Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gerhard Markowitsch, Carnuntum (Oostenrijk)
15-06-2013, 08:07 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-06-2013 om 10:24 PM door Innesto.)
Bericht: #1
Gerhard Markowitsch, Carnuntum (Oostenrijk)
Gerhard Markowitsch, Carnuntum (Oostenrijk)

Eén van de, zo niet de absolute topproducent in de regio Carnuntum. Gerhard Markowitsch werd door Falstaff al meermaals gelauwerd als één van de beste "rode wijnmakers" van Oostenrijk.

Het accent bij het 30 ha tellende domein ligt dus vooral op rode druivenrassen zoals Zweigelt en Blaufränkisch, Cabernet Sauvigon, Merlot en Pinot Noir. De lokale Zweigelt eist de hoofdrol in de voornaamste wijnen van het huis.

De witte druivenrassen die men verbouwt zijn Grüner Veltliner en Chardonnay.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Redmont 2009

50% Zweigelt - 15% Cabernet - 15 % Syrah - 10% Merlot

Wat mij betreft een meer dan aangename verrassing. Dit doet je inderdaad spontaan denken aan een noordelijke Rhône.

Dieprode kleur, in de kern naar het paars toe. Mooie neus, uitbundig zwart fruit, mineralig en rokerige toetsen. In de mond gaan kracht en elegantie hand in hand, fris en fruitig met een licht bittertje, mooie zuren en versmolten tannines. Knappe wijn, die het verrassend goed deed bij een mediterraan geïnspireerd grillgerecht.

Voor 16 euro gekocht bij weinshop24.at en voor mij zijn geld waard. Deze wijn, alsook andere wijnen van Markowitsch worden in België verdeeld door Weinwelt. Tot mijn verbazing ook aan "Oostenrijkse" prijzen. Is er dan werkelijk een nieuwe generatie Wijnhandelaars aan het opstaan die echt gaan voor authentieke wijnen aan eerlijke prijzen?
16-06-2013, 02:47 PM
Bericht: #2
RE: Gerhard Markowitsch, Carnuntum (Oostenrijk)
heb de 2008 in de kelder liggen en de bevindingen zijn gelijklopend met de uwe:
zwart fruit, kruidigheid ,en veel fraicheur ; blind zou je het inderdaad voor een syrah nemen

ook de gruner veltliner alte reben van deze wijnmaker is zeer de moeite


Ga naar locatie: