Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
27-02-2013, 06:23 PM
Bericht: #1
Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
Les Millères 2010
40% grenache, 35% syrah, 20% carignan, 5% mourvedre
Zachte specerijen in de neus, rood en zwart fruit (aardbei en cassis), calisse, grafiet na opschudden. Heel zuiver en evenwichtig in de mond, elegant met enkel op t einde wat alcohol (iets wat vooral bij de eerste slokken opviel, daarna niet meer).
Een domein om te ontdekken! (verkrijgbaar bij Boutelegier aan 12 euro)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
28-02-2013, 12:10 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-02-2013 om 12:11 AM door Venne.)
Bericht: #2
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
En dan komt de Torre, niet te jong drinken eh :-)
Topdomein en leuke wijnmaker en nog leukere wijnmakerin :-)

Wine is sunlight , held together by water !
10-08-2014, 04:14 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
Glaciaires 2008
Mooie instapper, schone evolutie, wat oppervlakkig te weinig diepgang mr p/q top!!

Wine is sunlight , held together by water !
15-08-2014, 04:24 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
Vieilles Vignes 2006 (cuvee bestaat niet meer , is nu Clos des Vignes denk ik)
70% Grenache noir en Carignan (samen gevinifiëerd) , 20% Syrah en 10% MVD. Gekocht na de man eens ontmoet te hebben in Brussel...
Menne man, nu had ik wat voor.... viske klaargemaakt en goesting in e wit grenachke en dus de 2006 VV van Gardies in de frigo gestoken... vlotjes opengedaan en in het glas kwam een ... rode wijn :-) .... bwa zal ook wel goed zijn zeker? En dat was hij ook , fris ging die daar zelfs nog goed bij... maar snel in caraf gegooid om wat op te warmen en te luchten.
Wat een mooie wijn!! Donkerrood zelfs purper en een stevig neusje van potgrond , donker fruit , iets om houten kasten mee in te smeren en kalk. In de mond is alles mooi versmolten, wat korrelig en weer content een fles perfect op dronk te hebben. Jean is ne "fris"kunstenaar daar in het zuiden.

Wine is sunlight , held together by water !
15-08-2014, 04:55 PM
Bericht: #5
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
(15-08-2014 04:24 PM)Venne schreef:  Vieilles Vignes 2006 (cuvee bestaat niet meer , is nu Clos des Vignes denk ik)
70% Grenache noir en Carignan (samen gevinifiëerd) , 20% Syrah en 10% MVD. Gekocht na de man eens ontmoet te hebben in Brussel...
Menne man, nu had ik wat voor.... viske klaargemaakt en goesting in e wit grenachke en dus de 2006 VV van Gardies in de frigo gestoken... vlotjes opengedaan en in het glas kwam een ... rode wijn :-) .... bwa zal ook wel goed zijn zeker? En dat was hij ook , fris ging die daar zelfs nog goed bij... maar snel in caraf gegooid om wat op te warmen en te luchten.
Wat een mooie wijn!! Donkerrood zelfs purper en een stevig neusje van potgrond , donker fruit , iets om houten kasten mee in te smeren en kalk. In de mond is alles mooi versmolten, wat korrelig en weer content een fles perfect op dronk te hebben. Jean is ne "fris"kunstenaar daar in het zuiden.

Koopt gij die wijn in t Leuvense? ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
15-08-2014, 05:40 PM
Bericht: #6
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
Nee, toen in Brussel en in Leuven heeft Vini Pure deze ook. Voor jou zal Leirovins wat dichter zijn :-) Maar hij heeft niet alle cuvees.

Wine is sunlight , held together by water !
15-08-2014, 08:06 PM
Bericht: #7
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
worden ook verkocht bij ambrosius in Koksijde, +/- dezelfde prijs als bij Leirovins in Wetteren
http://www.ambrosius.be/nl/prijslijsten.asp

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
15-08-2014, 08:43 PM
Bericht: #8
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
Is inderdaad Clos de Vignes tegenwoordig.

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
29-10-2014, 12:13 AM
Bericht: #9
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
(27-02-2013 06:23 PM)vinejo schreef:  Les Millères 2010
40% grenache, 35% syrah, 20% carignan, 5% mourvedre
Zachte specerijen in de neus, rood en zwart fruit (aardbei en cassis), calisse, grafiet na opschudden. Heel zuiver en evenwichtig in de mond, elegant met enkel op t einde wat alcohol (iets wat vooral bij de eerste slokken opviel, daarna niet meer).
Een domein om te ontdekken! (verkrijgbaar bij Boutelegier aan 12 euro)

Milleres gedronken op resto aan een 30eu.
2011

Schone frisse Roussilion, niets overdone...
Goe gemaakt, schoon geheel en zoals Jo al zei elegant.
Meester in de Roussilion, punt uit! Ik kijk uit naar den Torre's 07 en 08'en!

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
14-11-2014, 11:16 PM
Bericht: #10
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
Venne, Failaises 07. Hoelang geeft ge dieje?

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
15-11-2014, 10:26 AM
Bericht: #11
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
Is nu al te drinken, maar kan gerust nog 5 jaar mee.
Den torre dr de mvd wat langer:-)
Laat ze smaken

Wine is sunlight , held together by water !
06-12-2014, 01:56 AM
Bericht: #12
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
(15-11-2014 10:26 AM)Venne schreef:  Is nu al te drinken, maar kan gerust nog 5 jaar mee.
Den torre dr de mvd wat langer:-)
Laat ze smaken

Awel, dieje kan er nog effe tegen! Nu al schoon op dronk! Hou er wel van zo, nog genoeg fruit en fraicheur om het niet vermoeiend te maken.
Carignan geeft er een schoon fruitig toetsje aan, veel potentieel in zich.
20 maand barrique de Falaises...

In de Roussillon toch mennen favoriet, die Jean...
De volgende is voor binnen een jaartje of 2-3.

Suuperlekker! Gedronken naast de Clos Guillot 2005...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
07-12-2014, 11:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-12-2014 om 11:53 PM door Terretoir.)
Bericht: #13
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
Je cherche le ciel is de volgende da'k toch eens ga proeven ze, 100% mvd :-)

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
08-12-2014, 08:31 AM
Bericht: #14
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
(07-12-2014 11:53 PM)Terretoir schreef:  Je cherche le ciel is de volgende da'k toch eens ga proeven ze, 100% mvd :-)

Pour vraiment trouver le ciel avec un mvd tu sais quoi boire.. Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
23-12-2014, 11:48 PM
Bericht: #15
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
(08-12-2014 08:31 AM)vinejo schreef:  
(07-12-2014 11:53 PM)Terretoir schreef:  Je cherche le ciel is de volgende da'k toch eens ga proeven ze, 100% mvd :-)

Pour vraiment trouver le ciel avec un mvd tu sais quoi boire.. Wink


Kheb em nog niet gevonden maar ben onderweg, morgen meer Wink

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
24-12-2014, 09:23 AM
Bericht: #16
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
(23-12-2014 11:48 PM)Terretoir schreef:  
(08-12-2014 08:31 AM)vinejo schreef:  
(07-12-2014 11:53 PM)Terretoir schreef:  Je cherche le ciel is de volgende da'k toch eens ga proeven ze, 100% mvd :-)

Pour vraiment trouver le ciel avec un mvd tu sais quoi boire.. Wink


Kheb em nog niet gevonden maar ben onderweg, morgen meer Wink

Dat maakt me zéér curieus....
Komt waarschijnlijk bij de topic " wat dronken jullie op kerstavond? " Smile

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
24-12-2014, 09:39 PM
Bericht: #17
RE: Domaine Gardiés, Cote de Roussillon Villages
Ne juiste, Jo!

Het is geen en bandol, dat zeg ik u.. Teveel fraicheur, toch overduidelijk... Jong, reductief gisteren. Nu knaller, boenk en in u bakkes! Ga em nog nen dag langer laten openstaan.

Wijn moet geswanjeerd worden, met fluwelen handschoentjes? Ne mourvedre kan wel ne kaakslag verdragen! Kamertemperatuur en laat dat maar staan zonder vacuvin!

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere


Ga naar locatie: