Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
La Buena Vida_13-15 okt
08-10-2012, 12:32 AM
Bericht: #1
La Buena Vida_13-15 okt
Open fles bij LBV, 18 tafels, degustatielijst in bijlage


Bijlagen
.doc  Degustatielijst.doc (Grootte: 170 KB / Aantal keer gedownload: 24)
08-10-2012, 11:09 AM
Bericht: #2
RE: La Buena Vida_13-15 okt
(08-10-2012 12:32 AM)MicHtical schreef:  Open fles bij LBV, 18 tafels, degustatielijst in bijlage

thank you, ik ga zaterdag gaan!

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
11-10-2012, 11:39 AM
Bericht: #3
RE: La Buena Vida_13-15 okt
Hoop dat ik deze keer niet half verkouden ben, dan zie je mij door ook rondslenteren
15-10-2012, 03:10 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-10-2012 om 03:10 PM door nco.)
Bericht: #4
RE: La Buena Vida_13-15 okt
Zaterdag een leuke namiddag/avond gehad bij La Buena Vida. Heb mij grotendeels beperkt tot wijnen met typisch Spaanse druiven, daarom ook de meeste wijnen met het merendeel CS, Merlot, Syrah links laten liggen.

Wat ik lekker tot zeer lekker:
* Roura Cava Brut: 12 m sur lattes, 75% Xarel.Lo, 25% Chardonnay. Mooie zachte cava
* Cava Damia Brut Seleccion Especial "1637": 2009 millesime, 18 maanden sur lattes. Complexe cava!
* Pazo de Senorans 2011: Top Albarino! Stevige zuurtjes, mooie mineraliteit!
* Acustic Celler (Monsant): de gewone Acustic 2010 was niet mijn ding ( te modern, te creamy) alhoewel de meningen hier verdeeld waren. De Brao 2009 daarentegen was zeer goed. Gaat volgens mij top zijn binnen een paar jaartjes.
* Anima Negra: AN/2 grotendeels van de lokale Callet druif, mooie frissse, elegante wijn met mooie zuurtjes. De grote broer was ook zeer in orde!
* Rafael Palacios: Bolo 2011 (wit, Godello druif) miste wat zuurtjes maar Louro 2011 was zeer mooi en "As Sortes" 2011 was geweldig. Helaas niet voor mijne portemonnaie.
* Mas de Les Pereres (Dirk Hoet, Priorat): gans rood assortiment was top, van de Nuncito 2008 tot de topper Costero. Alles op zijn plaats, fruit, zuren, elegantie!! De witte Nunci Blanc 2008 daarentegen vond ik dan weer te oaky naar mijn zin.
* Hermanos Perez Pascuas: Veel discussie hierover, ik vond dit zeer mooi, de anderen vonden dit te zuur... Soit, toch niet geluisterd en de crianza gekocht Smile

en natuurlijk Roda, Pingus etc maar helaas een beetje duur Sad

Ten slotte, blijkbaar kunnen Lien Van de Kelder, Hans Herbots & Wilfried Peeters (niet samen, allé die eerste 2 wel Rolleyes ) ook een Spaans wijntje waarderen.cheers

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
15-10-2012, 06:16 PM
Bericht: #5
RE: La Buena Vida_13-15 okt
Wat kostte de AN/2, heb die tijdens de vakantie in Mallorca op restaurant een paar keer gedronken en was daar PQ dik in orde

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
15-10-2012, 07:33 PM
Bericht: #6
RE: La Buena Vida_13-15 okt
(15-10-2012 06:16 PM)koen schreef:  Wat kostte de AN/2, heb die tijdens de vakantie in Mallorca op restaurant een paar keer gedronken en was daar PQ dik in orde

Normaal 18,40 Euro, nu kunnen kopen aan 17,48 Euro.

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
16-10-2012, 02:03 PM
Bericht: #7
RE: La Buena Vida_13-15 okt
Mij kon de Brut Nature wel bekoren en van Damia verraste de rosé. Was een pak frisser dan verwacht.
Van Jané Ventura was ook de Seleccio Negre heel mooi qua p/k.

Anima Negra, dus de grote broer van AN2, heb ik wel mee. Vond ik zeer lekker maar wel te duur voor een karton natuurlijk.
De Louro was héél lekker (wat 8% Treixadura kan doen) en de prachtige As Sortes véél te duur. Natuurlijk de "beste" witte wijn van Spanje.

De wijnen van Dirk zijn mij net iets te prijzig, los daarvan waren zijn rode bij de betere die ik geproefd heb.

Roda en Roda I vielen beter in de smaak dan in maart dankzij het feit dat we die nu eerst geproefd hebben denk ik.
De Pingus PSI was PRACHTIG en zijn geld zeker waard. Flor de Pingus was al uitverkocht dus maar Pingus zelf geproefd (hé,… als je de kans eens hebt).
Onbetaalbaar uiteraard maar inderdaad wel fantastische wijn. Grappig verhaal dat ze aan die astronomische prijzen zijn geraakt door de score van RP in combinatie met ladingverlies.

Habla 9 was veel rond te doen, iedereen scheen die goed te vinden.

De sherrystand is altijd een succes, hun Palo Cortado is echt bijzonder.
Lien zag er zeer afgeborsteld uit en wat ook heel erg duidelijk was, o.a. in een gesprek met de meisjes van Artazu, is dat Spanjaarden Spaanse wijn drinken :)
16-10-2012, 02:22 PM
Bericht: #8
RE: La Buena Vida_13-15 okt
(15-10-2012 07:33 PM)nco schreef:  
(15-10-2012 06:16 PM)koen schreef:  Wat kostte de AN/2, heb die tijdens de vakantie in Mallorca op restaurant een paar keer gedronken en was daar PQ dik in orde

Normaal 18,40 Euro, nu kunnen kopen aan 17,48 Euro.

Kostte daar 18€ op restaurant Wink

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
16-10-2012, 03:24 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-10-2012 om 03:28 PM door Filip Ragolle.)
Bericht: #9
RE: La Buena Vida_13-15 okt
(16-10-2012 02:03 PM)MicHtical schreef:  (wat 8% Treixadura kan doen)

Wat bedoel je?
Ik vind godello een topdruif op zich, heeft helemaal geen Treixadura nodig, cfr de As Sortes.

In juni nog de 2010 gedronken met Koen:
http://www.vinejo.freebb.be/thread-1959.html

Spanje:
Valdeorras, Rafael Palacios
As Sortes 2010
100% Godello
jamjamjamjamSlurp !!!
De perfecte witte wijn.
Verraadt z'n afkomst totaal niet: Zoals Koen opmerkte: die haal je er niet uit tussen de top Sancerre's.

Maar inderdaad ... de prijs is aan de hoge kant

Filip R
17-10-2012, 09:50 AM
Bericht: #10
RE: La Buena Vida_13-15 okt
Hoi Filip, wat ik bedoelde was het verschil tussen de twee 100% Godello's en de ene met 92% Godello en 8% Treixadura.
Toch een serieus verschil in neus vond ik voor zo een klein verschil in samenstelling. Bolo en As Sortes zijn duidelijk wel verwant.

Sloeg dus niet op de kwaliteit van de mono-cépages. Wink
De Bolo had ik begin dit jaar trouwens mee genomen.


Ga naar locatie: