Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
La Buena Vida
11-10-2013, 08:57 AM
Bericht: #1
La Buena Vida
http://www.labuenavida.be/nl/content/degustatiedagen

Degustatielijst is ook beschikbaar. Te bezoeken vanaf morgen, wel kort dag maar in mijn ogen echt de moeite.

Ik zal alleszins zeker van de partij zijn.

Groeten,
Dc
13-10-2013, 06:56 PM
Bericht: #2
RE: La Buena Vida najaar 2013
Ik ben tevreden, het was een goede proeverij.
Flor de Pingus is geweldig.

In blind, we trust Cool
14-10-2013, 08:53 AM
Bericht: #3
RE: La Buena Vida najaar 2013
(13-10-2013 06:56 PM)fleer schreef:  Ik ben tevreden, het was een goede proeverij.
Flor de Pingus is geweldig.
Dat hoop ik maar voor bijna 80 euro per fles. Zou je er zelf van kopen?
Zou de Pingus - gezien zijn prijs - zeer veel beter zijn dan de Flor?
14-10-2013, 09:53 AM
Bericht: #4
RE: La Buena Vida najaar 2013
Enkele mooie wijnen geproefd!

Momenteel aan het werken, maar heb mijn lijst nog thuis liggen. Zal nog laten weten welke ik echt de moeite vond

Flor de Pingus was daar zeker bij, maar 80 euro zie ik mezelf niet afdokken voor een fles wijn...
14-10-2013, 08:53 PM
Bericht: #5
RE: La Buena Vida najaar 2013
(14-10-2013 08:53 AM)Corto schreef:  
(13-10-2013 06:56 PM)fleer schreef:  Ik ben tevreden, het was een goede proeverij.
Flor de Pingus is geweldig.
Dat hoop ik maar voor bijna 80 euro per fles. Zou je er zelf van kopen?
Zou de Pingus - gezien zijn prijs - zeer veel beter zijn dan de Flor?

€78.24 voor een fles Flor de Pingus is een goede prijs volgens de markt - Belgie is een duur wijnland maar als het goed is mag het ook vermeld worden - Je betaald natuurlijk een premie voor de naam Pingus.....
Ik koop het niet omdat het boven mijn budget is.
Pingus beter? - Beter is dikwijls ook krachtiger, langer bewaar potentieel etc, voor een wijnliefhebber zal de Pingus niet beter zijn vanuit P/k oogpunt.

In blind, we trust Cool
15-10-2013, 08:46 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-10-2013 om 10:07 AM door Dc.)
Bericht: #6
RE: La Buena Vida najaar 2013
We zullen eens starten aan mijn poging om weer te geven welke wijnen ik de moeite vond (en welke misschien niet). Ik heb minder notities gemaakt dan ik dacht dus het zal zich grotendeels beperken tot enkele impressies en geen diepgaande analyse.


- Acustic Celler, Acustic Blanc 2011, D.O. Mintsant: WIT, Lekkere frisse witte wijn met vooral Garnatxa Blanca en Macabeu. Mooie afdronk ook. Valt niet voor niets in de smaak bij mij want ik vind die druiven over het algemeen lekkerSmile. Boviendien nog een korte houtlagering van 3m gehad.

- Gessami 2012: WIT, Enkele onbekende druiven voor mij zoals de Moscatel de Alejandro... Zeer fris en aangenaam bij lichte gerechten denk ik.

- Xarel.lo font Jui 2012: WIT, Aangename kennismaking met de druif, 4m houtlagering en dat proef je ook.

- La Milana 2007: ROOD, Van het wijnhuis Albet I noya dat voor mij geen onbekende is. Deze wijn wist mij echt te bekoren. Perfect op dronk, maar kon zeker nog wat jaren blijven liggen. Roodbruine kleur, kwam vol de mond binnen met mooie lange afdronk.

- Oda Negre 2008: ROOD, Ook hier een mooie rode wijn die op dronk was. Overwegend Merlot als druif die voor de meesten geen onbekende zal zijn. Gewoon lekker.

- Sotil 2011: ROOD, Van Mallorca, voor mij iets minder bekend maar wel een aangename kennismaking. Ze prijzen hem wel aan 26 euro dus P/K wel iets minder voor mij.

Daarnaast was er het wijnhuis CERVOLES dat mij wel kon bekoren. Heb al hun 4 wijnen geproefd en was vooral onder de indruk van hun P/K. De instapwijnen komen voor wit en rood respectievelijk op 9 en 10 euro. De 'betere' versie is vervolgens geprijsd op 20 euro.
Qua wijnhuis ook kennis gemaakt met FORJAS DEL SALNES: wijnhis gelegen boven Portugal en he ruikt/proeft het Atlantische karakter in hun wijnen, meer minerale toetsen als hun Spaanse broers en zussen van de Middelandse Zee. P/K mss niet echt top, maar wel aangename kennismaking met hun gamma.

Zo komen we stilletjesaan aan de grote kanonnen. Eerst een ontgogeling: HERMANOS PEREZ-PASCUS. Vond hen P/K zwak uitkomen dit jaar. Hun Crianza, reserva en Gran Reserva (70euro!) kwamen te flets over vond ik. De volle afsmaak die bij Ribera del Duero hoort, ontbrak me wat. Zonde!

Licinia 2009, D.O. Vinos de Madrid kon me daarnaast wél bekoren. Niet goedkoop maar wel een zeeeeer aangename wijn die makkelijk nog wat kan rijpen in de kelder. Heldere wijn die andermaal vol binnenkomt en lange afdronk heeft.

Dominio de Pngus: topwijn maar vond hem wel wat hoog geprijsd... Waarschijnlijk ook de naam waarvoor je betaald...

Tenslotte nog 4 TOPTAFELS in mijn ogen, alleen deeze 4 maken de trip al de moeite:

- FERNANDO REMIREZ DE GANUZA, BODEGAS RODA & DE LA HORRA, VEGA SICILIA. Tja wat moet ik hier over zeggen, een voor een topwijn!. Vooral de Corimbo en Corimbo I wisten me te bekoren. Uiteraar was de Roda Reserva ook een dikke topper om nog maar te zwijgen van de Vega Sicilia tafelSmile

Een degustatie van dit kaliber is uiteraard altijd de moeite maar ik heb hier toch enkele mooie ontdekkingen gedaan!
Wat me langs de andere kant wél tegenvalt is hun prijssetting, ik vind ze namelijk redelijk duur. Aangezien ik de La Milana écht de moeite vond, heb ik wat research gedaan en hij werd geprijsd aan 23 euro terwijl ik hem zonder problemen kan vinden voor 20 euro (dit is een edit, had eerst 16 staan maar dat vind ik maar op 1 siteTongue, desalniettemin zijn ze goedkoper te vinden als zij aanbieden)

Soit, hopelijk hebben jullie er iets aan...
15-10-2013, 09:44 AM
Bericht: #7
RE: La Buena Vida najaar 2013
Dc, bedankt voor je uitgebreide proefnotities. Erg interessante lectuur.
Ik kan de wijnen van Albet I Noya ook wel smaken (ook de Brut 21 is een aanrader). La Milana heb ik wel nog nergens gevonden aan 16 euro. Ook niet op de vertrouwde online adressen. Waar heb je deze zonder problemen aan die prijs kunnen vinden?
15-10-2013, 10:06 AM
Bericht: #8
RE: La Buena Vida najaar 2013
http://www.grandcruwijnen.nl/2006-albet-...-la-milana

17 euro, kleine correctieSmile

Na wat meer zoeken, merk ik dat 19 a 20 euro een meer gangbare prijs is. Excuses. Maar hij is in ieder geval wek zeker goedkoper te vinden dan de prijzen die zij geven...
15-10-2013, 06:24 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-10-2013 om 06:30 PM door Stievie.)
Bericht: #9
RE: La Buena Vida najaar 2013
(14-10-2013 08:53 AM)Corto schreef:  
(13-10-2013 06:56 PM)fleer schreef:  Ik ben tevreden, het was een goede proeverij.
Flor de Pingus is geweldig.
Dat hoop ik maar voor bijna 80 euro per fles. Zou je er zelf van kopen?
Zou de Pingus - gezien zijn prijs - zeer veel beter zijn dan de Flor?

Flor de Pingus 2012 (0,75cl) gevonden op "Chateau Internet" aan 49,00 Euro exl BTW. Ik weet niet over dewelke jullie praten maar ik vermoed dat het over deze in primeur gaat? Lijkt me iets dragelijker dan die 80,00 Euro Smile

Ik koop regelmatig via chateau internet, de wijnen worden er soms tegen belachelijk lage prijzen verkocht, reden-> komt doordat men grote groepsaankopen doet waardoor men véél lager kan gaan in prijs.

@ Fleer: bezoek zeker eens de site, een aanrader.

Heb ook nog eens vlug gerekend, komt op 59,21 Euro incl btw per fles Pingus.
15-10-2013, 08:25 PM
Bericht: #10
RE: La Buena Vida najaar 2013
(15-10-2013 06:24 PM)Stievie schreef:  
(14-10-2013 08:53 AM)Corto schreef:  
(13-10-2013 06:56 PM)fleer schreef:  Ik ben tevreden, het was een goede proeverij.
Flor de Pingus is geweldig.
Dat hoop ik maar voor bijna 80 euro per fles. Zou je er zelf van kopen?
Zou de Pingus - gezien zijn prijs - zeer veel beter zijn dan de Flor?

Flor de Pingus 2012 (0,75cl) gevonden op "Chateau Internet" aan 49,00 Euro exl BTW. Ik weet niet over dewelke jullie praten maar ik vermoed dat het over deze in primeur gaat? Lijkt me iets dragelijker dan die 80,00 Euro Smile

Ik koop regelmatig via chateau internet, de wijnen worden er soms tegen belachelijk lage prijzen verkocht, reden-> komt doordat men grote groepsaankopen doet waardoor men véél lager kan gaan in prijs.

@ Fleer: bezoek zeker eens de site, een aanrader.

Heb ook nog eens vlug gerekend, komt op 59,21 Euro incl btw per fles Pingus.

Stievie, bedankt voor de tip.

Nog een kleine nabeschouwing van de proeverij,

Fincas de Ganuza Reserva 2005 is gemaakt van wijnstokken met een gemiddelde leeftijd van 40j - Remirez de Ganuza Reserva 2006 is gemaakt van wijnstokken met een gemiddelde leeftijd van 60j - Dit is het enigste verschil tussen de 2 wijnen. De verschillen zijn niet zo enorm als het verschil in prijs.
Fincas de Ganuza Reserva 2005 is P/K een koopje, ook t.o.v. andere wijnen.

In blind, we trust Cool
12-03-2014, 09:29 AM
Bericht: #11
RE: La Buena Vida najaar 2013
Voorjaarsdegustatie 2014 tijdens weekend van 28-30 maart
25-03-2014, 09:32 AM
Bericht: #12
RE: La Buena Vida najaar 2013
Degustatielijst online:

http://www.labuenavida.be/nl/content/degustatielijst
09-10-2014, 08:15 AM
Bericht: #13
RE: La Buena Vida najaar 2013
Dit weekend opnieuw degustatie.
Ik ga eens "loeren" denk ik Smile
09-10-2015, 05:47 PM
Bericht: #14
La Buena Vida najaar 2015
Dit WE tasting bij BuenaVida in Mol
Toch weer een aantal interessante wijnen in de line-up.

Degustatielijst te raadplegen op onderstaande url :
http://www.labuenavida.be/agenda/grote-h...tatie-2015

Zijn er mensen van 't forum die langsgaan, ik ga wss op zondagnamiddag.
09-10-2015, 05:58 PM
Bericht: #15
RE: La Buena Vida najaar 2015
(09-10-2015 05:47 PM)El Nicho schreef:  Dit WE tasting bij BuenaVida in Mol
Toch weer een aantal interessante wijnen in de line-up.

Degustatielijst te raadplegen op onderstaande url :
http://www.labuenavida.be/agenda/grote-h...tatie-2015

Zijn er mensen van 't forum die langsgaan, ik ga wss op zondagnamiddag.

ziet er een interessante lijst uit, maar Mol is me veel te ver Confused

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
09-10-2015, 09:27 PM
Bericht: #16
RE: La Buena Vida najaar 2013
Geen idee of ik kan gaan spijtig genoeg, ook al is het hier naast de deur.
Afgelopen 3 jaar al 2x per jaar geweest, dus redelijk bekend met het aanbod.

Als de bouw het toelaat, ga ik mss ook wel even.
09-10-2015, 10:38 PM
Bericht: #17
RE: La Buena Vida najaar 2015
(09-10-2015 05:47 PM)El Nicho schreef:  Dit WE tasting bij BuenaVida in Mol
Toch weer een aantal interessante wijnen in de line-up.

Degustatielijst te raadplegen op onderstaande url :
http://www.labuenavida.be/agenda/grote-h...tatie-2015

Zijn er mensen van 't forum die langsgaan, ik ga wss op zondagnamiddag.

grappig dat van de 19 tafels er één is onder de noemer "elegante wijnen" Smile

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
12-10-2015, 02:28 PM
Bericht: #18
RE: La Buena Vida najaar 2013
Ben er dus niet geraakt.
Iemand hier wel?
18-10-2015, 06:16 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-10-2015 om 06:18 PM door El Nicho.)
Bericht: #19
RE: La Buena Vida najaar 2013
(12-10-2015 02:28 PM)Dc schreef:  Ben er dus niet geraakt.
Iemand hier wel?

Sorry voor de wat late reactie, maar ik ben er geraakt zondag.

Impressies :
Steeds meer volk vindt zijn weg naar Mol, of dit resulteert in grotere verkoopscijfers durf ik te betwijfelen, gezien hun vaak (heel) stevige prijszetting ... je hebt wel (check alleen al maar de bolides op de parking) vele (super)rijken die er komen en die er wss niet van wakker liggen of een wijn via het internet tot 40% goedkoper is.

Nooit zoveel wijnen op hun tasting gehad (quasi 20) waarin Raul Perez bij betrokken is ... en velen waren zeer goed tot prachtig.

Witte wijnen werden steevast te koud geserveerd.

Mustiguillo blijft -voor mij- top.

Orben 2010 (Rioja) is mss wel hun beste jaargang, hun eerste jaar (2006) vond ik top, de andere goed tot zeer goed maar minder, deze 2010 belooft alleszinds heel mooi te worden.

Pruno 2013 zit hoog in de zuren, Villacreces 2011 is reeds verrassend toegankelijk, heb ik al meer gehad met Riberas van 2011.

De nieuwe van Landi (Comando G), Rozas 1er Cru vond ik ook top, al ben ik een grrot liefhebber van quasi alles wat die maken, wel eerder op elegantie gemaakt dan op power, zeker deze Rozas.

Ze verkopen nog steeds de Nunci Costera 2005, terwijl de 2007 reeds even uit is, BuenaVida heeft die indertijd overvloedig aangekocht ... en ze blijven er mee zitten ... smaakte ook reeds behoorlijk vermoeid.

Planetes de Nin blijft een pareltje ... deze wijn(huis) verdient meer erkenning.

Voor de eerste maal vond ik de AN (Anima Negra) heel goed meevallen, de AN/2 vind ik wel vaak zeer leuk, de AN meestal te lomp, zwaar, éénzijdig, deze 2012 echter zie ik mezelf mss nog eens aanschaffen.
19-10-2015, 09:02 AM
Bericht: #20
RE: La Buena Vida
Dank je.
Ik vond de tastinglijst alleszins interessant, zonde dat ik niet kon.

Heb je de wijnen van Albet I Noya geproefd? Ben ik wel fan van.
Orben stond ook op mijn proeflijstje...

Mustiguillo is echt top! Dit jaar de El Terrerazo gedronken en ik was echt onder de indruk.
19-10-2015, 11:57 AM
Bericht: #21
RE: La Buena Vida najaar 2013
(18-10-2015 06:16 PM)El Nicho schreef:  
(12-10-2015 02:28 PM)Dc schreef:  Ben er dus niet geraakt.
Iemand hier wel?

Sorry voor de wat late reactie, maar ik ben er geraakt zondag.

Impressies :
Steeds meer volk vindt zijn weg naar Mol, of dit resulteert in grotere verkoopscijfers durf ik te betwijfelen, gezien hun vaak (heel) stevige prijszetting ... je hebt wel (check alleen al maar de bolides op de parking) vele (super)rijken die er komen en die er wss niet van wakker liggen of een wijn via het internet tot 40% goedkoper is.

Nooit zoveel wijnen op hun tasting gehad (quasi 20) waarin Raul Perez bij betrokken is ... en velen waren zeer goed tot prachtig.

Witte wijnen werden steevast te koud geserveerd.

Mustiguillo blijft -voor mij- top.

Orben 2010 (Rioja) is mss wel hun beste jaargang, hun eerste jaar (2006) vond ik top, de andere goed tot zeer goed maar minder, deze 2010 belooft alleszinds heel mooi te worden.

Pruno 2013 zit hoog in de zuren, Villacreces 2011 is reeds verrassend toegankelijk, heb ik al meer gehad met Riberas van 2011.

De nieuwe van Landi (Comando G), Rozas 1er Cru vond ik ook top, al ben ik een grrot liefhebber van quasi alles wat die maken, wel eerder op elegantie gemaakt dan op power, zeker deze Rozas.

Ze verkopen nog steeds de Nunci Costera 2005, terwijl de 2007 reeds even uit is, BuenaVida heeft die indertijd overvloedig aangekocht ... en ze blijven er mee zitten ... smaakte ook reeds behoorlijk vermoeid.

Planetes de Nin blijft een pareltje ... deze wijn(huis) verdient meer erkenning.

Voor de eerste maal vond ik de AN (Anima Negra) heel goed meevallen, de AN/2 vind ik wel vaak zeer leuk, de AN meestal te lomp, zwaar, éénzijdig, deze 2012 echter zie ik mezelf mss nog eens aanschaffen.

Mooi verslag!
Nooit geen fan geweest van de Nunci Costera.
Planetes de Nin .... meer erkenning zijn hogere prijzen, in de states lopen er gasten rond die speculeren wie de volgende Alto Moncayo wordt, deze ging 30% omhoog en blijft daar ook voor de toekomstige jaargangen.
Ik ben gaan proeven bij Despert in Sint-Job, heb daar een bevestiging gekregen dat 2014 een topjaar is, waarschijnlijk het beste jaar ooit in de Ribera del Duero. (mijn spaarplan is al opgezet)

Grts

In blind, we trust Cool
21-10-2015, 08:11 PM
Bericht: #22
RE: La Buena Vida najaar 2013
(18-10-2015 06:16 PM)El Nicho schreef:  
(12-10-2015 02:28 PM)Dc schreef:  Ben er dus niet geraakt.
Iemand hier wel?

Sorry voor de wat late reactie, maar ik ben er geraakt zondag.

Impressies :
Steeds meer volk vindt zijn weg naar Mol, of dit resulteert in grotere verkoopscijfers durf ik te betwijfelen, gezien hun vaak (heel) stevige prijszetting ... je hebt wel (check alleen al maar de bolides op de parking) vele (super)rijken die er komen en die er wss niet van wakker liggen of een wijn via het internet tot 40% goedkoper is.

Nooit zoveel wijnen op hun tasting gehad (quasi 20) waarin Raul Perez bij betrokken is ... en velen waren zeer goed tot prachtig.

Witte wijnen werden steevast te koud geserveerd.

Mustiguillo blijft -voor mij- top.

Orben 2010 (Rioja) is mss wel hun beste jaargang, hun eerste jaar (2006) vond ik top, de andere goed tot zeer goed maar minder, deze 2010 belooft alleszinds heel mooi te worden.

Pruno 2013 zit hoog in de zuren, Villacreces 2011 is reeds verrassend toegankelijk, heb ik al meer gehad met Riberas van 2011.

De nieuwe van Landi (Comando G), Rozas 1er Cru vond ik ook top, al ben ik een grrot liefhebber van quasi alles wat die maken, wel eerder op elegantie gemaakt dan op power, zeker deze Rozas.

Ze verkopen nog steeds de Nunci Costera 2005, terwijl de 2007 reeds even uit is, BuenaVida heeft die indertijd overvloedig aangekocht ... en ze blijven er mee zitten ... smaakte ook reeds behoorlijk vermoeid.

Planetes de Nin blijft een pareltje ... deze wijn(huis) verdient meer erkenning.

Voor de eerste maal vond ik de AN (Anima Negra) heel goed meevallen, de AN/2 vind ik wel vaak zeer leuk, de AN meestal te lomp, zwaar, éénzijdig, deze 2012 echter zie ik mezelf mss nog eens aanschaffen.

In het nieuwe nummer van Decanter staat het verslag van een Priorat-proeverij, Planetes 2012 viel in de prijzen onder highly recommended. Clos Fonta van MdG deed het net iets beter maar kost ook 50% meer. Costera 2006 deed het minder goed met 83.

AN is voor mij al jaren one to watch, een wijn die tijd nodig heeft maar wel geduld beloont. Onlangs sloot het domein ook een overeenkomst met Javier Ausas, ex-wijnmaker van Vega Sicilia, dus dat belooft voor de komende jaren!
22-10-2015, 01:50 PM
Bericht: #23
RE: La Buena Vida najaar 2013
(21-10-2015 08:11 PM)Kupers schreef:  
(18-10-2015 06:16 PM)El Nicho schreef:  
(12-10-2015 02:28 PM)Dc schreef:  Ben er dus niet geraakt.
Iemand hier wel?

Sorry voor de wat late reactie, maar ik ben er geraakt zondag.

Impressies :
Steeds meer volk vindt zijn weg naar Mol, of dit resulteert in grotere verkoopscijfers durf ik te betwijfelen, gezien hun vaak (heel) stevige prijszetting ... je hebt wel (check alleen al maar de bolides op de parking) vele (super)rijken die er komen en die er wss niet van wakker liggen of een wijn via het internet tot 40% goedkoper is.

Nooit zoveel wijnen op hun tasting gehad (quasi 20) waarin Raul Perez bij betrokken is ... en velen waren zeer goed tot prachtig.

Witte wijnen werden steevast te koud geserveerd.

Mustiguillo blijft -voor mij- top.

Orben 2010 (Rioja) is mss wel hun beste jaargang, hun eerste jaar (2006) vond ik top, de andere goed tot zeer goed maar minder, deze 2010 belooft alleszinds heel mooi te worden.

Pruno 2013 zit hoog in de zuren, Villacreces 2011 is reeds verrassend toegankelijk, heb ik al meer gehad met Riberas van 2011.

De nieuwe van Landi (Comando G), Rozas 1er Cru vond ik ook top, al ben ik een grrot liefhebber van quasi alles wat die maken, wel eerder op elegantie gemaakt dan op power, zeker deze Rozas.

Ze verkopen nog steeds de Nunci Costera 2005, terwijl de 2007 reeds even uit is, BuenaVida heeft die indertijd overvloedig aangekocht ... en ze blijven er mee zitten ... smaakte ook reeds behoorlijk vermoeid.

Planetes de Nin blijft een pareltje ... deze wijn(huis) verdient meer erkenning.

Voor de eerste maal vond ik de AN (Anima Negra) heel goed meevallen, de AN/2 vind ik wel vaak zeer leuk, de AN meestal te lomp, zwaar, éénzijdig, deze 2012 echter zie ik mezelf mss nog eens aanschaffen.

In het nieuwe nummer van Decanter staat het verslag van een Priorat-proeverij, Planetes 2012 viel in de prijzen onder highly recommended. Clos Fonta van MdG deed het net iets beter maar kost ook 50% meer. Costera 2006 deed het minder goed met 83.

AN is voor mij al jaren one to watch, een wijn die tijd nodig heeft maar wel geduld beloont. Onlangs sloot het domein ook een overeenkomst met Javier Ausas, ex-wijnmaker van Vega Sicilia, dus dat belooft voor de komende jaren!
De grote AN heeft inderdaad tijd nodig, dronk van de zomer de 2009 en die was geweldig. Nog een Mallorcaan die je in het oog mag houden is het domein 4kilos, de 3 cuvées die ik er van dronk zijn alle top binnen hun eigen categorie.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
22-10-2015, 09:42 PM
Bericht: #24
RE: La Buena Vida
(19-10-2015 09:02 AM)Dc schreef:  Heb je de wijnen van Albet I Noya geproefd? Ben ik wel fan van.
Orben stond ook op mijn proeflijstje...

Mustiguillo is echt top! Dit jaar de El Terrerazo gedronken en ik was echt onder de indruk.

Albet I Noya heb ik niet geproefd, wel eens op één van de eerste BuanaVida tastings waar ik was -jaaaaren geleden- maar sindsdien niet meer, wss mede omdat ik me meer focus op de wijnhuizen met 'echte' lokale druiven ... zal ze de volgende keer nog eens een kans geven.

Mustiguillo is idd zeer zeer mooi, en kan best wat jaren bewaard worden, dronk vorig jaar mijn laatste Mestizaje 2007 (hun starter) en was veruit de beste fles.

(19-10-2015 11:57 AM)fleer schreef:  Nooit geen fan geweest van de Nunci Costera.

Ik ben gaan proeven bij Despert in Sint-Job, heb daar een bevestiging gekregen dat 2014 een topjaar is, waarschijnlijk het beste jaar ooit in de Ribera del Duero. (mijn spaarplan is al opgezet)

Ook hier geen grote liefhebber van de Costero, zijn Nunci negre en vooral zijn Nuncito vind ik soms wel heel leuk, al was de Nuncito nu op degustatie (2009 denk ik) naar mijn gevoel te alcoholisch.

Ik denk dat John op je degustatie ook aangaf dat 2014 voor Ribera wel eens heel groots zou kunnen zijn ... super want 2012 & 2013 kunnen me niet echt overtuigen ... als 2014 in de buurt van 2004 komt ga ik ook al sparen Slurp

(21-10-2015 08:11 PM)Kupers schreef:  AN is voor mij al jaren one to watch, een wijn die tijd nodig heeft maar wel geduld beloont. Onlangs sloot het domein ook een overeenkomst met Javier Ausas, ex-wijnmaker van Vega Sicilia, dus dat belooft voor de komende jaren!

thank you voor de info, das het xtra zetje dat ik nodig hebt om hem dan toch maar eens aan te schaffen, AN/2 kocht ik al meermaals -niet aan BuenaVida prijs Sleepy- en één van mijn duurste flessen is een Son Negre, ook gekocht onder de 'normale' prijs.

(22-10-2015 01:50 PM)koen schreef:  Nog een Mallorcaan die je in het oog mag houden is het domein 4kilos, de 3 cuvées die ik er van dronk zijn alle top binnen hun eigen categorie.

Volledig mee eens, en ook echt wel coole labels, waardoor -bvb geserveerd op een feest- zelfs een niet-wijnliefhebber hem wil proeven.
23-10-2015, 11:00 AM
Bericht: #25
RE: La Buena Vida
(22-10-2015 09:42 PM)El Nicho schreef:  en één van mijn duurste flessen is een Son Negre, ook gekocht onder de 'normale' prijs.

Hier de 2001 van liggen maar geen flauw idee wanneer die op zijn hoogtepunt gaat zitten. Tips?

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
25-10-2015, 10:21 PM
Bericht: #26
RE: La Buena Vida
(23-10-2015 11:00 AM)koen schreef:  
(22-10-2015 09:42 PM)El Nicho schreef:  en één van mijn duurste flessen is een Son Negre, ook gekocht onder de 'normale' prijs.

Hier de 2001 van liggen maar geen flauw idee wanneer die op zijn hoogtepunt gaat zitten. Tips?

Niet echt, vrees ik ... heb bij de mijne genoteerd hem rond de 10 jaar te degusteren, geen idee echter of dit geïnspireerd was op advies van één of andere wijnpaus.
Heb ook geen ervaring met andere oude wijnen op basis van de Callet druif.

De 2001 kan je nog steeds kopen, dus hij zal wel nog alive & kicking zijn.
15-10-2016, 12:59 PM
Bericht: #27
RE: La Buena Vida
Voor de liefhebbers, dit weekend is het degustatie.
Er staan iets meer dan 100 flessen open.

Grts

In blind, we trust Cool
15-10-2016, 06:51 PM
Bericht: #28
RE: La Buena Vida
La Buena Vida gaat duidelijk met zijn tijd mee, veel nieuwe/andere wijnen met medium body ... een mooie presentatie van het nieuwe Spanje.

Als ik mijn persoonlijk traject van de laatste 2 jaar vergelijk met La Buena Vida dan zitten we op dezelfde golflengte ...
één van de verkopers zei dat ik aan de andere kant van de tafel moet gaan staan terwijl ik helemaal geen aanleg heb om te verkopen ... het was leuk.

Grtz

In blind, we trust Cool
15-10-2016, 07:13 PM
Bericht: #29
RE: La Buena Vida
(15-10-2016 06:51 PM)fleer schreef:  La Buena Vida gaat duidelijk met zijn tijd mee, veel nieuwe/andere wijnen met medium body ... een mooie presentatie van het nieuwe Spanje.

Als ik mijn persoonlijk traject van de laatste 2 jaar vergelijk met La Buena Vida dan zitten we op dezelfde golflengte ...
één van de verkopers zei dat ik aan de andere kant van de tafel moet gaan staan terwijl ik helemaal geen aanleg heb om te verkopen ... het was leuk.

Grtz

Ge moet niet verkopen he Fleer, alleen maar schenken en enthousiast zijn over wijn, dat kan geen probleem zijn Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
15-10-2016, 09:12 PM
Bericht: #30
RE: La Buena Vida
(15-10-2016 07:13 PM)vinejo schreef:  
(15-10-2016 06:51 PM)fleer schreef:  La Buena Vida gaat duidelijk met zijn tijd mee, veel nieuwe/andere wijnen met medium body ... een mooie presentatie van het nieuwe Spanje.

Als ik mijn persoonlijk traject van de laatste 2 jaar vergelijk met La Buena Vida dan zitten we op dezelfde golflengte ...
één van de verkopers zei dat ik aan de andere kant van de tafel moet gaan staan terwijl ik helemaal geen aanleg heb om te verkopen ... het was leuk.

Grtz

Ge moet niet verkopen he Fleer, alleen maar schenken en enthousiast zijn over wijn, dat kan geen probleem zijn Wink

Klopt volledig, fleer. Ik heb zelf ook geen aanleg om te verkopen maar geloven in de kwaliteit en een hart hebben voor de wijnen die je schenkt is het allerbelangrijkste.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City


Ga naar locatie: