Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Glenelly - Lady May
21-02-2012, 08:48 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-02-2012 om 09:18 PM door Kris G.)
Bericht: #1
Glenelly - Lady May
dit is topcuvée van dit domein, dat trouwens dezelfde eigenaars heeft als Pichon Comtesse, 91% CS aangevuld met Petit Verdot, 24 maand op Franse Eik en een beperkte productie van <10.000 flessen

in de neus duidelijk Nieuwe Wereld, in de mond al na 1 seconde dat typische Zuid-Afrikaanse (waar ik toch geen super fan van ben), maar het is wel onder een mooie vorm gelukkig, zoals ik eigenlijk al wel wist/vreesde is het nog veel te vroeg om nen 2008 te proeven, zit gelukkig niet in een gesloten fase, maar wel nog één en al tannine, zit zeker potentieel in en is iets om nog een 3-5 jaar af te blijven en zal nog +10 jaar nodig hebben om zijn top te bereiken, is minder toegankelijk dan een jonge Kanonkop Paul Sauer, maar zit er qua smaak wel redelijk dicht tegen, echt iets totaal anders dan de Naledi Cabernet Sauvignon

RP93, WS91, Platter 4,5 *, Decanter 5*, IWC93, WE92

ik zit voorlopig toch lager, maar weinig twijfel over het potentieel, eigenlijk is het niet echt eerlijk om deze wijn nu punten te geven in zijn huidige toestand, is bedoeld als bewaarwijn en dan moet je hem eigenlijk beoordelen op het potentieel en dat zou idd wel eens heel goed kunnen zijn en ik zie voor deze wijn zelfs een langer leven dan de Kanonkop, ik heb van beide de 2008 liggen, dus dat wordt een zeer interessante vgl tijdens een blinde tasting in 2020 Smile mijn score begint zeker met een 9 en ik ga nog eens wa verder tasten vooraleer ik het 2e cijfer invul Wink

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
21-02-2012, 11:22 PM
Bericht: #2
RE: Glenelly - Lady May
Hoeveel flessen heb je van die Glenelly 2008?

Dat domein heb ik nog nooit gedronken maar ik kijk er wel naar uit.
21-02-2012, 11:27 PM
Bericht: #3
RE: Glenelly - Lady May
(21-02-2012 11:22 PM)Roeland V schreef:  Hoeveel flessen heb je van die Glenelly 2008?

Dat domein heb ik nog nooit gedronken maar ik kijk er wel naar uit.

Hier bloeit iets moois applaus

Buvez du vin et vivez joyeux !
21-02-2012, 11:39 PM
Bericht: #4
RE: Glenelly - Lady May
nog 4 nu Wink doos van 6 gekocht bij DFW en één stuk doorverkocht aan een zeer gewaardeerd forummember Smile

maar ge moet er echt nog een paar jaar afblijven, ik wou hem gewoon eens proberen, mocht ik er nog nieuwe jaargangen van bij kopen zou ik die zeker niet meer jong testen, tis doodzonde, niet 100% mijn stijl en zeker ook geen bdx-stijl maar ik zie hier toekomst in, zit ook nog maar kleine 2 jaar op fles, was beetje te verwachten dat het nog veel te vroeg ging zijn, maar af en toe eens een topper jong drinken vind ik wel leerrijk : kan je zelf eens poging doen om het potentieel in te schatten en dan tot de conclusie komen dat dat niet zo gemakkelijk is : het globale idee : goede of slechte toekomst is wel vrij éénvoudig vind ik maar voor de details toch nie simpel

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
22-02-2012, 07:30 PM
Bericht: #5
RE: Glenelly - Lady May
dag 2 : het enigste wat je kan beoordelen is de tannine-structuur en die doet me een beetje aan een jonge bdx 2006 denken, hij blijft wel zijn typisch Zuid-Afrikaans smaakje behouden Wink maar door die tannines vermoed ik dat ik de optimale drinktijd misschien nog wat verder in de tijd moet schuiven, het is een "nieuwe" wijn dus geen vgl-materiaal van oudere wijnen om te weten hoelang dat die konden bewaren

huidige score : 85 (afblijven dus Exclamation)
potentiële score : 91 (die hij wel vlot zal halen in 2020 denk ik)

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
01-09-2015, 09:38 PM
Bericht: #6
RE: Glenelly - Lady May
Glass collection cabernet 2011

Wijn van klassewijnen. Wou deze eens proberen, bij deze.
Gisteren geopend op kamertemperatuur en bleek snel dat dit niet mijn ding was. Enorm kruidig in de neus, overweldigend zelfs, houtimpressies. In de mond heel warm, zwoel, vlak en weinig fraicheur. Vandaag 2e kans en iets koeler gezet. Nu komt er ook een bittere toets naar voor. Tannines nu duidelijker en geven meer structuur. Maar ook een vegetaliteit die me wat stoort.
Echt niet mijn ding!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: