Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Conciliis - Campania
20-11-2011, 04:22 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-11-2011 om 04:22 PM door doc.)
Bericht: #1
De Conciliis - Campania
Donnaluna Aglianico 2008

Aglianico druif. Heel veel rode kersjes, wat gedroogde pruim en floraliteit van viooltjes in de neus. Heel fijne en precieze wijn met in de mond wat de neus al beloofde. Kersjes en wat framboos. Frisheid bovenop een elegante structuur.
Prijs 13.50 euro Portovino.

Buvez du vin et vivez joyeux !
21-11-2011, 12:59 AM
Bericht: #2
RE: De Conciliis - Campania
Toevallig afgelopen zaterdag geproefd op een degustatie bij Portovino. De Naima was nog zo'n ontdekking maar deze was PQ zowat het beste.
21-11-2011, 10:43 AM
Bericht: #3
RE: De Conciliis - Campania
(21-11-2011 12:59 AM)MicHtical schreef:  Toevallig afgelopen zaterdag geproefd op een degustatie bij Portovino. De Naima was nog zo'n ontdekking maar deze was PQ zowat het beste.

Toevallig Doc niet herkend? Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
21-11-2011, 12:45 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-11-2011 om 12:49 PM door doc.)
Bericht: #4
RE: De Conciliis - Campania
(21-11-2011 10:43 AM)vinejo schreef:  
(21-11-2011 12:59 AM)MicHtical schreef:  Toevallig afgelopen zaterdag geproefd op een degustatie bij Portovino. De Naima was nog zo'n ontdekking maar deze was PQ zowat het beste.

Toevallig Doc niet herkend? Wink

't was een heel interessante degustatie, Sangiovese, Aglianico, Barbera en Nebbiolo. Van elke cépage enkele mooie wijnen te proeven. De afsluitende barolo's van Rinaldi (07 !) waren top. Ook de Brunello van La Rasina mocht er terug zijn. 'k Heb nog ééntje van 2000 liggen die wacht op een goed moment Wink
De Sangiovese 2007 van Contrada Tenna, waar ik eerder iets over postte is een echte aanrader !

Buvez du vin et vivez joyeux !
22-11-2011, 01:27 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-11-2011 om 01:28 PM door MicHtical.)
Bericht: #5
RE: De Conciliis - Campania
(21-11-2011 10:43 AM)vinejo schreef:  Toevallig Doc niet herkend? Wink

@ Vinejo: Ik heb uitgekeken naar een man met groene jas en bolhoed maar helaas… hij was in vermomming denk ik.

@ Doc, ik was er van elf tot twee, ik weet niet wanneer jij er vertoefde?

Van het volgende is één flesje in de koffer beland:
- Podere dei Blumeri (Schiopetto), Barberra d'Alba Scarrone (Vietti) en Soave Monte Carbonare.
Van het volgende zijn meerdere flesjes in de koffer beland:
- Milleuve
- Sangiovese (Contrada Tenna)
- Aglianico Donnaluna
- Perbacco
- Barolo Cannubbia (helaas niet allemaal voor mezelf)

Van de Brunello's vond ik de La Rasina 2006 PQ een beter dan de Divasco 2004 maar aangezien ik al een Barolo meehad heb ik moeten passen.

PS Wat vond jij van de Naima?
22-11-2011, 02:12 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-11-2011 om 02:14 PM door doc.)
Bericht: #6
RE: De Conciliis - Campania
@Michtical: ik kwam pas later aan, was geloof ik al 16 uur dan, vandaar dat de Naima bijna leeg was zeker ?
Ik vond de Naima een oxidatief kantje hebben, ... en de prijs 35 euro voor mij er over...

De Cannubio 07 van Rinaldi uiteraard top, volkomen eens !

Aglianico Donnaluna: uitstekende kersjes, floraal, precies en mooie zuurtjes, lang...Ook de Fiano Donnaluna (wit) vond ik uitstekend, expressieve fruitige neus, floraal, wat pompelmoes, heerlijk...

Milleuve heeft tamelijk wat hout gezien en is een speciale blend van Friulano, Chardonnay, Malvasia, Sauvignon, Riesling. Was niet echt mijn ding...

Sangiovese pure top dus (P/Q 17 euro).

Perbacco 08 is eigenlijk de tweede wijn van Barolo Castiglione (Vieti), ik wacht op de 2009.

Podere, Barbera van Scarone en Soave Monte Carbonare op mijn blad ook aangevinkt als heel goed.

Brunello 2006 voor mij wat te streng in zuren. Diavasco schitterend maar prijzig (45 euro), dan liever een Rinaldi !!

Volgende keer, spreken we wel iets af hè !

Buvez du vin et vivez joyeux !
22-11-2011, 06:24 PM
Bericht: #7
RE: De Conciliis - Campania
(22-11-2011 01:27 PM)MicHtical schreef:  Ik heb uitgekeken naar een man met groene jas en bolhoed maar helaas… hij was in vermomming denk ik.

woeha
22-11-2011, 06:30 PM
Bericht: #8
RE: De Conciliis - Campania
(22-11-2011 06:24 PM)nco schreef:  
(22-11-2011 01:27 PM)MicHtical schreef:  Ik heb uitgekeken naar een man met groene jas en bolhoed maar helaas… hij was in vermomming denk ik.

woeha
thumbsup

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
22-11-2011, 09:27 PM
Bericht: #9
RE: De Conciliis - Campania
(22-11-2011 06:30 PM)vinejo schreef:  
(22-11-2011 06:24 PM)nco schreef:  
(22-11-2011 01:27 PM)MicHtical schreef:  Ik heb uitgekeken naar een man met groene jas en bolhoed maar helaas… hij was in vermomming denk ik.

woeha
thumbsup

Ba nee, da's nochtans m'n outfit tijdens wijndegustaties Wink Mrs heeft dan ook haar grijs pruikske op ....

Buvez du vin et vivez joyeux !
22-11-2011, 09:53 PM
Bericht: #10
RE: De Conciliis - Campania
Vond de Naima ook wat prijzig dus het is ook bij mij bij proeven gebleven.

De Donnaluna staat momenteel open, tot hiertoe snapt niemand wat ik er zo goed aan vind. Gelukkig is er dan nog dit forum respect
De witte was me minder opgevallen, misschien omdat ik hem vlak na de Milleuve geproefd heb?

Volgende keer kom ik zeker eens 'spieken' op uw blad Wink

Heren, een prettige avond nog
22-11-2011, 10:20 PM
Bericht: #11
RE: De Conciliis - Campania
(22-11-2011 09:53 PM)MicHtical schreef:  Vond de Naima ook wat prijzig dus het is ook bij mij bij proeven gebleven.

De Donnaluna staat momenteel open, tot hiertoe snapt niemand wat ik er zo goed aan vind. Gelukkig is er dan nog dit forum respect
De witte was me minder opgevallen, misschien omdat ik hem vlak na de Milleuve geproefd heb?

Volgende keer kom ik zeker eens 'spieken' op uw blad Wink

Heren, een prettige avond nog

Ge moet daarvoor nog niet weglopen hè Wink

Buvez du vin et vivez joyeux !
06-04-2014, 09:30 AM
Bericht: #12
RE: De Conciliis - Campania
(20-11-2011 04:22 PM)doc schreef:  Donnaluna Aglianico 2008

Aglianico druif. Heel veel rode kersjes, wat gedroogde pruim en floraliteit van viooltjes in de neus. Heel fijne en precieze wijn met in de mond wat de neus al beloofde. Kersjes en wat framboos. Frisheid bovenop een elegante structuur.
Prijs 13.50 euro Portovino.

Deze wijn gisteren gedronken (de 2009, had m eigenlijk al geopend vrijdag), komt inderdaad niet al te Zuidelijk over (ondanks de 15c° alcohol). Rubbertoetsje was wel aanwezig. Een voorbeeld van hoe mooi aglianico kan zijn. Ik denk zelfs dat ik qua Italiaanse druiven eerder deze (of een sagrantino) verkies boven sangiovese.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
19-04-2014, 12:11 AM
Bericht: #13
RE: De Conciliis - Campania
(06-04-2014 09:30 AM)vinejo schreef:  
(20-11-2011 04:22 PM)doc schreef:  Donnaluna Aglianico 2008

Aglianico druif. Heel veel rode kersjes, wat gedroogde pruim en floraliteit van viooltjes in de neus. Heel fijne en precieze wijn met in de mond wat de neus al beloofde. Kersjes en wat framboos. Frisheid bovenop een elegante structuur.
Prijs 13.50 euro Portovino.

Deze wijn gisteren gedronken (de 2009, had m eigenlijk al geopend vrijdag), komt inderdaad niet al te Zuidelijk over (ondanks de 15c° alcohol). Rubbertoetsje was wel aanwezig. Een voorbeeld van hoe mooi aglianico kan zijn. Ik denk zelfs dat ik qua Italiaanse druiven eerder deze (of een sagrantino) verkies boven sangiovese.

De rode van De Conciliis - Campania nog niet gedronken maar wel hun witte versie Il Fiano Donnaluna di De Conciliis 2011 en dat is ook zeer lekker spul.Slurp

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
29-04-2014, 11:10 PM
Bericht: #14
RE: De Conciliis - Campania
De witte Donnaluna Fiano Cilento DOP De Conciliis 2011 nog eens in het glas.
Goudgele kleur en fruitige ; bloemige aroma's, met geuren van brem en lavendel, de smaak is zacht en zeer aangenaam maar ook iets geroosterd.
Een zuiderse witte wijn met iets aards en toch voldoende fraîcheur.
Gedronken deze avond bij een visgerecht uit de oven met een sterk gekruide puree op basis van prei en patatjes.
Democratische heerlijke combinatie en ik moest me niet verplaatsen naar het Hof van Cleve. Wink


Bijlagen Afbeeldingen
   

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)


Ga naar locatie: