Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Azienda Agricola La Farra Valdobbiadene
07-01-2014, 02:48 PM
Bericht: #1
Azienda Agricola La Farra Valdobbiadene
Rive 2011: Gisterenavond deze prosecco geproefd, 100% glero (= prosecco). Een millesimato ook, hoewel dit minder verschil maakt dan bij Champagnes.
Zowat alle prosecco s worden gemaakt met de charmat-methode, waarbij de tweede gisting niet op fles gebeurt (zoals bij Champagne of Cremants) maar wel in grote vaten (autoclaves).
Deze wijn vertoonde een hele fijne pareling, appel, peer, wat brooddeeg in de neus, zeer zacht en fluwelig in de mond, er is wat suiker (12g/l) maar dit stoort geenszins (valt niet echt op zelfs).
Een aanrader aan 11,5 euro (klassewijnen).

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
07-01-2014, 10:58 PM
Bericht: #2
RE: Azienda Agricola La Farra Valdobbiadene
prosecco kan zo lekker zijn! Die fijne pareling is voor mij een sterk pluspunt bij prosecco. Ik hou niet zo van agressieve bubbels.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
07-01-2014, 11:15 PM
Bericht: #3
RE: Azienda Agricola La Farra Valdobbiadene
Stond een paar dagen geleden in een promotiefolder @ 10 € (colruyt geloof ik)
08-01-2014, 12:34 PM
Bericht: #4
RE: Azienda Agricola La Farra Valdobbiadene
nog minder zelfs : 8,79€. Mooie prijs, lijkt me.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
08-01-2014, 02:30 PM
Bericht: #5
RE: Azienda Agricola La Farra Valdobbiadene
(08-01-2014 12:34 PM)Olivier schreef:  nog minder zelfs : 8,79€. Mooie prijs, lijkt me.

Opgelet, er zijn twee soorten hé. Wij dronken de "Rive", die is een paar euro duurder.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
08-01-2014, 04:48 PM
Bericht: #6
RE: Azienda Agricola La Farra Valdobbiadene
ow, dat had ik niet opgemerkt. Sorry!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
09-01-2014, 06:21 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-01-2014 om 06:23 PM door Innesto.)
Bericht: #7
RE: Azienda Agricola La Farra Valdobbiadene
(08-01-2014 02:30 PM)vinejo schreef:  
(08-01-2014 12:34 PM)Olivier schreef:  nog minder zelfs : 8,79€. Mooie prijs, lijkt me.

Opgelet, er zijn twee soorten hé. Wij dronken de "Rive", die is een paar euro duurder.

Ik schonk in het voorjaar op een feestje de "gewone" Valdobbiadene Brut van La Farra, toen ook in rode prijs. Iedereen was toen meer dan enthousiast en terecht. Zeker één van de betere "bubbels" onder 10 euro die ik mij voor de geest kan halen. Ik vind dit (net als La Jara) p/k stukken beter dan Bisol en vele andere duurdere Italiaanse bubbels.

Wat mij betreft: opnieuw hoedje af voor de inkoper(s) van Colruyt.


Ga naar locatie: