Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
09-01-2012, 10:25 AM
Bericht: #1
Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
We zijn in februari in Bandol. Kan iemand mij een paar interessante adresjes aan de hand doen? Pibarnon is gekend (ik volg dit forum al een tijdje Big Grin ), suffrène, maar er zijn er misschien nog. Iemand die iets kent dat de moeite in in Coulioure? Onlangs dronk ik op restaurant een zeer mooie witte coulioure, maar ik heb helaas niet onthouden dewelke.
09-01-2012, 12:07 PM
Bericht: #2
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
vinejo, de master himself?

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
09-01-2012, 12:32 PM
Bericht: #3
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
Heb ondertussen genoeg volgelingen die kunnen antwoorden Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-01-2012, 01:09 PM
Bericht: #4
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
Kent Iemand domaine fregate in Bandol? Bezoek waard of niet?
30-01-2012, 02:00 PM
Bericht: #5
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
(30-01-2012 01:09 PM)BrunoB schreef:  Kent Iemand domaine fregate in Bandol? Bezoek waard of niet?

De eigenaar zou voorzitter zijn van de wijnbouwers van Bandol maar de kwaliteit zou eerder middelmaat zijn. Qua domein weet ik niet of dit een bezoek waard is.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
30-01-2012, 06:10 PM
Bericht: #6
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
Dat is toch dat groot spel aan de kust in Bandol?
Dan zijn er idd betere domeinen om te bezoeken waarvan vele vb hier op het Forum gegeven.

Wine is sunlight , held together by water !
30-01-2012, 06:25 PM
Bericht: #7
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
Ik heb het al begrepen. We logeren daar vlakbij, vandaar. Na wat grasduinen onder de rubriek bandol vind ik Tempier, Gaussen, gros Noré, la Bastide Blanche en Pibarnon. Is dat enigszins representatief?
30-01-2012, 06:34 PM
Bericht: #8
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
Frégate is idd een hotel-wijndomein op de baan van Le Beausset naar Bandol. De rosé vind ik oké, de rode is nogal gewoontjes.
De domeinen die je opnoemt vertegenwoordigen inderdaad verschillende stijlen van Bandol. Pibarnon koeler en Bordeauxstijl, Gaussen en Gros Noré iets boerser (dit klinkt slechter dan ik bedoel, zijn beiden top), Tempier wat tussenin.
Bastide Blanche is soms wat onderbelicht maar maakt zeer mooie wijnen in rood en rosé die zeker betaalbaar zijn (hebben enkele speciale cuvées, iets duurder maar geld waard na 10 jaar).
Les baumelles is van hetzelfde domein, ook de moeite PQ.
Als je naar Gaussen en Gros Noré gaat, passeer dan ook zéker bij buren Lafran Veyrolles e een km verder Bunan. Bij Bunan zeer goede ontvangst, leuk winkeltje met olijfolie en zo, koop zeker de vdp de Mont Caume (oa zelfs een 100% mourvedre van 6 euro die 10 jaar kan liggen)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-01-2012, 06:54 PM
Bericht: #9
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
Bedankt Vinejo, hiermee kom ik al een heel eind. Hopelijk loopt de weg terug naar het logement bergaf.
31-01-2012, 12:34 AM
Bericht: #10
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
(09-01-2012 10:25 AM)BrunoB schreef:  Iemand die iets kent dat de moeite is in Collioure? Onlangs dronk ik op restaurant een zeer mooie witte Collioure, maar ik heb helaas niet onthouden dewelke.

Coume del Mas + hun gamma Consolation.
31-01-2012, 05:09 PM
Bericht: #11
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
tegen banyuls

http://biologische-wijn-reportages.blogs...loles.html

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
31-01-2012, 11:39 PM
Bericht: #12
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
wat info
http://www.chateausanspretention.be/Coll...10-07.html

Wine is sunlight , held together by water !
01-02-2012, 10:40 AM
Bericht: #13
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
Bedankt voor de tips allemaal. Meer bepaald die van Koen en Venne hebben mij op het spoor gezet van een geweldige geografische openbaring: Coullioure ligt bij Banyuls, niet bij Bandol. Ik zal dat ene spelleke ne keer meer moeten spelen. Voor deze misser alvast geen punten wegens te ver ernaast. : - ç

http://www.jeux-geographiques.com/jeux-e...eid88.html
01-02-2012, 10:52 AM
Bericht: #14
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
(01-02-2012 10:40 AM)BrunoB schreef:  Bedankt voor de tips allemaal. Meer bepaald die van Koen en Venne hebben mij op het spoor gezet van een geweldige geografische openbaring: Coullioure ligt bij Banyuls, niet bij Bandol. Ik zal dat ene spelleke ne keer meer moeten spelen. Voor deze misser alvast geen punten wegens te ver ernaast. : - ç

http://www.jeux-geographiques.com/jeux-e...eid88.html

Big Grin thumbsup

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
01-02-2012, 11:12 AM
Bericht: #15
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
(01-02-2012 10:40 AM)BrunoB schreef:  Bedankt voor de tips allemaal. Meer bepaald die van Koen en Venne hebben mij op het spoor gezet van een geweldige geografische openbaring: Coullioure ligt bij Banyuls, niet bij Bandol. Ik zal dat ene spelleke ne keer meer moeten spelen. Voor deze misser alvast geen punten wegens te ver ernaast. : - ç

http://www.jeux-geographiques.com/jeux-e...eid88.html

applaus Vond het al vreemd ... maar dacht een weekske Bandol en dan verder bollen richting Banyuls, 't had zo mooi kunnen zijn Big Grin

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
01-02-2012, 11:53 AM
Bericht: #16
RE: Wijndomeinen in Bandol en Coullioure
(01-02-2012 11:12 AM)koen schreef:  
(01-02-2012 10:40 AM)BrunoB schreef:  Bedankt voor de tips allemaal. Meer bepaald die van Koen en Venne hebben mij op het spoor gezet van een geweldige geografische openbaring: Coullioure ligt bij Banyuls, niet bij Bandol. Ik zal dat ene spelleke ne keer meer moeten spelen. Voor deze misser alvast geen punten wegens te ver ernaast. : - ç

http://www.jeux-geographiques.com/jeux-e...eid88.html

applaus Vond het al vreemd ... maar dacht een weekske Bandol en dan verder bollen richting Banyuls, 't had zo mooi kunnen zijn Big Grin

Ik had hetzelfde idee Wink
Banyuls-Bandol. Tkan iedereen overkomen, hé.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City


Ga naar locatie: