Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Guéry Minervois
21-01-2014, 01:36 AM
Bericht: #1
Chateau Guéry Minervois
Esprit d'Eloi 2010
Dit domein in het hart van de Minervois maakt een monocépage van Petit Verdot net buiten de grenzen van de appelation (daarom IGP Pays d'Oc) .
De laatrijpende Petit Verdot wordt in Bordeaux in enkele procenten aangeplant en in de klassieke blends gebruikt, vooral op linkeroever (Médoc, Graves).

Donkere paarsrode kleur met violette rand.
Intrigerende neus van rood en zwart fruit (cassis...), specerijen (kurkuma, curry), ook wat paprika, mineraal (steenbodem) en animaal (dierlijk?).
Sappig, zacht, rond in aanzet, met mooie fraicheur en vulling.
Heel zachte tannines versmolten met een mooie zuur-zoet balans. Aangenaam, romig mondgevoel.
Mooie medium lange, fruitige afdronk, met achteraf wat amandeltjes.
Een restje in de fles na een week (!) is nog steeds héél aangenaam, met lengte en een subtiele sappige beet.
Hier ben ik fan van.
21-01-2014, 04:16 PM
Bericht: #2
RE: Chateau Guéry Minervois
(21-01-2014 01:36 AM)Marc schreef:  Esprit d'Eloi 2010
Dit domein in het hart van de Minervois maakt een monocépage van Petit Verdot net buiten de grenzen van de appelation (daarom IGP Pays d'Oc) .
De laatrijpende Petit Verdot wordt in Bordeaux in enkele procenten aangeplant en in de klassieke blends gebruikt, vooral op linkeroever (Médoc, Graves).

Donkere paarsrode kleur met violette rand.
Intrigerende neus van rood en zwart fruit (cassis...), specerijen (kurkuma, curry), ook wat paprika, mineraal (steenbodem) en animaal (dierlijk?).
Sappig, zacht, rond in aanzet, met mooie fraicheur en vulling.
Heel zachte tannines versmolten met een mooie zuur-zoet balans. Aangenaam, romig mondgevoel.
Mooie medium lange, fruitige afdronk, met achteraf wat amandeltjes.
Een restje in de fles na een week (!) is nog steeds héél aangenaam, met lengte en een subtiele sappige beet.
Hier ben ik fan van.

Interessante wijn! Waar heb je dit gekocht ?

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
21-01-2014, 05:48 PM
Bericht: #3
RE: Chateau Guéry Minervois
Odilon Wijnen in Brugge, Nico. 10€30, momenteel jaargang 2011 beschikbaar.
21-01-2014, 06:39 PM
Bericht: #4
RE: Chateau Guéry Minervois
(21-01-2014 05:48 PM)Marc schreef:  Odilon Wijnen in Brugge, Nico. 10€30, momenteel jaargang 2011 beschikbaar.

Damn, da's een beetje te ver weg van de Kempen Sad

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
23-01-2014, 12:28 AM
Bericht: #5
RE: Chateau Guéry Minervois
(21-01-2014 01:36 AM)Marc schreef:  Esprit d'Eloi 2010
Dit domein in het hart van de Minervois maakt een monocépage van Petit Verdot net buiten de grenzen van de appelation (daarom IGP Pays d'Oc) .
De laatrijpende Petit Verdot wordt in Bordeaux in enkele procenten aangeplant en in de klassieke blends gebruikt, vooral op linkeroever (Médoc, Graves).

Donkere paarsrode kleur met violette rand.
Intrigerende neus van rood en zwart fruit (cassis...), specerijen (kurkuma, curry), ook wat paprika, mineraal (steenbodem) en animaal (dierlijk?).
Sappig, zacht, rond in aanzet, met mooie fraicheur en vulling.
Heel zachte tannines versmolten met een mooie zuur-zoet balans. Aangenaam, romig mondgevoel.
Mooie medium lange, fruitige afdronk, met achteraf wat amandeltjes.
Een restje in de fles na een week (!) is nog steeds héél aangenaam, met lengte en een subtiele sappige beet.
Hier ben ik fan van.
Mooie TN Marc! Maakt me nieuwsgierig naar de wijn.


Ga naar locatie: