Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
La Camarguaise
08-12-2012, 04:22 PM
Bericht: #1
La Camarguaise
Kruidendrank/likeur uit de Rhone.
43%

Gedistilleerd bij A Blachere, C9DP.

Onze godendrank hierthuis. Provencekruiden, anijs, lichtjes gecarameliseerd, goudgele kleur en lekker vet in het glas. Mierzoet maar met genoeg kruidigheid om er geen papje van te maken. Enorme alcohol neus maar zodra je proeft krijg je een overwelming van provencekruiden en waan je je zo in de bouche du rhone. Dit is voor mij één van de beste dranken die ik ooit gedronken heb... Without doubt...

[img][Afbeelding: 8255087688_929dc15057.jpg] la camarguaise by tertoog, on Flickr[/img]

Telkens we de vrienden in Port Louis gaan bezoeken slaan we hier een voorraad van in! Nu hadden ze een mand met 5 flessen bij als trouwcadeau! :-)

Nu van het genieten ervan op de vrije vrijdagnamiddag...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
08-12-2012, 04:39 PM
Bericht: #2
RE: La Camarguaise
Doet me wel watertanden :-), leuk inderdaad om af en toe eens een ander drankje op het wijnforum voorgeschoteld te krijgen !

Buvez du vin et vivez joyeux !
08-12-2012, 05:04 PM
Bericht: #3
RE: La Camarguaise
(08-12-2012 04:39 PM)doc schreef:  Doet me wel watertanden :-), leuk inderdaad om af en toe eens een ander drankje op het wijnforum voorgeschoteld te krijgen !

Nog genoeg in huis Doc, ik hou er eentje opzij voor jou en anne om eens te proeven Wink

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
22-02-2013, 12:06 AM
Bericht: #4
RE: La Camarguaise
Mmmmmm, morgen maar een halve dag werken en dus nu een lekker stevige degustief! 43% vol slaapmutsgenot... Cheers! Nog 2 flessen en half te gaan en in augustus een nieuwe voorraad in huis ;-)

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
22-02-2013, 04:25 PM
Bericht: #5
RE: La Camarguaise
(08-12-2012 04:22 PM)Tom T schreef:  Kruidendrank/likeur uit de Rhone.
43%

Gedistilleerd bij A Blachere, C9DP.

Onze godendrank hierthuis. Provencekruiden, anijs, lichtjes gecarameliseerd, goudgele kleur en lekker vet in het glas. Mierzoet maar met genoeg kruidigheid om er geen papje van te maken. Enorme alcohol neus maar zodra je proeft krijg je een overwelming van provencekruiden en waan je je zo in de bouche du rhone. Dit is voor mij één van de beste dranken die ik ooit gedronken heb... Without doubt...
...............
Telkens we de vrienden in Port Louis gaan bezoeken slaan we hier een voorraad van in! Nu hadden ze een mand met 5 flessen bij als trouwcadeau! :-)

Nu van het genieten ervan op de vrije vrijdagnamiddag...

Ook dan de 2 kistjes Figeac van 2008 van Port Louis meegebracht?Wink
Figeac amateur?

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
22-02-2013, 06:07 PM
Bericht: #6
RE: La Camarguaise
Nee, die kwamen van Port Adinkerke ;-) Figeac beginneling, veel te weinig van liggen... Van't jaar misschien eens kijken in de drankenhandel van de Camarguaise of ze geene Figeac in "den afslagbak" hebben liggen, twijfel eraan :-)

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
18-07-2013, 10:41 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-07-2013 om 10:42 PM door Terretoir.)
Bericht: #7
RE: La Camarguaise
Hmm, het ging er goed vandoor... Laatste fles van onze trouwcadeau?! Sjans dat we binnen 2 weken nieuwe kunnen inslaan! Nog steeds men favo likeurtje! Nu nog 2 glaasjes in de laatste fles, en een glas voor menne neus :-)

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere


Ga naar locatie: