Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Jubain, Cairanne
13-07-2012, 02:08 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-07-2012 om 02:34 PM door koen.)
Bericht: #1
Domaine Jubain, Cairanne
Cairanne 2010 VV (+60jr), een deel van de oogst gaat naar Laurent-Tardieu van de rest maakt ie deze cuvée. Vlak na het ontkurken is deze wijn te intens, te springerig, ook nog een beetje nagisting precies ondanks de 15°. Heb het flesje weggezet en wat laten rusten ...
Op dag2 licht gekoeld gedronken en wauww, het typische CDR boeket maar uitvergroot, stevig wat fruit en heel mooie kruidigheid. Ook wat chocola en frangipan. In de mond een enorme concentratie (precies alsof de viscositeit wat hoger ligt) maar met voldoende fraicheur en een fluwele afdronk. Voor net geen 10€ op het domein is dit heel wat wijn die nog enkele jaren kelderrust nodig heeft.

(13-07-2012 01:04 PM)Kris schreef:  3 jaar geleden ook bij Jubain in Cairanne geweest. Toffe pé die rustig de tijd nam om een klapke te doen. Ik herinner me ook nog veel fruit, geen hout en veel beton !
Delhaize verkocht deze VV vroeger aan 12euro.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
10-08-2013, 01:41 AM
Bericht: #2
RE: Domaine Jubain, Cairanne
Ook ik ben hier geweest en heb 12 flesjes van 2010 meegenomen !
Ik deel jouw ervaring, ook wat betreft de eigenaar die echt de tijd voor je neemt !


Ga naar locatie: