Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Faugères, Jean-Michel Alquier
05-06-2012, 09:25 AM
Bericht: #1
Faugères, Jean-Michel Alquier
La Maison Jaune 2007.
Gedronken bij vrienden (had mijn eigen fles mee):
GSM, met vnl. S
Zeer lekker, wel niets genoteerd (want zoals gezegd dinner bij vrienden).

Meer info:

http://www.espacevin.com/fr/languedoc-ro...er-07.html

Filip R
05-06-2012, 07:03 PM
Bericht: #2
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
(05-06-2012 09:25 AM)Filip Ragolle schreef:  La Maison Jaune 2007.
Gedronken bij vrienden (had mijn eigen fles mee):
GSM, met vnl. S
Zeer lekker, wel niets genoteerd (want zoals gezegd dinner bij vrienden).

Meer info:

http://www.espacevin.com/fr/languedoc-ro...er-07.html

Hey Filip!
Zeer lekker, is dat dan in de zin van "kopen gasten, aan die prijs niet laten liggen!" of eerder in de zin van " hopelijk drink je die ooit wel eens want hij is redelijk duur en moeilijk te vinden" ?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
05-06-2012, 08:26 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-06-2012 om 08:26 PM door doc.)
Bericht: #3
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
(05-06-2012 07:03 PM)vinejo schreef:  
(05-06-2012 09:25 AM)Filip Ragolle schreef:  La Maison Jaune 2007.
Gedronken bij vrienden (had mijn eigen fles mee):
GSM, met vnl. S
Zeer lekker, wel niets genoteerd (want zoals gezegd dinner bij vrienden).

Meer info:

http://www.espacevin.com/fr/languedoc-ro...er-07.html

Hey Filip!
Zeer lekker, is dat dan in de zin van "kopen gasten, aan die prijs niet laten liggen!" of eerder in de zin van " hopelijk drink je die ooit wel eens want hij is redelijk duur en moeilijk te vinden" ?

Ik dronk hem enkele jaren terug ook van bij Pirard, ik vond hem toen PQ te duur, heb hem niet meer gekocht sindsdien, ik kocht ook maar één proefflesje hiervan. Persoonlijk hè Wink Geef mij dan toch maar St Antonin !

Buvez du vin et vivez joyeux !
05-06-2012, 10:46 PM
Bericht: #4
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
(05-06-2012 08:26 PM)dr_magooo schreef:  
(05-06-2012 07:03 PM)vinejo schreef:  
(05-06-2012 09:25 AM)Filip Ragolle schreef:  La Maison Jaune 2007.
Gedronken bij vrienden (had mijn eigen fles mee):
GSM, met vnl. S
Zeer lekker, wel niets genoteerd (want zoals gezegd dinner bij vrienden).

Meer info:

http://www.espacevin.com/fr/languedoc-ro...er-07.html

Hey Filip!
Zeer lekker, is dat dan in de zin van "kopen gasten, aan die prijs niet laten liggen!" of eerder in de zin van " hopelijk drink je die ooit wel eens want hij is redelijk duur en moeilijk te vinden" ?

Ik dronk hem enkele jaren terug ook van bij Pirard, ik vond hem toen PQ te duur, heb hem niet meer gekocht sindsdien, ik kocht ook maar één proefflesje hiervan. Persoonlijk hè Wink Geef mij dan toch maar St Antonin !

Pirard had mij die ooit aangeraden omdat ik had verklaard dat ik nog maar weinig (goede) Faugeres had gedronken. En inderdaad lekker, maar wist niet meer dat ik er blijkbaar 18 euro had voor betaald Blush

Filip R
05-06-2012, 10:47 PM
Bericht: #5
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
(05-06-2012 10:46 PM)Filip Ragolle schreef:  Pirard had mij die ooit aangeraden omdat ik had verklaard dat ik nog maar weinig (goede) Faugeres had gedronken. En inderdaad lekker, maar wist niet meer dat ik er blijkbaar 18 euro had voor betaald Blush

Tja, voor een Bordeaux zouden we dat misschien goedkoop vinden hé... ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
05-06-2012, 10:51 PM
Bericht: #6
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
(05-06-2012 10:47 PM)vinejo schreef:  
(05-06-2012 10:46 PM)Filip Ragolle schreef:  Pirard had mij die ooit aangeraden omdat ik had verklaard dat ik nog maar weinig (goede) Faugeres had gedronken. En inderdaad lekker, maar wist niet meer dat ik er blijkbaar 18 euro had voor betaald Blush

Tja, voor een Bordeaux zouden we dat misschien goedkoop vinden hé... ;-)

Staat er trouwens al een tijd op, ik denk dat hij die niet kwijt geraakt, hij had vroeger ook een witte van Alquier.

Buvez du vin et vivez joyeux !
06-06-2012, 03:55 PM
Bericht: #7
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
(05-06-2012 08:26 PM)dr_magooo schreef:  
(05-06-2012 07:03 PM)vinejo schreef:  
(05-06-2012 09:25 AM)Filip Ragolle schreef:  La Maison Jaune 2007.
Gedronken bij vrienden (had mijn eigen fles mee):
GSM, met vnl. S
Zeer lekker, wel niets genoteerd (want zoals gezegd dinner bij vrienden).

Meer info:

http://www.espacevin.com/fr/languedoc-ro...er-07.html

Hey Filip!
Zeer lekker, is dat dan in de zin van "kopen gasten, aan die prijs niet laten liggen!" of eerder in de zin van " hopelijk drink je die ooit wel eens want hij is redelijk duur en moeilijk te vinden" ?

Ik dronk hem enkele jaren terug ook van bij Pirard, ik vond hem toen PQ te duur, heb hem niet meer gekocht sindsdien, ik kocht ook maar één proefflesje hiervan. Persoonlijk hè Wink Geef mij dan toch maar St Antonin !

St Antonin is inderdaad zeer lekkere Faugeres.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
01-07-2013, 09:53 PM
Bericht: #8
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
Bastides D'Alquier 2006
Dit is TOP Faugères, nog veel te jong maar ozo lekker.
Choclat , suave fluweel, elegant en vol met lekker fruit.
Nu te drinken maar kan nog tegen ne grote kelderstoot!

Wine is sunlight , held together by water !
01-07-2013, 09:57 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-07-2013 om 09:59 PM door doc.)
Bericht: #9
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
(01-07-2013 09:53 PM)Venne schreef:  Bastides D'Alquier 2006
Dit is TOP Faugères, nog veel te jong maar ozo lekker.
Choclat , suave fluweel, elegant en vol met lekker fruit.
Nu te drinken maar kan nog tegen ne grote kelderstoot!

Heb daar eigenlijk nog maar ooit eens een flesje van gedronken. Een hele tijd geleden trouwens. Wat raadt jij aan van dit domein ? Consistent domein ?

Buvez du vin et vivez joyeux !
01-07-2013, 10:30 PM
Bericht: #10
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
Jaja, goed domein.... zeker ook de witte.
Speciale wijnbouwer:-)

Wine is sunlight , held together by water !
06-03-2016, 03:41 PM
Bericht: #11
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
Faugères 2007
Kon er niet aan weerstaan om dit topjaar al eens open te doen.
Wat een mooie syrah neus , rood fruit , tym , choclat en garrigue.
In de mond krachtig maar elegant en fris. 14,5% alco? Niks van gemerkt, fles ging vlotjes leeg naast de stoemp met worst, wel een stevige stoemp:-)
Syrah, Grenache en Mourvèdre... toch een mooie combinatie!
De volgende fles is voor over 5 jaar.

Wine is sunlight , held together by water !
06-03-2016, 05:27 PM
Bericht: #12
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
(06-03-2016 03:41 PM)Venne schreef:  Faugères 2007
Kon er niet aan weerstaan om dit topjaar al eens open te doen.
Wat een mooie syrah neus , rood fruit , tym , choclat en garrigue.
In de mond krachtig maar elegant en fris. 14,5% alco? Niks van gemerkt, fles ging vlotjes leeg naast de stoemp met worst, wel een stevige stoemp:-)
Syrah, Grenache en Mourvèdre... toch een mooie combinatie!
De volgende fles is voor over 5 jaar.

Ik heb enkel ervaring met de Bastides en de Maison Jaune, maar is voor mij één van de toppers uit de regio, wel eerder klassieke stijl. Hun wijnen hebben altijd veel tijd nodig om open te komen, geduld wordt hier dubbel en dik beloond. Volgende zomer koop ik hun instapcuvée eens aan...
29-10-2016, 11:38 AM
Bericht: #13
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
Les Premières 2014 - Faugères - Dom. Jean-Michel Alquier

50% syrah, 40% grenache en 10% mourvèdre
Heel mooie donkere kleur met paarse nuances. Krachtige neus van zwarte bessen maar vooral kruiden, peper, koffie, zoethout, teer, leder en tabak. Breed smaakspectrum van donker rijp fruit en gebrande houttoetsen die goed verweven zitten en met een mooie afdronk in de finale. De soepele tannines maken het mogelijk om van deze wijn nu reeds te genieten. Hij kan echter zonder problemen nog wat jaren kelderrust aan.
Na de "Veilles Vignes" grenache blanc van Clos des Fées had ik goed gescoord bij mijn gasten met deze wijn.


Bijlagen Afbeeldingen
   
01-02-2017, 07:38 PM
Bericht: #14
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
Sauvignon Blanc 2015 - Les Pierres Blanches - Vin de Pays de l'hérault

Vrij bescheiden neus. Beetje peerachtig, pompelmoes, wat aardse elementen, wat mineraal dus en toch ook een beetje floraliteit. Alles echter ingetogen. In de mond komt een licht bittertje tevoorschijn. Stoort niet echt. Mist echter de sauvignon expressie. Geen echt slechte wijn maar als je hem opentrekt met het gedacht een frisse sauvignon in het glas te krijgen blijf je een beetje op je honger zitten. Blijf met een dubbel gevoel zitten. Ga hem toch niet meer kopen.


Bijlagen Afbeeldingen
   
01-02-2017, 09:22 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-02-2017 om 09:24 PM door don quichotte.)
Bericht: #15
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
(01-02-2017 07:38 PM)FRANCISPICCART schreef:  Sauvignon Blanc 2015 - Les Pierres Blanches - Vin de Pays de l'hérault

Vrij bescheiden neus. Beetje peerachtig, pompelmoes, wat aardse elementen, wat mineraal dus en toch ook een beetje floraliteit. Alles echter ingetogen. In de mond komt een licht bittertje tevoorschijn. Stoort niet echt. Mist echter de sauvignon expressie. Geen echt slechte wijn maar als je hem opentrekt met het gedacht een frisse sauvignon in het glas te krijgen blijf je een beetje op je honger zitten. Blijf met een dubbel gevoel zitten. Ga hem toch niet meer kopen.

Is dit een overroepen domein?
In november 2016 dronk ik ook de "Les Vignes du Puits blanc" 2013 van Jean-Michel Alquier .
Wat ik toen noteerde in mijn aankooplijst:juist 10€ waard.
Heb er nog 1 flesje van.

Prijskaartje: 16 €
Herkomst: 1Jour1Vin

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
01-02-2017, 09:31 PM
Bericht: #16
RE: Faugères, Jean-Michel Alquier
(01-02-2017 09:22 PM)don quichotte schreef:  
(01-02-2017 07:38 PM)FRANCISPICCART schreef:  Sauvignon Blanc 2015 - Les Pierres Blanches - Vin de Pays de l'hérault

Vrij bescheiden neus. Beetje peerachtig, pompelmoes, wat aardse elementen, wat mineraal dus en toch ook een beetje floraliteit. Alles echter ingetogen. In de mond komt een licht bittertje tevoorschijn. Stoort niet echt. Mist echter de sauvignon expressie. Geen echt slechte wijn maar als je hem opentrekt met het gedacht een frisse sauvignon in het glas te krijgen blijf je een beetje op je honger zitten. Blijf met een dubbel gevoel zitten. Ga hem toch niet meer kopen.

Is dit een overroepen domein?
In november 2016 dronk ik ook de "Les Vignes du Puits blanc" 2013 van Jean-Michel Alquier .
Wat ik toen noteerde in mijn aankooplijst:juist 10€ waard.
Heb er nog 1 flesje van.

Prijskaartje: 16 €
Herkomst: 1Jour1Vin


Ik denk gewoon veel beter in rood dan wit. Ik vond zijn rode Faugères "Les Premières" wel heel lekker. Maar in wit zitten we zeker op dezelfde lijn Don.


Ga naar locatie: