Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jozsef Bock, Villani, Hongarije
12-11-2012, 03:05 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-11-2012 om 03:06 PM door koen.)
Bericht: #1
Jozsef Bock, Villani, Hongarije
Een van de bekendste domeinen en wijnmakers uit deze streek. Ik dronk de Royal cuvée 2007. Een blend van Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc, Pinot Noir en Merlot met 24 maanden houtlagering.

De neus doet onmiddellijk aan een rijpe geconcentreerde bordeaux denken. Cassis, een beetje braam, kers, tabak, chocolade en wat vanille. Rijp fruit in de aanzet met behoorlijk wat rijpe tannines die mooi in het geheel verweven zijn. Mooie zuren en verse kruiden in de afdronk die door een aangenaam bittertje nog net ietske meer geeft. De wijn heeft zeker nog potentieel maar is nu al zeer aangenaam. Kostte iets van een 13-14€ in een wijnwinkeltje in Budapest en dat is ie waard. 90

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
11-12-2012, 03:36 PM
Bericht: #2
RE: Jozsef Bock, Villani, Hongarije
Super!! Ik ken die wijn ook redelijk goed en ben er ook toch wel fan van!
BOCK heeft zeer goede, verschillende soorten en klasse wijntjes. (Zowel rood als wit)
József Bock zelf is een zeer aangename en toffe persoon. Met zijn voeten op de grond,niet zoals paar andere bekende hongaarse wijnboeren. Ik ben aan het overwegen om de Bock wijntjes ook in te voeren.


Ga naar locatie: