Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Fourmone, Vacqueyras
14-03-2012, 11:09 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-03-2012 om 11:54 PM door doc.)
Bericht: #1
Domaine Fourmone, Vacqueyras
Trésor du Poète 2007

Twee flesjes van gekocht tijdens de afgelopen "kelderopruiming" van Colruyt. Afgelopen week eentje opgetrokken bij de lunch en ik vrees dat ik er minstens eentje teveel van heb gekocht... absoluut geen aanrader.

De fles ruim vooraf uit de kelder gehaald en meer dan twee uur lucht gegeven. Aroma's van zwart en rood fruit wervelden echt niet uit het glas. Wel veel teer en leer in de neus. In de mond ook absoluut geen "power" of een overvloed aan fruit integendeel. Is deze wijn niet over zijn top? Wel de nodige kruidigheid en wat rokerige toetsen. De verfijning en elegantie waarvan men in bepaalde recensies/presentaties spreekt is volgens mij ver te zoeken. Ook de 90/100 van nonkel Bob is serieus met de haren getrokken naar mijn bescheiden mening.

Jaargang 2009 staat momenteel aan 11,95- bij Klassewijnen. Er zullen misschien wel liefhebbers voor te vinden zijn maar ook voor 11,95- liggen heel wat betere wijnen voor het oprapen.


Ga naar locatie: