Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeuris 21 oktober
19-10-2012, 09:17 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-10-2012 om 09:19 AM door nco.)
Bericht: #1
Jeuris 21 oktober
Nog iemand naar de opendeur van Wijnhuis Jeuris in Heusden-Zolder op zondag?

Degustatielijst vind je hier.

Een eerder beperkte degustatie (een 30-tal flessen) maar dat geeft je de mogelijkheid om zo goed als alles te proeven. Concept is trouwens ook leuk: zo goed als enkel flessen open van aanwezige wijnboeren. Zullen er zijn: Anselmo Mendes (Vinho Verde), Alvaro Castro (Dao), Casal Figueira (Lisboa), Ataide Semedo (Bairrada), Miguel & Luis Louro (Alentejo). Daarnaast ook 2 portos van Niepoort te proeven en 2 Madeiras (Madeira Collection)

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
19-10-2012, 10:57 AM
Bericht: #2
RE: Jeuris 21 oktober
Casal Figueira is mij niet onbekend. Excentriek domein in bio, knappe wijnmaakster !

Buvez du vin et vivez joyeux !
21-10-2012, 11:34 PM
Bericht: #3
RE: Jeuris 21 oktober
Idd een toffe madam, ergens in een kelder in henegouwen tegengekomen?

Wine is sunlight , held together by water !
22-10-2012, 12:23 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-10-2012 om 12:24 AM door doc.)
Bericht: #4
RE: Jeuris 21 oktober
(21-10-2012 11:34 PM)Venne schreef:  Idd een toffe madam, ergens in een kelder in henegouwen tegengekomen?

Ik herinner me dat de wijnen vlotjes verkocht werden. Inderdaad !

Buvez du vin et vivez joyeux !
22-10-2012, 11:11 AM
Bericht: #5
RE: Jeuris 21 oktober
(22-10-2012 12:23 AM)doc schreef:  
(21-10-2012 11:34 PM)Venne schreef:  Idd een toffe madam, ergens in een kelder in henegouwen tegengekomen?

Ik herinner me dat de wijnen vlotjes verkocht werden. Inderdaad !

Kan dat nu ook confirmeren; idd een toffe madam en blijkbaar ook een goede wijnmaakster. 3 wijntjes van haar geproefd; 2 witte wijnen op basis van de Vidal druif (zeer oude stokken) en 1 rode op basis van tourigo nacional. En het minste wat je kan zeggen is dat ze geen doorsnee wijnen maakt; zeer karakteristieke en specifieke wijnen en vooral lekkere wijnen. Maar niet voor iedereen denk ik, zeker de rode wijn was heel animaal qua aroma. Toch wat fleskes gekocht om thuis nog eens te herproeven.

Voor de rest ook het ganse gamma geproefd -en zeer goed bevonden - van Anselmo Mendes (Vinho Verde) en Alvaro Castro (Dao).

En om af te sluiten een Madeira van 1988 van de Terrantez druif. Mind blowing, ik stond efkens aan de grond genageld...

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)


Ga naar locatie: