Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piëmonte
05-08-2012, 01:08 PM
Bericht: #1
Piëmonte
Eindelijk herwerkt en (terug) op t net geplaatst: videoverslagje van onze wijntrip naar Piëmonte:

http://www.youtube.com/watch?v=ES2v3CPPQkA

Bezoek aan Roberto Conterno, Marchesi di Gresi, Cascina Roera, Hilberg Pasquero, Ca' del baio, Marchesi di Gresi, Giovanni Almondo, Barale, Mauro Mascarello, Domenico Clerico, Manzone.
Muziek van Death Cab fot Cutie, Bright Eyes, Drivin' and Cryin.

cheers

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
05-08-2012, 07:30 PM
Bericht: #2
RE: Piëmonte
(05-08-2012 01:08 PM)vinejo schreef:  Eindelijk herwerkt en (terug) op t net geplaatst: videoverslagje van onze wijntrip naar Piëmonte:

http://www.youtube.com/watch?v=ES2v3CPPQkA

Bezoek aan Roberto Conterno, Marchesi di Gresi, Cascina Roera, Hilberg Pasquero, Ca' del baio, Marchesi di Gresi, Giovanni Almondo, Barale, Mauro Mascarello, Domenico Clerico, Manzone.
Muziek van Death Cab fot Cutie, Bright Eyes, Drivin' and Cryin.

cheers

Man, daar had ik willen bij zijn. Na de video kan ik toch zeggen dat ik even in Piemonte ben geweest. Bedankt voor het filmpje! Heb wat mixed feelings rond die mistige wijnen, maar als ik aan de Barbera's (én dolcetto's) denk in mijn kelder, dan verdwijnen die helemaal. Nebbiolo, dat is een ander paar mouwen (zoals Pinot Noir, daar hebben we het al over gehad :-) ), vaak houdt mijn lijf mij tegen om ze lekker te vinden ook als zegt mijn verstand dat ze goed zouden moeten zijn. Ik gehoorzaam mijn lijf meer en meer.
05-08-2012, 08:37 PM
Bericht: #3
RE: Piëmonte
(05-08-2012 07:30 PM)de populist schreef:  Nebbiolo, dat is een ander paar mouwen (zoals Pinot Noir, daar hebben we het al over gehad :-) ), vaak houdt mijn lijf mij tegen om ze lekker te vinden ook als zegt mijn verstand dat ze goed zouden moeten zijn. Ik gehoorzaam mijn lijf meer en meer.

Dat kan ik best wel begrijpen. Meer dan voor Pinot Noir alvast Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
05-08-2012, 09:44 PM
Bericht: #4
RE: Piëmonte
(05-08-2012 08:37 PM)vinejo schreef:  
(05-08-2012 07:30 PM)de populist schreef:  Nebbiolo, dat is een ander paar mouwen (zoals Pinot Noir, daar hebben we het al over gehad :-) ), vaak houdt mijn lijf mij tegen om ze lekker te vinden ook als zegt mijn verstand dat ze goed zouden moeten zijn. Ik gehoorzaam mijn lijf meer en meer.

Dat kan ik best wel begrijpen. Meer dan voor Pinot Noir alvast Wink

Pinot Noir en Nebbiolo hebben gelijk dat er voor ongelofelijk veel geld heel slechte wijnen van worden gemaakt die dan nog opgehemeld en verkocht geraken ook. Een schande is dat en ik kan er niet tegen. Dat moeten we aanklagen! Daarom ben ik voor deze wijnen ook veel strenger dan voor andere. Als ik dan toch zou mogen kiezen, ga ik voor Nebbiolo. Ik ben van een aantal Nebbiolowijnen wel eens wild geweest, de Barbaresco van Rocca Albino bijvoorbeeld.


Ga naar locatie: