Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Lavillotte
14-02-2014, 10:35 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-02-2014 om 10:37 PM door Terretoir.)
Bericht: #1
Chateau Lavillotte
1978 Cru Bourgeois
Perfect niveau, kurk kwam er in twee delen uit en in redelijke staat

Of hoe een gewone wijn mooi kan bewaren...
Natuurlijk niet veel fruit meer te bespeuren maar nog evenwichtig, nu deze een tijdje open staat (in de fles met 1/4de eruit) lijkt er toch nog wat fruit in te zitten. Komt nu ook een beetje op temperatuur... Het feit dat ik het vooral opmerk in de afdronk lijkt me opmerkelijk.
Beetje zuren wat hem nog een zekere friste geeft. Tertair, vrouwtje merkte rotte bladeren op. Neus geeft een stoffige indruk, maar toch is deze niet volledig kapot.

Niets wereldschokkend, maar een mooie aanzet voor het weekend.

Iemand hier info over:
op de kurk staat Grand Cru Bourgeois?


Bijlagen Afbeeldingen
   

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
14-02-2014, 11:46 PM
Bericht: #2
RE: Chateau Lavillotte St Estephe
(14-02-2014 10:35 PM)Tom T schreef:  1978 Cru Bourgeois
Perfect niveau, kurk kwam er in twee delen uit en in redelijke staat

Of hoe een gewone wijn mooi kan bewaren...
Natuurlijk niet veel fruit meer te bespeuren maar nog evenwichtig, nu deze een tijdje open staat (in de fles met 1/4de eruit) lijkt er toch nog wat fruit in te zitten. Komt nu ook een beetje op temperatuur... Het feit dat ik het vooral opmerk in de afdronk lijkt me opmerkelijk.
Beetje zuren wat hem nog een zekere friste geeft. Tertair, vrouwtje merkte rotte bladeren op. Neus geeft een stoffige indruk, maar toch is deze niet volledig kapot.

Niets wereldschokkend, maar een mooie aanzet voor het weekend.

Iemand hier info over:
op de kurk staat Grand Cru Bourgeois?

Nooit van gehoord, maar St Estephe kan fantastisch ouderen, kreeg vandaag nog een mail van PVdW dat bij het degusteren van CH Lartigue 1980 (domein bestaat niet meer) zijn wijnwoordenschat tekort schoot...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-02-2014, 11:52 PM
Bericht: #3
RE: Chateau Lavillotte
Hoe is die opgedoken, Tom ?

Buvez du vin et vivez joyeux !
15-02-2014, 12:49 AM
Bericht: #4
RE: Chateau Lavillotte
Jo, deze heeft de tand des tijds mooi overleefd. Maar zoals ik al zei, niets wereldschokkend. Toch een bewijs dat een gewone, betaalbare wijn uit een goed jaar dit nog kan waarmaken... mits een goeie bewaring...

Doc, dankzij Phil heb ik een aantal flesjes kunnen overkopen van Carlo. De namen zouden een belletje moeten doen rinkelen :-) topjaren tegen een mooi prijsje, deze was het gewone flesje in de rij ervan...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
15-02-2014, 01:25 AM
Bericht: #5
RE: Chateau Lavillotte
(15-02-2014 12:49 AM)Tom T schreef:  Jo, deze heeft de tand des tijds mooi overleefd. Maar zoals ik al zei, niets wereldschokkend. Toch een bewijs dat een gewone, betaalbare wijn uit een goed jaar dit nog kan waarmaken... mits een goeie bewaring...

Inderdaad Tom. Ik heb ook hier en daar in mijn kelder nog “ kleine wijn” liggen die meer dan 20 jaar oud is. en alles behalve kapot is. ( en ook van 78)
Ben nu een Fronsac Château Richelieu 2005 aan het drinken. Begint nu pas wat los te komen maar heeft zeker nog 5 jaar nodig om echt op dronk te zijn. De 2006 ervan ga ik nog veel meer jaren gerust moet laten.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
15-02-2014, 10:38 AM
Bericht: #6
RE: Chateau Lavillotte
undefined
15-02-2014, 12:42 PM
Bericht: #7
RE: Chateau Lavillotte
1973 was een topjaar eh! :-)

Wine is sunlight , held together by water !
15-02-2014, 01:32 PM
Bericht: #8
RE: Chateau Lavillotte
(15-02-2014 12:42 PM)Venne schreef:  1973 was een topjaar eh! :-)

Zonde dat nen 78'gger is e

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
15-02-2014, 01:39 PM
Bericht: #9
RE: Chateau Lavillotte
Toch gene witte Pessac? Dan moet t nen achtentagtigger zijn eh :-)

Wine is sunlight , held together by water !


Ga naar locatie: