Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
champagne Godmé
23-06-2013, 08:12 PM
Bericht: #1
champagne Godmé
Champagne Godmé / http://www.champagne-godme.fr
Champagne Godmé bevindt zich op de noordelijke flank van de Montagne de Reims in het dorpje Verzenay. Reeds vijf generaties Godmé hebben iets met Champagne te maken maar slechts de laatste drie maken ook effectief Champagne. De familie Godmé bezit 12 ha verdeeld over Verzenay (Grand Cru), Beaumont-vur-Vesle (Grand Cru), Verzy (Grand Cru), Ville-Dommange (Premier Cru), and Villers-Marmery (Premier Cru).De champagne wordt door sommige vergeleken met the one and only Dom Perignon. Ikzelf heb nog niet het genoegen gehad Dom perignon te proeven en kan daardoor niet controleren of deze bewering klopt.
Godmé is echter wel mijn favoriete champagne.
Champagne Brut Millesime 2002
35% PN, 65% C / Dosage 5 g/L / de helft van de wijnen heeft gerijpt op eik.
Licht gouden kleur. De mousse is iets minder onstuimig.
Het eerste glas was te koud waardoor de meeste aroma’s en smaken wat onderdrukt waren, beter bij de volgende glazen.
Rijke mondvullende champagne met toetsen van noten, vlierbloesem, appel (renet), gedroogde abrikoos, citrus. Nog voldoende zuren maar waar de hoekjes wat af zijn.
Gedronken bij een stoofpotje van riddervis, kokosmelk,shiitakes,rode paprika,sugar snaps en rode curry.
De rode curry zorgde voor wat diepte aan het gerecht. Het gerecht was zeker niet te pikant.
Spijtig nog slechts 2 flessen.

Nog een lieveling van mij is de Brut nature integral ( zero dosage).
Ik koop de Champagne ter plaatse, wel best op voorhand een afspraak maken.

Voor verdere uitleg zie http://www.champagne-godme.fr

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
23-06-2013, 08:17 PM
Bericht: #2
RE: champagne Godmé
Altijd leuk om mogelijke nieuwe adressen voor een champagneweekend te vernemen! Kan je me hun prijslijst PM-en of deze hier posten? Alvast bedankt.
23-06-2013, 08:34 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-06-2013 om 08:53 PM door shiraz.)
Bericht: #3
RE: champagne Godmé
(23-06-2013 08:17 PM)Corto schreef:  Altijd leuk om mogelijke nieuwe adressen voor een champagneweekend te vernemen! Kan je me hun prijslijst PM-en of deze hier posten? Alvast bedankt.

Ik zal het u zeker doorsturen, maar de prijslijst ligt momenteel bij mijn schoonbroer en die zit nog tot het eind van deze maand in la douce france.
De 2002 heb ik rond de 20€ betaald, was wel 2 jaar geleden.Ze zijn nu een paar euro's duurder. Hun instap champagnes kosten rond de 16 à 17 euro.

Nog een goed adresje in Verzenay is Champagne Chaudron, met een beetje geluk kan je daar iets oudere millésime kopen.
http://www.champagne-chaudron.com/index.php/fr/
Prijs = ik koop nooit Champagne die duurder is dan 25€

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
24-06-2013, 12:37 AM
Bericht: #4
RE: champagne Godmé
(23-06-2013 08:34 PM)shiraz schreef:  .............
Prijs = ik koop nooit Champagne die duurder is dan 25€

"Wise man" thumbsup

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
08-09-2013, 11:48 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-09-2013 om 11:51 AM door shiraz.)
Bericht: #5
RE: champagne Godmé
(23-06-2013 08:17 PM)Corto schreef:  Altijd leuk om mogelijke nieuwe adressen voor een champagneweekend te vernemen! Kan je me hun prijslijst PM-en of deze hier posten? Alvast bedankt.

Belofte maakt schuld, in bijlage de prijslijst van Godme

PS: ik zie nu dat het de prijslijst is van 2012 banghead
Van zodra ik deze van 2013 heb zal ik ze posten


Bijlagen
.pdf  prijslijst champagne Godme.pdf (Grootte: 1.34 MB / Aantal keer gedownload: 38)

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
09-09-2013, 10:23 AM
Bericht: #6
RE: champagne Godmé
(08-09-2013 11:48 AM)shiraz schreef:  Van zodra ik deze van 2013 heb zal ik ze posten

OK. Alvast bedankt !!!
12-09-2013, 08:20 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-09-2013 om 08:36 AM door Corto.)
Bericht: #7
RE: champagne Godmé
Ik heb inmiddels zelf de prijslijst van 2013 bekomen.
Bij deze: in bijlage.


Bijlagen Afbeeldingen
       
12-09-2013, 12:41 PM
Bericht: #8
RE: champagne Godmé
(12-09-2013 08:20 AM)Corto schreef:  Ik heb inmiddels zelf de prijslijst van 2013 bekomen.
Bij deze: in bijlage.

Terug duurder Angry

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
18-07-2015, 08:29 PM
Bericht: #9
RE: champagne Godmé
(23-06-2013 08:12 PM)shiraz schreef:  Champagne Godmé / http://www.champagne-godme.fr
Champagne Godmé bevindt zich op de noordelijke flank van de Montagne de Reims in het dorpje Verzenay. Reeds vijf generaties Godmé hebben iets met Champagne te maken maar slechts de laatste drie maken ook effectief Champagne. De familie Godmé bezit 12 ha verdeeld over Verzenay (Grand Cru), Beaumont-vur-Vesle (Grand Cru), Verzy (Grand Cru), Ville-Dommange (Premier Cru), and Villers-Marmery (Premier Cru).De champagne wordt door sommige vergeleken met the one and only Dom Perignon. Ikzelf heb nog niet het genoegen gehad Dom perignon te proeven en kan daardoor niet controleren of deze bewering klopt.
Godmé is echter wel mijn favoriete champagne.
Champagne Brut Millesime 2002
35% PN, 65% C / Dosage 5 g/L / de helft van de wijnen heeft gerijpt op eik.
Licht gouden kleur. De mousse is iets minder onstuimig.
Het eerste glas was te koud waardoor de meeste aroma’s en smaken wat onderdrukt waren, beter bij de volgende glazen.
Rijke mondvullende champagne met toetsen van noten, vlierbloesem, appel (renet), gedroogde abrikoos, citrus. Nog voldoende zuren maar waar de hoekjes wat af zijn.
Gedronken bij een stoofpotje van riddervis, kokosmelk,shiitakes,rode paprika,sugar snaps en rode curry.
De rode curry zorgde voor wat diepte aan het gerecht. Het gerecht was zeker niet te pikant.
Spijtig nog slechts 2 flessen.

Nog een lieveling van mij is de Brut nature integral ( zero dosage).
Ik koop de Champagne ter plaatse, wel best op voorhand een afspraak maken.

Voor verdere uitleg zie http://www.champagne-godme.fr

Donderdag even naar de Champagne gereden om wat bij te halen. Gestopt bij Godmé in Verzenay en Margaine in Villers-Marmery. Bij ons was het warm en daar was het heet. Toen we terug vertrokken rond 14u30 was het 38 graden. Wel niet ideaal om te vervoeren maar we hebben ons beperkt tot wat proeven en dan vlug inladen met airco "vollen bak". Bij aankomst thuis waren de flessen toch nog fris en ze zijn dadelijk de wijnfrigo ingegaan. Het is tenslotte toch maar een ritje van 3 uur.
Wat ik echter wilde zeggen is dat men bij Godmé bezig was met breekwerken en een herstructurering. Mevrouw vertelde ons dat de zaak ging opgedeeld worden. De relatie met de andere partner van de familie was feitelijk onmogelijk geworden. Hugues Godmé wilde verder de biodynamie-tour op terwijl het andere familielid conventioneel wil werken. Dat zijn dus twee tegenpolen en dat botst onvermijdelijk. Dus dat wil zeggen dat de naam Père et Fils gaat veranderen in Champagne Hugues Godmé. Het domein is 5 ha gekrompen. Etiketten zullen veranderen, website zal veranderen, telefoonnummer zal veranderen, en nog enkele dingen. De champagnekwaliteit zal bij Hugues idem blijven maar bij de andere Godmé zal er wel wat veranderen. Hopelijk draait alles goed voor Hugues want mensen die al hun energie steken in het maken van kwaliteitsproducten hebben bij mij toch een streepje voor.
03-10-2015, 06:51 PM
Bericht: #10
RE: champagne Godmé
nieuwe site http://champagne-hugues-godme.com/

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
12-01-2017, 10:58 PM
Bericht: #11
RE: champagne Godmé
Iemand een idee over de prijzen op het domein?
22-05-2017, 05:50 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-05-2017 om 05:54 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #12
RE: champagne Godmé
(12-01-2017 10:58 PM)claret schreef:  Iemand een idee over de prijzen op het domein?

De tarieven zijn serieus aangepast. Ik spreek nu over Hugues Godmé, de nieuwe naam van het champagnehuis.

Voici les tarifs 2017 des Vins départ Domaine :

Brut Réserve : 20.50€
Extra Brut : 21€
Blanc de Blanc : 23€
Brut Nature : 26€
Rosé : 24.50€
Blanc de Noirs : 24.50€
Millésime 2006 ou 2008 : 32€
Fins Bois : 33€
Cuvée Parcellaires : 39€ pour le 100% Meunier et Chardonnay et 42€ pour le 100% Pinot Noir.

A partir de 12 bouteilles panachée le prix baisse de 1€ sur toutes les cuvées.
Lees meer via http://www.lapassionduvin.com/forum/cham...L1cEc9U.99
23-05-2017, 08:35 AM
Bericht: #13
RE: champagne Godmé
(22-05-2017 05:50 PM)FRANCISPICCART schreef:  
(12-01-2017 10:58 PM)claret schreef:  Iemand een idee over de prijzen op het domein?

De tarieven zijn serieus aangepast. Ik spreek nu over Hugues Godmé, de nieuwe naam van het champagnehuis.

Voici les tarifs 2017 des Vins départ Domaine :

Brut Réserve : 20.50€
Extra Brut : 21€
Blanc de Blanc : 23€
Brut Nature : 26€
Rosé : 24.50€
Blanc de Noirs : 24.50€
Millésime 2006 ou 2008 : 32€
Fins Bois : 33€
Cuvée Parcellaires : 39€ pour le 100% Meunier et Chardonnay et 42€ pour le 100% Pinot Noir.

A partir de 12 bouteilles panachée le prix baisse de 1€ sur toutes les cuvées.
Lees meer via http://www.lapassionduvin.com/forum/cham...L1cEc9U.99

Toen we er waren 2 maand geleden was de goedkoopste cuvee (brut reserve) 24,5 euro. Andere cuvee's ook stuk duurder dan prijzen hierboven.
23-05-2017, 09:19 AM
Bericht: #14
RE: champagne Godmé
(23-05-2017 08:35 AM)claret schreef:  
(22-05-2017 05:50 PM)FRANCISPICCART schreef:  
(12-01-2017 10:58 PM)claret schreef:  Iemand een idee over de prijzen op het domein?

De tarieven zijn serieus aangepast. Ik spreek nu over Hugues Godmé, de nieuwe naam van het champagnehuis.

Voici les tarifs 2017 des Vins départ Domaine :

Brut Réserve : 20.50€
Extra Brut : 21€
Blanc de Blanc : 23€
Brut Nature : 26€
Rosé : 24.50€
Blanc de Noirs : 24.50€
Millésime 2006 ou 2008 : 32€
Fins Bois : 33€
Cuvée Parcellaires : 39€ pour le 100% Meunier et Chardonnay et 42€ pour le 100% Pinot Noir.

A partir de 12 bouteilles panachée le prix baisse de 1€ sur toutes les cuvées.
Lees meer via http://www.lapassionduvin.com/forum/cham...L1cEc9U.99

Toen we er waren 2 maand geleden was de goedkoopste cuvee (brut reserve) 24,5 euro. Andere cuvee's ook stuk duurder dan prijzen hierboven.

Amai, nog al duurder! Zou die zijn biodynamie in zijn hoofd geslagen zijn? Dan spreken we over bijna €10 per fles meer dan 2 jaar geleden.
10-10-2017, 06:36 PM
Bericht: #15
RE: champagne Godmé
2002 Vintage:

Appelen, gist, perenstroop een vrij belegen indruk.
Bij de eerste slok komt de mousse opsteken.
Vivant doch zeer zacht.
Zeer mooi in balans en een afdronk die zeer zachtjes wegebde.


Ga naar locatie: