HU-SLO-HR tastings
|
08-04-2013, 04:40 PM
![]() |
|||
|
|||
HU-SLO-HR tastings
Sommigen merkten het al op: de opmars van wijnen uit het oosten van het oude continent is volop bezig. Tijd om alvast drie landen in de kijker te plaatsen in enkele degustaties: Hongarije, Slovenië en Kroatië.
Qwine.be (Hongarije), Croatia Wines en Somers en zoon (Slovenië) organiseren op verschillende zondagen in mei en juni en op verschillende locaties in Vlaanderen hun eerste gezamenlijke tastings: Zondag 5 mei in Oudenburg: Markstraat 40 Zondag 19 mei in Lede: zaal Intermezzo, Kasteeldreef 55 Zondag 2 juni in Leuven (Kessel-lo): Genadedal, Velderblok 2 Geografisch is er dus geen excuus om er niet te geraken ![]() De tastings gaan telkens door van 14h tot 18h en de toegang is uiteraard vrij. Er zullen steeds een 35-tal wijnen open staan, verspreid over de drie landen. Een ideale manier dus om kennis te maken met misschien minder gekende maar daarom niet minder unieke wijnen van 3 landen met een eeuwenlange wijntraditie. Tot dan! "Quickly, bring me a beaker of wine so that I may wet my mind and say something clever" (Aristophanes) |
|||
27-04-2013, 03:07 PM
![]() |
|||
|
|||
RE: HU-SLO-HR tastings
Allen van harte welkom in Oudenburg (tussen Oostende en Brugge) , Lede (bij Aalst) en Leuven !
Groeten Thomas , Tim Connie |
|||
27-04-2013, 03:54 PM
![]() |
|||
|
|||
(27-04-2013 03:07 PM)Qman schreef: Allen van harte welkom in Oudenburg (tussen Oostende en Brugge) , Lede (bij Aalst) en Leuven ! Mooi dat forumleden/wijnhandelaars de handen in elkaar slaan en een degustatie organiseren ! ![]() Buvez du vin et vivez joyeux ! |
|||
03-05-2013, 07:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-05-2013 om 07:05 PM door Qman.)
![]() |
|||
|
|||
Super !! damn facebook... ik was al de "vind-ik-leuk" knop aan het zoeken bij de post van Doc. Van harte welkom alleszins !!! Cheers
Hier meer info => https://www.facebook.com/events/115116628684186/ |
|||
26-05-2013, 02:36 PM
![]() |
|||
|
|||
Even updaten met nieuwigheden en emoticons: volgende week zondag in Leuven (Kessel-lo) een uniek aanbod Sloveense, Kroatische en Hongaarse wijnen te proeven.
Bij de Slovenen o.a. enkele nieuwigheden in het gamma: - Verus Sauvignon 2012 ![]() - een frisse Zelen 2012 van Jernej Zorz ![]() - Zaria 2010 van Batic (lichtjes waanzinnige biodynamische oranje wijn op basis van vnl. Zelen en Pinela) ![]() - nieuwe jaargangen van o.a. Scurek Rebula (2012), Strune belo (2012) en Saksida Pinot Noir (2009) ![]() Datum: zondag 2 juni Locatie: Genadedal, Velderblok 2 in Kessel-lo Uur: 14h-18h Vrije ingang. https://www.facebook.com/events/563754586989042/ Tot dan! ![]() "Quickly, bring me a beaker of wine so that I may wet my mind and say something clever" (Aristophanes) |
|||
26-05-2013, 06:49 PM
![]() |
|||
|
|||
Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
|