Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Monbazillac 2004
26-06-2013, 12:12 PM
Bericht: #1
Monbazillac 2004
Ik had in de kelder naast mijn Sauternes nog een fles Monbazillac 2004 liggen , een jaar of 7 of 8 geleden bij Delhaize gekocht. Wist ik toen nog niet dat er een verschil was tussen Sauternes enerzijds en Monbazillacs en Cadillacs anderzijds. Ik heb deze fles altijd met een scheef oog bekeken tot ik me niet meer kon houden gisteren en ze weg moest!
Maar ik ga eerst iets vertellen van een dertig jaar geleden. We waren op vakantie in een klein pensionnetje in Oosterijks Tirol, toen zag ik een ouder echtpaar aan een tafeltje naast het onze water bij hun (rode) wijn doen en vond dit nogal eigenaardig. Ze hadden ook nog een klein hondje dat onder hun tafeltje plaste ... ! (en 2 dagen later waren de opgedroogde randen van de pipi nog te zien maar dit doet nu niets ter zake)
Maar nu terug on topic, deze Monbazillac 2004 was zo stroperig en mierzoet dat ik er de helft water bijgegoten heb. Mijn vrouw verklaarde me zot ... maar deed daarna toch ook hetzelfde (hihi).
Nu is mijn vraag aan jullie, heeft er iemand van jullie (ook) al eens water bij zijn wijn gedaan (letterlijk dan hé) watte?
26-06-2013, 12:38 PM
Bericht: #2
RE: Monbazillac 2004
(26-06-2013 12:12 PM)JT schreef:  Ik had in de kelder naast mijn Sauternes nog een fles Monbazillac 2004 liggen , een jaar of 7 of 8 geleden bij Delhaize gekocht. Wist ik toen nog niet dat er een verschil was tussen Sauternes enerzijds en Monbazillacs en Cadillacs anderzijds. Ik heb deze fles altijd met een scheef oog bekeken tot ik me niet meer kon houden gisteren en ze weg moest!
Maar ik ga eerst iets vertellen van een dertig jaar geleden. We waren op vakantie in een klein pensionnetje in Oosterijks Tirol, toen zag ik een ouder echtpaar aan een tafeltje naast het onze water bij hun (rode) wijn doen en vond dit nogal eigenaardig. Ze hadden ook nog een klein hondje dat onder hun tafeltje plaste ... ! (en 2 dagen later waren de opgedroogde randen van de pipi nog te zien maar dit doet nu niets ter zake)
Maar nu terug on topic, deze Monbazillac 2004 was zo stroperig en mierzoet dat ik er de helft water bijgegoten heb. Mijn vrouw verklaarde me zot ... maar deed daarna toch ook hetzelfde (hihi).
Nu is mijn vraag aan jullie, heeft er iemand van jullie (ook) al eens water bij zijn wijn gedaan (letterlijk dan hé) watte?

Ik heb wijn leren drinkn op die manier ;-) Als kind kregen wij wat wijn in ons glas water... t Was dan nog SPUITwater...! Maar ik,vond dat heel lekker. Nu niet meer, zou er eigenlijk niet meer aan denken om dat te doen - maar kan t in geval van die Monbazillac wel begrijpen.. Heb wel al andere wijn bij een wijn gegoten... Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
26-06-2013, 12:52 PM
Bericht: #3
RE: Monbazillac 2004
ik pleit schuldig op een vergelijkbare manier: heb ooit bij een zeer zoete wijn (dacht dat het monbazillac was) wat sauvignon blanc wijn bijgegoten en de wijn werd echt beter.... zou het misschien nog wel eens opnieuw doen. misschien eens zoeken naar een cocktail op basis van zoete, witte wijn?

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
26-06-2013, 01:10 PM
Bericht: #4
RE: Monbazillac 2004
(26-06-2013 12:52 PM)jazzper schreef:  ik pleit schuldig op een vergelijkbare manier: heb ooit bij een zeer zoete wijn (dacht dat het monbazillac was) wat sauvignon blanc wijn bijgegoten en de wijn werd echt beter.... zou het misschien nog wel eens opnieuw doen. misschien eens zoeken naar een cocktail op basis van zoete, witte wijn?

Goed idee, heb nog een halve fles over van de Monbazillac. Ik heb ook nog wel nen droge witte in huis om er bij te doen vandaag of morgen. Smile
26-06-2013, 02:18 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-06-2013 om 02:22 PM door Corto.)
Bericht: #5
RE: Monbazillac 2004
Een andere op het eerste gezicht vreemde combinatie: het huisaperitief bij Les Eleveurs is een mengeling van Geuze en Champagne. Ik vind dat wel niet slecht, maar vind toch dat beiden - indien van goede kwaliteit - apart beter tot hun recht komen.
26-06-2013, 06:50 PM
Bericht: #6
RE: Monbazillac 2004
Zeer grappig verhaal JT, doet me denken aan Fawlty Towers...;-)
Ik heb m'n spul liefst onversneden trouwens ...

Buvez du vin et vivez joyeux !
27-06-2013, 09:39 AM
Bericht: #7
RE: Monbazillac 2004
Sommige wijnen smaken recht uit de fles ook al alsof ze zijn verdund met water
27-06-2013, 12:21 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-06-2013 om 12:22 PM door doc.)
Bericht: #8
RE: Monbazillac 2004
(27-06-2013 09:39 AM)Vinogan(s) schreef:  Sommige wijnen smaken recht uit de fles ook al alsof ze zijn verdund met water

Tijd voor jou om over te schakelen naar iets straffers ? Wink

Buvez du vin et vivez joyeux !
27-06-2013, 01:14 PM
Bericht: #9
RE: Monbazillac 2004
Of iets beters...


Ga naar locatie: