Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boerken & Boerinneken
28-06-2013, 11:36 AM
Bericht: #1
Boerken & Boerinneken
Beste,

Wij zijn de nieuwe eigenaars van Boerken en Boerinneken en zijn opzoek naar een gepaste slogan! Deze slogan moet zowel Nederlands als Engels klinken. Deze zal ook te komen te staan op de achterkant van voetbaltruitjes!

Bekijk alvast onze website http://www.boerkenenboerinneken.be om een beeld te krijgen over het bier!

Shoooot!!!!

Mvg

Rutger Heyninck

Life & wine goes glass in hand...
28-06-2013, 12:10 PM
Bericht: #2
RE: Boerken & Boerinneken
(28-06-2013 11:36 AM)Rutger Heyninck schreef:  Beste,

Wij zijn de nieuwe eigenaars van Boerken en Boerinneken en zijn opzoek naar een gepaste slogan! Deze slogan moet zowel Nederlands als Engels klinken. Deze zal ook te komen te staan op de achterkant van voetbaltruitjes!

Bekijk alvast onze website http://www.boerkenenboerinneken.be om een beeld te krijgen over het bier!

Shoooot!!!!

Mvg

Rutger Heyninck

"Boerken laten? Niét doen!"
Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
28-06-2013, 01:03 PM
Bericht: #3
RE: Boerken & Boerinneken
zie http://www.strangebrew.ca/beername.php?Mode=Generate

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
28-06-2013, 01:38 PM
Bericht: #4
RE: Boerken & Boerinneken
(28-06-2013 01:03 PM)shiraz schreef:  zie http://www.strangebrew.ca/beername.php?Mode=Generate


Leuke inspiratiebron, maar wij hebben echter een slogan nodig. Namen van het bier staan al 15 jaar vast.

Life & wine goes glass in hand...
28-06-2013, 02:08 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2013 om 02:18 PM door koen.)
Bericht: #5
RE: Boerken & Boerinneken
Ben eens op de site gaan kijken ... "verkooppunten" sounds very English

Zou aarde als thema nemen

Boerken, earth solid of
Boerken, tradition of the earth

Boerinneken, earthly delights Big Grin .... maar dat vloekt een beetje met het etiket, not exactly "BILF" materiaal Wink

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
28-06-2013, 02:38 PM
Bericht: #6
RE: Boerken & Boerinneken
(28-06-2013 11:36 AM)Rutger Heyninck schreef:  Beste,

Wij zijn de nieuwe eigenaars van Boerken en Boerinneken en zijn opzoek naar een gepaste slogan! Deze slogan moet zowel Nederlands als Engels klinken. Deze zal ook te komen te staan op de achterkant van voetbaltruitjes!

Bekijk alvast onze website http://www.boerkenenboerinneken.be om een beeld te krijgen over het bier!

Shoooot!!!!

Mvg

Rutger Heyninck

Waarom toch altijd en overal dat engels?
We zijn hier in Vlaanderen, hallo Vlaanderen hé.
En in Vlaanderen spreken we nog altijd vlaams!
Wil je een slogan in het engels ok, maar gebruik dan eerst een nederlandse slogan en dan kan je daaronder nog altijd een engelse slogan plaatsen.
En wat dan met de franstaligen in België?
watte? een slogan die zowel nederlands als engels klinkt, dat zal mooi zijn.
Klinkt zoals vis noch vlees watte? Angry
28-06-2013, 02:52 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2013 om 02:54 PM door Corto.)
Bericht: #7
RE: Boerken & Boerinneken
(28-06-2013 11:36 AM)Rutger Heyninck schreef:  Bekijk alvast onze website http://www.boerkenenboerinneken.be om een beeld te krijgen over het bier!
Gefeliciteerd met de aankoop (op jullie website staan Hugo en Steven Verstraeten vermeld als nieuwe eigenaars in 2013?). Wordt het bier dan nog steeds door de Proefbrouwerij gebrouwen?
Jullie website is blijkbaar enkel zichtbaar met Internet Explorer en niet met Firefox.
Misschien is het geen slecht idee om jullie oproep ook op het forum van Zythos te plaatsen: http://www.zythos.be/forum/. Dat is een forum specifiek voor bierliefhebbers. Dit forum is voornamelijk op wijnliefhebbers gefocust.
28-06-2013, 03:21 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2013 om 03:38 PM door Rutger Heyninck.)
Bericht: #8
RE: Boerken & Boerinneken
(28-06-2013 02:52 PM)Corto schreef:  Gefeliciteerd met de aankoop (op jullie website staan Hugo en Steven Verstraeten vermeld als nieuwe eigenaars in 2013?). Wordt het bier dan nog steeds door de Proefbrouwerij gebrouwen?
Jullie website is blijkbaar enkel zichtbaar met Internet Explorer en niet met Firefox.
Misschien is het geen slecht idee om jullie oproep ook op het forum van Zythos te plaatsen: http://www.zythos.be/forum/. Dat is een forum specifiek voor bierliefhebbers. Dit forum is voornamelijk op wijnliefhebbers gefocust.

Steven & Hugo Verstraeten zijn inderdaad de eigenaars. Hiervoor was het van den ouden advocaat, je waarschijnlijk ook wel bekend?

Het bier wordt nog steeds gebrouwen in de proefbrouwerij te Lochristi.

Technisch mankement van de website, ga ik asap oplossen!

bedankt voor de tip (zythos)!

Groeten
(28-06-2013 02:38 PM)JT schreef:  Waarom toch altijd en overal dat engels?
We zijn hier in Vlaanderen, hallo Vlaanderen hé.
En in Vlaanderen spreken we nog altijd vlaams!
Wil je een slogan in het engels ok, maar gebruik dan eerst een nederlandse slogan en dan kan je daaronder nog altijd een engelse slogan plaatsen.
En wat dan met de franstaligen in België?
watte? een slogan die zowel nederlands als engels klinkt, dat zal mooi zijn.
Klinkt zoals vis noch vlees watte? Angry

Beste Jt,

We zijn inderdaad in Vlaanderen! De slogan moet daadwerkelijk eerst en vooral in het Nederlands de juiste uitstraling geven!

Je past je aan naar de gewenste doelgroep.
We verkiezen voor de Belgische markt natuurlijk een nederlandstalige slogan. Maar aangezien er ook buitenlandse vraag is, zijn we genoodzaakt onze communicatiemiddelen ook af te stellen op het Engels.

De website die je kan vinden op http://www.boerkenenboerinneken.be staat voor alle duidelijkheid nog maar een aantal dagen online, hier zal vanzelfsprekend nog aan gesleuteld worden. (Rechtstaan, stappen, joggen en lopen.)

Het zou mooi zijn een slogan te vinden die zowel mooi in het Nederlands, als in het Frans of Engels klinkt. Afhankelijk van de doelgroep gebruiken we de meest gepaste slogan.

Hopelijk verduidelijkt dit veel voor jou.

Mvg

Life & wine goes glass in hand...
28-06-2013, 08:57 PM
Bericht: #9
RE: Boerken & Boerinneken
(28-06-2013 02:38 PM)JT schreef:  Waarom toch altijd en overal dat engels?
We zijn hier in Vlaanderen, hallo Vlaanderen hé.
En in Vlaanderen spreken we nog altijd vlaams!
Wil je een slogan in het engels ok, maar gebruik dan eerst een nederlandse slogan en dan kan je daaronder nog altijd een engelse slogan plaatsen.
En wat dan met de franstaligen in België?
watte? een slogan die zowel nederlands als engels klinkt, dat zal mooi zijn.
Klinkt zoals vis noch vlees watte? Angry

' schreef:Beste Jt,

We zijn inderdaad in Vlaanderen! De slogan moet daadwerkelijk eerst en vooral in het Nederlands de juiste uitstraling geven!

Je past je aan naar de gewenste doelgroep.
We verkiezen voor de Belgische markt natuurlijk een nederlandstalige slogan. Maar aangezien er ook buitenlandse vraag is, zijn we genoodzaakt onze communicatiemiddelen ook af te stellen op het Engels.

De website die je kan vinden op http://www.boerkenenboerinneken.be staat voor alle duidelijkheid nog maar een aantal dagen online, hier zal vanzelfsprekend nog aan gesleuteld worden. (Rechtstaan, stappen, joggen en lopen.)

Het zou mooi zijn een slogan te vinden die zowel mooi in het Nederlands, als in het Frans of Engels klinkt. Afhankelijk van de doelgroep gebruiken we de meest gepaste slogan.

Hopelijk verduidelijkt dit veel voor jou.

Mvg

Allé k'ben al blij dat je hier toch positief op reageert.
Dan wens ik je ook succes toe.
Ben benieuwd, wil slogansaga wel een beetje opvolgen. Confused

Ga je ook de dure beugelflesjes behouden, ik ben bang dat het flesje dan meer kost dan de inhoud?
29-06-2013, 02:26 PM
Bericht: #10
RE: Boerken & Boerinneken
(28-06-2013 08:57 PM)JT schreef:  Ga je ook de dure beugelflesjes behouden, ik ben bang dat het flesje dan meer kost dan de inhoud?
Ik vind net die nostalgische beugelflesjes een leuk onderscheid ten opzichte van andere bieren.
Als bv. de diverse bieren van La brasserie Ellezelloise (Hercule, Quintine, ...) en de Hopus bieren in een beugelflesje kunnen aangeboden worden, zie ik niet in waarom dit voor Boerken en Boerinneken ook niet zou kunnen blijven.
29-06-2013, 08:49 PM
Bericht: #11
RE: Boerken & Boerinneken
(29-06-2013 02:26 PM)Corto schreef:  
(28-06-2013 08:57 PM)JT schreef:  Ga je ook de dure beugelflesjes behouden, ik ben bang dat het flesje dan meer kost dan de inhoud?
Ik vind net die nostalgische beugelflesjes een leuk onderscheid ten opzichte van andere bieren.
Als bv. de diverse bieren van La brasserie Ellezelloise (Hercule, Quintine, ...) en de Hopus bieren in een beugelflesje kunnen aangeboden worden, zie ik niet in waarom dit voor Boerken en Boerinneken ook niet zou kunnen blijven.

Als prijsbewuste consument in deze crisistijden (en dat zijn er velen met mij denk ik) laat ik de beugelflesjes mooi staan voor wat ze zijn in de rekken. Er zijn gelijkaardige bieren genoeg in een gewoon flesje. Waarom zou ik dan 40 cent per flesje aan leeggoed bijbetalen in plaats van 10 cent.
En dat heeft niets met nostalgie te maken, dan wel met hoogheidswaanzin ten koste van de consument!
Je kan nog altijd het etiket nostalgisch maken he (vb. Seefbier etiket)
Een grote dikke geuzefles kost amper 20 cent aan leeggoed!

Zonet gezien dat het leeggoed alleen al van één beugelflesje van 33cl Boerken of Boerinneken 80 cent is, dit is toch niet meer normaal! Angry
30-06-2013, 02:01 AM
Bericht: #12
RE: Boerken & Boerinneken
(29-06-2013 08:49 PM)JT schreef:  
(29-06-2013 02:26 PM)Corto schreef:  
(28-06-2013 08:57 PM)JT schreef:  Ga je ook de dure beugelflesjes behouden, ik ben bang dat het flesje dan meer kost dan de inhoud?
Ik vind net die nostalgische beugelflesjes een leuk onderscheid ten opzichte van andere bieren.
Als bv. de diverse bieren van La brasserie Ellezelloise (Hercule, Quintine, ...) en de Hopus bieren in een beugelflesje kunnen aangeboden worden, zie ik niet in waarom dit voor Boerken en Boerinneken ook niet zou kunnen blijven.

Als prijsbewuste consument in deze crisistijden (en dat zijn er velen met mij denk ik) laat ik de beugelflesjes mooi staan voor wat ze zijn in de rekken. Er zijn gelijkaardige bieren genoeg in een gewoon flesje. Waarom zou ik dan 40 cent per flesje aan leeggoed bijbetalen in plaats van 10 cent.
En dat heeft niets met nostalgie te maken, dan wel met hoogheidswaanzin ten koste van de consument!
Je kan nog altijd het etiket nostalgisch maken he (vb. Seefbier etiket)
Een grote dikke geuzefles kost amper 20 cent aan leeggoed!

Zonet gezien dat het leeggoed alleen al van één beugelflesje van 33cl Boerken of Boerinneken 80 cent is, dit is toch niet meer normaal! Angry

Maar ge krijgt dat leeggoed toch terug?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-06-2013, 12:47 PM
Bericht: #13
RE: Boerken & Boerinneken
(30-06-2013 02:01 AM)vinejo schreef:  
(29-06-2013 08:49 PM)JT schreef:  
(29-06-2013 02:26 PM)Corto schreef:  
(28-06-2013 08:57 PM)JT schreef:  Ga je ook de dure beugelflesjes behouden, ik ben bang dat het flesje dan meer kost dan de inhoud?
Ik vind net die nostalgische beugelflesjes een leuk onderscheid ten opzichte van andere bieren.
Als bv. de diverse bieren van La brasserie Ellezelloise (Hercule, Quintine, ...) en de Hopus bieren in een beugelflesje kunnen aangeboden worden, zie ik niet in waarom dit voor Boerken en Boerinneken ook niet zou kunnen blijven.

Als prijsbewuste consument in deze crisistijden (en dat zijn er velen met mij denk ik) laat ik de beugelflesjes mooi staan voor wat ze zijn in de rekken. Er zijn gelijkaardige bieren genoeg in een gewoon flesje. Waarom zou ik dan 40 cent per flesje aan leeggoed bijbetalen in plaats van 10 cent.
En dat heeft niets met nostalgie te maken, dan wel met hoogheidswaanzin ten koste van de consument!
Je kan nog altijd het etiket nostalgisch maken he (vb. Seefbier etiket)
Een grote dikke geuzefles kost amper 20 cent aan leeggoed!

Zonet gezien dat het leeggoed alleen al van één beugelflesje van 33cl Boerken of Boerinneken 80 cent is, dit is toch niet meer normaal! Angry

Maar ge krijgt dat leeggoed toch terug?

Beste Vinejo je krijgt het leeggoed inderdaad terug, het zou maar erg zijn.
Maar het gaat hier om 'exclusieve biertjes' waarvan ze het leeggoed niet overal terugnemen. Enkele jaren geleden kreeg ik van kolegas op mijn werk een biermand cadeau waarin ook het Boerken en Boerinneken zaten en ik nergens waar ik ze wilde inleveren namen ze het aan tot ik ze uiteindelijk in de glascontainer heb gekieperd. Sad
Ik vraag me dan ook af hoeveel leeggoed hiervan terugkomt? 25% ?
Achteraf kwam ik te weten dat deze bieren veelal verkocht worden in delicatessenzaken, de betere kaaswinkels etc.
Wanneer dat je doelgroep is, deze kopers draaien hun hand niet om voor ocharme 80 cent.
Voor mij komt dit over zoals de betere kasteelwijnen die ook veel te duur verkocht worden en de consument mag opdraaien voor het onderhoud van hun kasteel en al de chichi er om heen en vooral om hun naam hoog te houden. Maar ook daar is er een publiek voor. Smile
30-06-2013, 01:18 PM
Bericht: #14
RE: Boerken & Boerinneken
(30-06-2013 12:47 PM)JT schreef:  
(30-06-2013 02:01 AM)vinejo schreef:  
(29-06-2013 08:49 PM)JT schreef:  
(29-06-2013 02:26 PM)Corto schreef:  
(28-06-2013 08:57 PM)JT schreef:  Ga je ook de dure beugelflesjes behouden, ik ben bang dat het flesje dan meer kost dan de inhoud?
Ik vind net die nostalgische beugelflesjes een leuk onderscheid ten opzichte van andere bieren.
Als bv. de diverse bieren van La brasserie Ellezelloise (Hercule, Quintine, ...) en de Hopus bieren in een beugelflesje kunnen aangeboden worden, zie ik niet in waarom dit voor Boerken en Boerinneken ook niet zou kunnen blijven.

Als prijsbewuste consument in deze crisistijden (en dat zijn er velen met mij denk ik) laat ik de beugelflesjes mooi staan voor wat ze zijn in de rekken. Er zijn gelijkaardige bieren genoeg in een gewoon flesje. Waarom zou ik dan 40 cent per flesje aan leeggoed bijbetalen in plaats van 10 cent.
En dat heeft niets met nostalgie te maken, dan wel met hoogheidswaanzin ten koste van de consument!
Je kan nog altijd het etiket nostalgisch maken he (vb. Seefbier etiket)
Een grote dikke geuzefles kost amper 20 cent aan leeggoed!

Zonet gezien dat het leeggoed alleen al van één beugelflesje van 33cl Boerken of Boerinneken 80 cent is, dit is toch niet meer normaal! Angry

Maar ge krijgt dat leeggoed toch terug?

Beste Vinejo je krijgt het leeggoed inderdaad terug, het zou maar erg zijn.
Maar het gaat hier om 'exclusieve biertjes' waarvan ze het leeggoed niet overal terugnemen. Enkele jaren geleden kreeg ik van kolegas op mijn werk een biermand cadeau waarin ook het Boerken en Boerinneken zaten en ik nergens waar ik ze wilde inleveren namen ze het aan tot ik ze uiteindelijk in de glascontainer heb gekieperd. Sad
Ik vraag me dan ook af hoeveel leeggoed hiervan terugkomt? 25% ?
Achteraf kwam ik te weten dat deze bieren veelal verkocht worden in delicatessenzaken, de betere kaaswinkels etc.
Wanneer dat je doelgroep is, deze kopers draaien hun hand niet om voor ocharme 80 cent.
Voor mij komt dit over zoals de betere kasteelwijnen die ook veel te duur verkocht worden en de consument mag opdraaien voor het onderhoud van hun kasteel en al de chichi er om heen en vooral om hun naam hoog te houden. Maar ook daar is er een publiek voor. Smile

Ok, da s weer wat anders, men zou er moeten voor zorgen dat er genoeg plaatsen zijn waar je het leeggoed terug kan krijgen. Da s idd een groot probleem. De bierlesgever van Panta Rei is ermee gestopt omdat ie zo een moeite moest doen om aan zijn flesjes te geraken, maar vooral omdat ie altijd met dat leeggoed zat...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
03-07-2013, 12:10 PM
Bericht: #15
RE: Boerken & Boerinneken
Bij de geboorte van mijn jongste zoon heb ik een biertje gegeven met eigen ontworpen etiket. Deze bieren hebben het niet gehaald omdat het leeggoed van B&B het dubbele was van soortgelijke flesjes en ik ging het hier niet terug krijgen natuurlijk.

Dan maar Hopus voor blond genomen en Hercule voor donker. Op zich nog beter want mijn achternaam begint met een H dus dat hals label mocht blijven hangen Wink
03-07-2013, 02:30 PM
Bericht: #16
RE: Boerken & Boerinneken
(03-07-2013 12:10 PM)MicHtical schreef:  Bij de geboorte van mijn jongste zoon heb ik een biertje gegeven met eigen ontworpen etiket. Deze bieren hebben het niet gehaald omdat het leeggoed van B&B het dubbele was van soortgelijke flesjes en ik ging het hier niet terug krijgen natuurlijk.

Dan maar Hopus voor blond genomen en Hercule voor donker. Op zich nog beter want mijn achternaam begint met een H dus dat hals label mocht blijven hangen Wink

k'Ben blij dat er nog gelijkgestemden zijn. applaus

Schitterend idee de bieren te kiezen met de initialen van je achternaam!


Ga naar locatie: