Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vieux chateau Lamothe
07-10-2013, 10:39 PM
Bericht: #1
Vieux chateau Lamothe
Uit de kelder van mijn grootouders, deze kennen niets van wijn dus waarschijnlijk een gekregen fles. Mijn Pa had daar nog 2 fleskes gevonden in een hoekske bij het opruimen van de kelder, ééntje vandaag geproefd.
Vieux chateau Lamothe van 1991, mijn eerste reacte was dat zal wel niets zijn. Een generieke bordeaux van een al niet te fantastisch jaar.
Na wat geprutst te hebben met de kurk en de fles al eens onder mijn neus gestoken te hebben, was het tijd om de wijn uit te schenken. In het glas viel de veroudering nog mee, was wel opvallend dun. In de neus was het een belegen Bordeaux natte bladeren, pelswild,....
In de mond deed hij meer denken aan een bourgone was nog te drinken, maar ik vermoud dat hij ooit beter was geweest, een leuk experimentje. Volgende keer de 2de fles, naam van het chateau vergeten maar was een medoc cru bourgois van 1989,....
07-10-2013, 11:26 PM
Bericht: #2
RE: Vieux chateau Lamothe
(07-10-2013 10:39 PM)Jeroen schreef:  Uit de kelder van mijn grootouders, deze kennen niets van wijn dus waarschijnlijk een gekregen fles. Mijn Pa had daar nog 2 fleskes gevonden in een hoekske bij het opruimen van de kelder, ééntje vandaag geproefd.
Vieux chateau Lamothe van 1991, mijn eerste reacte was dat zal wel niets zijn. Een generieke bordeaux van een al niet te fantastisch jaar.
Na wat geprutst te hebben met de kurk en de fles al eens onder mijn neus gestoken te hebben, was het tijd om de wijn uit te schenken. In het glas viel de veroudering nog mee, was wel opvallend dun. In de neus was het een belegen Bordeaux natte bladeren, pelswild,....
In de mond deed hij meer denken aan een bourgone was nog te drinken, maar ik vermoud dat hij ooit beter was geweest, een leuk experimentje. Volgende keer de 2de fles, naam van het chateau vergeten maar was een medoc cru bourgois van 1989,....

Aan die 89 zal wel nog wat meer vlees zitten vermoed ik...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
09-10-2013, 06:57 PM
Bericht: #3
RE: Vieux chateau Lamothe
(07-10-2013 11:26 PM)vinejo schreef:  
(07-10-2013 10:39 PM)Jeroen schreef:  Uit de kelder van mijn grootouders, deze kennen niets van wijn dus waarschijnlijk een gekregen fles. Mijn Pa had daar nog 2 fleskes gevonden in een hoekske bij het opruimen van de kelder, ééntje vandaag geproefd.
Vieux chateau Lamothe van 1991, mijn eerste reacte was dat zal wel niets zijn. Een generieke bordeaux van een al niet te fantastisch jaar.
Na wat geprutst te hebben met de kurk en de fles al eens onder mijn neus gestoken te hebben, was het tijd om de wijn uit te schenken. In het glas viel de veroudering nog mee, was wel opvallend dun. In de neus was het een belegen Bordeaux natte bladeren, pelswild,....
In de mond deed hij meer denken aan een bourgone was nog te drinken, maar ik vermoud dat hij ooit beter was geweest, een leuk experimentje. Volgende keer de 2de fles, naam van het chateau vergeten maar was een medoc cru bourgois van 1989,....

Aan die 89 zal wel nog wat meer vlees zitten vermoed ik...

Zeker voor de iets minder gerenomeerde namen geldt dat de grote jaren op langere termijn mooiere wijnen opleveren.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City


Ga naar locatie: