Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cantina Roera
28-11-2011, 07:33 PM
Bericht: #1
Cantina Roera
Geopend voor mijn vrouwke die tijdens de wijnles (waar ik seffens voor vertrek) ook wel iets wil drinken Smile
Geproefd uiteraard, en meteen wat bijgevuld.
Man, da s lekker.
In de neus paplaurier, gedroogd fruit en rubber. In de mond zwart fruit, rozijntjes, heerlijk zijdezacht, mooie afdronk waarin wat pruim(tabak).
gekocht op t domein voor 14 €.

Echt zo een wijn die je gerust stelt: Ze mogen in Bordeaux en Bourgogne zo zot gaan als ze willen (qua prijs), we zullen altijd wel lekkere wijn kunnen drinken...!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
28-11-2011, 07:57 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-11-2011 om 08:11 PM door Mt.)
Bericht: #2
RE: Cantina Roera
Ik heb eens zo'n flesje van jouw cadeau gekregen. In een mum van tijd leeg. Goed teken Wink.
Van de site van Fondrèche geplukt: "Une grande bouteille est une bouteille vide".

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
29-11-2011, 12:24 AM
Bericht: #3
RE: Cantina Roera
(28-11-2011 07:57 PM)Matten schreef:  Ik heb eens zo'n flesje van jouw cadeau gekregen. In een mum van tijd leeg. Goed teken Wink.
Van de site van Fondrèche geplukt: "Une grande bouteille est une bouteille vide".

Veel goede tekens waarschijnlijk ten huize Matten Smile

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
29-11-2011, 01:16 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-11-2011 om 01:16 AM door Mt.)
Bericht: #4
RE: Cantina Roera
Veel te veel. Ook dat is de invloed van het forum Wink.

We gaan dan nog 's afspreken cheers.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
23-05-2015, 06:35 PM
Bericht: #5
RE: Cantina Roera
Dacht van dit domein een meer uitgebreide topic te vinden, maar de meeste TN staan blijkbaar elders verspreid over degustaties allerhande.

Twee broers die bijzonder mooie Barbera's maken.

Ik heb heden de Cardin Selezione in het glas, 2004.

Kleur is dat van een redelijk geëvolueerde Bordeaux.
Ook de geur trouwens. Wat munt, grafiet, groene boontjes, zwart fruit, marsepein, zoethout, gedroogd fruit, koffie.
In de mond heel zacht in aanzet, fluwelig en vol.
Naar het einde toe komt echter een wat ongewenste tweezit aanzetten met licht droogtrekkende tannine aan het stuur. Maar het is vooral de brute kracht van de bijzit in de vorm van de nogal ostentatieve alcohol die de wijn van een iets minder elegante finish voorziet.

Net zoals bij vele CH9: behoorlijk KOEL drinken om voluit te genieten!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: