Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Melini "Fattoria La Selvanella", Toscana
09-10-2012, 05:20 PM
Bericht: #1
Melini "Fattoria La Selvanella", Toscana
Chianti Classico Riserva "La Selvanella" DOCG 2006

Proefflesje opengetrokken bij konijn op Toscaanse wijze... Normaliter een goede combinatie met een goede Chianti maar dit kon mij niet echt bekoren. En het lag zeker niet aan het konijn of de combinatie maar aan deze Chianti. De opwaardering van Chianti de laatste jaren ten spijt kunnen heel wat wijnen uit deze regio mij maar matig bekoren. Deze "La Selvanella" is zijn 12,50- echt niet echt waard en zijn 3 glaasjes in de GR al helemaal niet.

In het glas een vrij lichte kleur met granaatrode tinten. In de neus veel rood fruit en wat vanille. In de mond vrij warm, fruitig maar weinig complex en veel te hoog in de zuren. M.a.w. een te duur pastawijntje voor door de week. In geen 100 jaar te vergelijken met pakweg de "La Forra" die in rode prijs bij Colruyt niet eens zoveel duurder zal uitvallen.

Mijn "bescheiden" moraal van het verhaal... Chianti kan zo mooi zijn maar dat heeft dan ook doorgaans zijn prijs. Ik zal in de toekomst een Chianti minder kopen maar dan wel eentje van topkwaliteit.

P.S. Veronelli was met een score van 87 ook niet zo laaiend enthousiast. Ik schat deze gids de laatste tijd hoger in dan de Gambero Rosso.


Ga naar locatie: