenkort eens opentrekken. De gewone is vooral grenache (60%, en verder 15% Syrah, 15% Cinsault, et 10% de Mourvèdre et Vieux Carignan). De "Cadène" is 30% syrah, 30% grenache, 30% mourvedre en de rest carignan & cinsault)

Vanavond de Vinsobres 2011 gedronken en kan me volledig aansluiten bij de TN's hierboven: heel rijp fruit, en een mooie zalvende structuur in de mond. De kruiden spelen mooi samen met het fruit en de zuren. Bij iets hogere temperaturen prikt de alcohol er misschien net iets te veel door, maar dat is detailkritiek. Supersappige, lekkere Rhone: I like !

Komt van bij Vive Le Vin, maar geen idee wat ik er voor betaald heb.
27-09-2015, 07:51 PM
Bericht: #10
RE: Domaine Chaume Arnaud, CdR
Vinsobres 2012

Ligt in de lijn van 2011, dus "big and bold", met hopen cassis, zoethout en kruiden, silky mondgevoel en lang kruidige afdronk. Alcolhol is misschien wel wat too much momenteel, maar mits wat kelderrust en op de juiste temperatuur gedronken (rond 16°) is dit toch wel C9dP-niveau voor mij.
29-09-2015, 05:18 PM
Bericht: #11
RE: Domaine Chaume Arnaud, CdR
(27-09-2015 07:51 PM)Dave schreef:  Vinsobres 2012

Ligt in de lijn van 2011, dus "big and bold", met hopen cassis, zoethout en kruiden, silky mondgevoel en lang kruidige afdronk. Alcolhol is misschien wel wat too much momenteel, maar mits wat kelderrust en op de juiste temperatuur gedronken (rond 16°) is dit toch wel C9dP-niveau voor mij.

Dit jaar weeral daar in de streek op vakantie geweest. Veel geproefd (Escaravailles, Rabasse-Charavin, Bois de Boursan, ....) maar Chaume Arnaud is daar toch zowat mijn favoriete domein! 2012 (rood) en 2013 (wit) waren zeer mooi (voor zowel de "gewone" Vinsobres als de La Cadene).

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
09-12-2015, 03:05 PM
Bericht: #12
RE: Domaine Chaume Arnaud, CdR
La Cadene 2000 (rood)

Gedronken in Magnum (fles cadeau gekregen op het domein). Zeer mooi verouderd, met nog steeds een zeer mooie kleur (zou hem blind zeker niet zo oud schatten op basis van de kleur.

Perfect uitgerijpte wijn, nog steeds mooi rood fruit gepaard met een aangename kruidigheid, mooie zuurtjes. Was misschien een beetje over zijn top (mocht iets meer vulling hebben en iets langere afdronk), maar toch nog meer dan aangenaam om te drinken. Fles is dan ook met veel gemak uitgedronken

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)


Ga naar locatie: