Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kreinbacher-Szent-Ilona
25-03-2012, 12:29 PM
Bericht: #1
Kreinbacher-Szent-Ilona
Furmint 2009
Schitterende wijn!
Furmint die doet denken aan chardonnay uit de betere Bourgogne.

Gerookte toets, rijp fruit, mineraal
Deze Hongaar heeft het allemaal
Sappig, fijn en heerlijk fris
Te drinken bij een stukje vis
Of gewoon , jaja dat mag
Bij het kijken naar de zevende dag!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-03-2012, 05:06 PM
Bericht: #2
RE: Kreinbacher-Szent-Ilona
Zit in de les bij iemand die Hongaren gaat importeren, oppassen met die gasten ! Good stuff !

Buvez du vin et vivez joyeux !
25-03-2012, 06:47 PM
Bericht: #3
RE: Kreinbacher-Szent-Ilona
Heb nog maar weinig uit Hongarije gedronken maar wat ik er al van gedronken heb is over het algemeen wel ok en soms veel meer en deze droge witte Furmint hoort zeker bij de meest geslaagde exemplaren.
Ik proefde deze vorig jaar op een tasting en schreef toen mandarijn, licht hout, mooie lange afdronk.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
26-03-2012, 03:31 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-03-2012 om 03:33 PM door Qman.)
Bericht: #4
RE: Kreinbacher-Szent-Ilona
(25-03-2012 05:06 PM)dr_magooo schreef:  Zit in de les bij iemand die Hongaren gaat importeren, oppassen met die gasten ! Good stuff !

Hahaaaa ;)That's me... Hellow...en zo ben ik ondertussen ook hier beland, thanks to Dr_Magooo. Zitten inderdaad prachtige parels van wijntjes tussen die hongaarse. Ik kan ze enkel aanraden. En Furmint is een zeer typische en zeer geslaagd exemplaar. grtz
26-03-2012, 05:34 PM
Bericht: #5
RE: Kreinbacher-Szent-Ilona
(25-03-2012 12:29 PM)vinejo schreef:  Furmint 2009
Schitterende wijn!
Furmint die doet denken aan chardonnay uit de betere Bourgogne.

Gerookte toets, rijp fruit, mineraal
Deze Hongaar heeft het allemaal
Sappig, fijn en heerlijk fris
Te drinken bij een stukje vis
Of gewoon , jaja dat mag
Bij het kijken naar de zevende dag!

Mooi gedichtje ook!

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
02-02-2013, 10:26 PM
Bericht: #6
RE: Kreinbacher-Szent-Ilona
(25-03-2012 12:29 PM)vinejo schreef:  Furmint 2009
Schitterende wijn!
Furmint die doet denken aan chardonnay uit de betere Bourgogne.

Gerookte toets, rijp fruit, mineraal
Deze Hongaar heeft het allemaal
Sappig, fijn en heerlijk fris
Te drinken bij een stukje vis
Of gewoon , jaja dat mag
Bij het kijken naar de zevende dag!

Vandaag dezelfde wijn in het glas bij een kabeljauwfilet met volkorenpasa en groentenwok: Wijn zit momenteel wat in een vreemde fase. Houtopvoeding komt redelijk naar de voorgrond maar er is ook wat geel fruit, iets gerookt en een floraal aroma.Ook leuke knisperende zuren die deze wijn fris houden. 88

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
04-02-2013, 09:15 AM
Bericht: #7
RE: Kreinbacher-Szent-Ilona
zat vorige week in onze aangepaste menu :-) wordt imho wel beter na een halfuurke karaf of even speedshaken

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
04-02-2013, 02:05 PM
Bericht: #8
RE: Kreinbacher-Szent-Ilona
(04-02-2013 09:15 AM)jazzper schreef:  of even speedshaken

Kunt ge dat eens voortonen Jazz ?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
07-02-2013, 06:09 PM
Bericht: #9
RE: Kreinbacher-Szent-Ilona
er bestaat een filmpje online met een mixer :-)
neen gewoon even in een karaf en goed snel ronddraaien :-) vergelijkbaar met uw eerste tong draaien Slurpapplaus

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
09-11-2013, 10:33 PM
Bericht: #10
RE: Kreinbacher-Szent-Ilona
Blind gekregen, vond m zeer mooi en zocht m op hier... Had m dus al gedronken watte
Alweer zeer mooi, vulkanische toets herkenbaar in de neus.
Aanrader aan een 12 tal euro bij Vinikus.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: