Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Durand Cornas
25-03-2012, 12:21 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-03-2012 om 12:24 AM door Kris G.)
Bericht: #1
Domaine Durand Cornas
ik ben op geheel vrijwillige basis en zonder dwang nen CdR aan het drinken Wink

2006 ontkurkt : de neus is nen bom (heeft wel iets animaals) voor mij een beetje TE en mist iets verfijnd in de neus, in de mond mooie kruidigheid en mineraliteit, zuren en bitterheid zijn in balans, te jong, was net na het ontkurken heel lekker, erna kwam de bitterheid toch even opzetten wegens te jong, maar is nu enkele uren later opnieuw in balans met wel nog een alcohol-hint, maar dit is wel eigen aan de streek natuurlijk

score : 88 (geen RP-score, het is een old school 88 Wink)

ik zal wel nooit een Rhône liefhebber worden, dat is ondertussen wel duidelijk denk ik Wink maar ik merk de laatste tijd wel dat ik af en toe wel eens van Rhône kan genieten Smile waarderen is misschien een correctere uitdrukking Wink

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
25-03-2012, 12:34 PM
Bericht: #2
RE: Domaine Durand Cornas
Hola KrisG aan de Cornas, da s straf!
Voor alle duidelijkheid, Kris, je weet toch dat er een groot verschil is tussen noordelijke en zuidelijke Rhone hé? Noordelijke is altijd 100% syrah (allez, de rode toch Wink ), zuidelijke is GSM (grenache syrah mourvedre)
Noordelijke is meestal wat koeler, strakker, meer peperachtige kruiden- in tegenstelling tot de zwoelere zuidelijke met meer "garrigue" (tijm, laurier, rozemarijn).
Jij als Bordeauxliefhebber lijkt me meer in aanmerking te komen voor de noordelijke Rhone, dus je zit wel goed in Cornas!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-03-2012, 05:03 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Durand Cornas
Ik meen me te herinneren Kris dat ik je de tip gaf om deze enkele uren te karafferen. Dan valt alles op z'n plooi, is jong maar nu toch al toegankelijk. Dronk er recent ook eentje en ik blijf grote fan ! Gisteren nog de Empreintes 09 in het glas gehad, straffe kost, ééntje voor binnen misschien 8-10 jaar.
Zuidelijk noordelijke Rhône ...Wink
http://www.vins-rhone.com/pages/page.asp...r&rub=2544

Buvez du vin et vivez joyeux !
25-03-2012, 07:45 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Durand Cornas
(25-03-2012 05:03 PM)dr_magooo schreef:  Ik meen me te herinneren Kris dat ik je de tip gaf om deze enkele uren te karafferen. Dan valt alles op z'n plooi, is jong maar nu toch al toegankelijk. Dronk er recent ook eentje en ik blijf grote fan ! Gisteren nog de Empreintes 09 in het glas gehad, straffe kost, ééntje voor binnen misschien 8-10 jaar.
Zuidelijk noordelijke Rhône ...Wink
http://www.vins-rhone.com/pages/page.asp...r&rub=2544

ik weet het Blush

maar ik vind het zo leuk om de volledige evolutie op te volgen van net uit de fles tot net voor de oxidatie

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
26-03-2012, 12:47 PM
Bericht: #5
RE: Domaine Durand Cornas
voelt vandaag ouder aan, meer versmolten en iets zwaarder, minder typische Rhône, maar ik ben toch content dat ik hem ook eens direct na het ontkurken heb geproefd

blijkbaar 20 jaar oude Syrah-stokken Wink

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
26-03-2012, 10:08 PM
Bericht: #6
RE: Domaine Durand Cornas
deze avond voor het eerst een Rhône "begrepen" Smile ik denk dat Noordelijke Rhône me wel beter zal liggen, Syrah kan ik wel waarderen, een puntje bijgegeven : 89 en ik vond het jammer dat de fles leeg was

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
26-03-2012, 10:24 PM
Bericht: #7
RE: Domaine Durand Cornas
Jaja, ik voel je al komen, je wil er nog ééntje zeker ?Smile Kan hoor, binnen enkele jaren is de 09 klaar.
'k Ben blij dat je het Noorderlicht in de Rhône begint te zien. Blijven kijken hè Kris.
Er staat daar ergens in de verte een heuvel met twee uit de kluiten gewassen dochters een "blonde" en een "brunette"... Die zullen zeker bereid zijn je eens goed te verwennen cheers Je kunt er overnachten in hun "ermitage" een beetje verderop Big Grin
Nu nog "kornuiten" zoeken die mee willen natuurlijk !

Buvez du vin et vivez joyeux !
26-03-2012, 11:42 PM
Bericht: #8
RE: Domaine Durand Cornas
ik ga ze alleen voor mij houden denk ik Big Grin wijn wil ik wel delen cheers maar vrouwelijk schoon hou ik liever voor mezelf Tongue

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
27-03-2012, 09:44 AM
Bericht: #9
RE: Domaine Durand Cornas
lap, 't begint al, de aard van het beestje komt naar boven

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....


Ga naar locatie: