Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Clos Des Lunes
10-03-2014, 11:47 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-03-2014 om 12:11 AM door don quichotte.)
Bericht: #1
Clos Des Lunes
Onder de rubriek "Carbonnieux" werd er verwezen naar het domein "Clos Des Lunes"

Citaat:gertjeuh schreef:
(Vandaag 08:04 PM)


Olivier schreef: we hebben die in de les geproefd, dus niet zelf gekocht, maar dacht dat die rond de 20€ draaide?
Ik betaalde een kleine 15 euro.
Voor die prijs klasse heb ik nog nen aanrader voor u Olivier.
Ik herinner me dat ge wel een goei wit wijntje kunt appreciëren .


CLOS DES LUNES Lune d'Argent Heeeel goed en ook in die prijs

Ik dronk van dit domein ook al wijnen. Mijn ervaring was correcte wijn maar niet direct om naar huis te schrijven.
Lune Blanche 2012 betaalde ik 9.59 Euro
Lune d'Argent 2012 11.99 Euro


Bijlagen Afbeeldingen
       

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
11-03-2014, 07:52 AM
Bericht: #2
RE: Clos Des Lunes
(10-03-2014 11:47 PM)don quichotte schreef:  Onder de rubriek "Carbonnieux" werd er verwezen naar het domein "Clos Des Lunes"

Citaat:gertjeuh schreef:
(Vandaag 08:04 PM)


Olivier schreef: we hebben die in de les geproefd, dus niet zelf gekocht, maar dacht dat die rond de 20€ draaide?
Ik betaalde een kleine 15 euro.
Voor die prijs klasse heb ik nog nen aanrader voor u Olivier.
Ik herinner me dat ge wel een goei wit wijntje kunt appreciëren .


CLOS DES LUNES Lune d'Argent Heeeel goed en ook in die prijs

Ik dronk van dit domein ook al wijnen. Mijn ervaring was correcte wijn maar niet direct om naar huis te schrijven.
Lune Blanche 2012 betaalde ik 9.59 Euro
Lune d'Argent 2012 11.99 Euro

De 2012 heb ik niet gedronken , wel de 2011 .
Zie wel dat de 2012 anderhalve euro goedkoper is als ik beide jaargangen vergelijk.
Bij de wijnhandel ik aankoop. Het prijsverschil alleen zal al kunnen duiden op een mindere kwaliteit .

Of u bent meer gewend dan mij don dat kan ook altijd. Smile
Bv al betere wijnen gedronken waardoor deze wijn er niet uitblinkt .
16-12-2017, 01:55 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-12-2017 om 02:02 PM door Mathijs81.)
Bericht: #3
RE: Clos Des Lunes
Kijk eens aan ... een post van 2014 nog eens een duwtje naar boven geven.

Clos des Lunes Lune D'Argent 2013

Zag ik een maandje geleden ergens te koop staan, en twee flesjes 2013 gekocht ( met verzending in kwam het 17,90 Euro / fles ).
Zo een wijntje van ... goh ja, aan die prijs kunnen we het wel even proberen, dus kopen maar !

Gisterenavond dan eentje uit de kelder gaan halen, lekker fris geschonken.
Ik onthoofd de capsule en f*ck ... een goedkope composiet kurk te zien Confused.
Goed, kurk eruit en proeven maar .... initieel neen, dit is het totaal niet.

Maar dan ... doorheen de avond, recht de wijn hare rug en verrast ze me totaal.

+ Kleur - heerlijk & vooral uitnodigend kleurtje, beetje siropig, glanzend doorschijnend
+ Neus - vooral vuursteen, vonkig en vurig, maar later ook wat grassig
+ Mond - initieel flets, maar later mooi grassig, mineraal, ziltig, wit steenfruit, hint vanille (?),
+ Afdronk - na tijd zeer mooi eigenlijk, ook hier ziltig, mineraal, wat zeste van citrus

Nog maar eens het bewijs dat tijd ( in combinatie met O2 ) een wijn kan transformeren.
Nu beklaag ik het me dat ik maar twee flessen had aangekocht Rolleyes.

       

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
16-12-2017, 02:08 PM
Bericht: #4
RE: Clos Des Lunes
(16-12-2017 01:55 PM)Mathijs81 schreef:  Kijk eens aan ... een post van 2014 nog eens een duwtje naar boven geven.

Clos des Lunes Lune D'Argent 2013

Zag ik een maandje geleden ergens te koop staan, en twee flesjes 2013 gekocht ( met verzending in kwam het 17,90 Euro / fles ).
Zo een wijntje van ... goh ja, aan die prijs kunnen we het wel even proberen, dus kopen maar !

Gisterenavond dan eentje uit de kelder gaan halen, lekker fris geschonken.
Ik onthoofd de capsule en f*ck ... een goedkope composiet kurk te zien Confused.
Goed, kurk eruit en proeven maar .... initieel neen, dit is het totaal niet.

Maar dan ... doorheen de avond, recht de wijn hare rug en verrast ze me totaal.

+ Kleur - heerlijk & vooral uitnodigend kleurtje, beetje siropig, glanzend doorschijnend
+ Neus - vooral vuursteen, vonkig en vurig, maar later ook wat grassig
+ Mond - initieel flets, maar later mooi grassig, mineraal, ziltig, wit steenfruit, hint vanille (?),
+ Afdronk - na tijd zeer mooi eigenlijk, ook hier ziltig, mineraal, wat zeste van citrus

Nog maar eens het bewijs dat tijd ( in combinatie met O2 ) een wijn kan transformeren.
Nu beklaag ik het me dat ik maar twee flessen had aangekocht Rolleyes.



Mathijs

Gemaakt door de ploeg van Domaine Chevalier trouwens, toch een kwaliteitshuis.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
16-12-2017, 03:20 PM
Bericht: #5
RE: Clos Des Lunes
2014 staat nu in promo bij van eccelpoel aan 11.95 €.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
16-12-2017, 03:23 PM
Bericht: #6
RE: Clos Des Lunes
(16-12-2017 01:55 PM)Mathijs81 schreef:  Ik onthoofd de capsule en f*ck ... een goedkope composiet kurk te zien Confused.

Mathijs

Zal wel Diam geweest zijn zeker...?
16-12-2017, 06:52 PM
Bericht: #7
RE: Clos Des Lunes
(16-12-2017 03:20 PM)33S schreef:  2014 staat nu in promo bij van eccelpoel aan 11.95 €.

dan ga ik morgen een paar flesjes uithalen, moet toch in de buurt zijn
bedankt 33s
16-12-2017, 07:55 PM
Bericht: #8
RE: Clos Des Lunes
(16-12-2017 03:23 PM)wvd schreef:  
(16-12-2017 01:55 PM)Mathijs81 schreef:  Ik onthoofd de capsule en f*ck ... een goedkope composiet kurk te zien Confused.

Mathijs

Zal wel Diam geweest zijn zeker...?

Zie foto hieronder - eerder een geperste kurk, of hoe noem je dat ... alvast geen bewaarkurk.

   

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
17-12-2017, 01:35 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-12-2017 om 01:41 PM door wvd.)
Bericht: #9
RE: Clos Des Lunes
(16-12-2017 07:55 PM)Mathijs81 schreef:  
(16-12-2017 03:23 PM)wvd schreef:  
(16-12-2017 01:55 PM)Mathijs81 schreef:  Ik onthoofd de capsule en f*ck ... een goedkope composiet kurk te zien Confused.

Mathijs

Zal wel Diam geweest zijn zeker...?

Zie foto hieronder - eerder een geperste kurk, of hoe noem je dat ... alvast geen bewaarkurk.



Mathijs

Amai, dat is dan wel erg jammer, zo duur is Diam nu ook weer niet.
17-12-2017, 08:59 PM
Bericht: #10
RE: Clos Des Lunes
Citaat:Amai, dat is dan wel erg jammer, zo duur is Diam nu ook weer niet.

is dat erg? de wijn was goed. Liever zo dan een goede kurk en slechte wijn...

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
18-12-2017, 11:38 AM
Bericht: #11
RE: Clos Des Lunes
(17-12-2017 08:59 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Amai, dat is dan wel erg jammer, zo duur is Diam nu ook weer niet.

is dat erg? de wijn was goed. Liever zo dan een goede kurk en slechte wijn...

Heel grappig maar een beetje naast de kwestie...
Bij een wijn van een zeker (prijs)niveau vind ik dat je op z'n minst een fatsoenlijke, gezonde afsluiting mag verwachten en een paar cent meer voor bvb. een Diam is toch wel het minste.
Ik zie nog liever een schroefdop eerlijk gezegd.
18-12-2017, 12:34 PM
Bericht: #12
RE: Clos Des Lunes
(18-12-2017 11:38 AM)wvd schreef:  
(17-12-2017 08:59 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Amai, dat is dan wel erg jammer, zo duur is Diam nu ook weer niet.

is dat erg? de wijn was goed. Liever zo dan een goede kurk en slechte wijn...

Heel grappig maar een beetje naast de kwestie...
Bij een wijn van een zeker (prijs)niveau vind ik dat je op z'n minst een fatsoenlijke, gezonde afsluiting mag verwachten en een paar cent meer voor bvb. een Diam is toch wel het minste.
Ik zie nog liever een schroefdop eerlijk gezegd.

het is vooral grappig dat je zelf doet waar je anderen van beschuldigt Cool

ik haal dit hier van het internet :

"Geconglomereerde kurken zijn gemaakt uit samengeperste kurkkorrels. In tegenstelling tot wat vele mensen denken, zijn dit kwalitatief goede kurken met vooral een consistente kwaliteit. Deze kurken zijn harder dan de gewone kurken."

als je inhoudelijke argumenten voor hebt om dit te weerleggen, doe gerust... Ik ben geen expert in kurken. Maar ik probeer voor mezelf wel feiten van fictie te onderscheiden. Als je informatie hebt die daartoe bijdraagt, dan graag.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
18-12-2017, 04:13 PM
Bericht: #13
RE: Clos Des Lunes
(18-12-2017 12:34 PM)Olivier schreef:  
(18-12-2017 11:38 AM)wvd schreef:  
(17-12-2017 08:59 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Amai, dat is dan wel erg jammer, zo duur is Diam nu ook weer niet.

is dat erg? de wijn was goed. Liever zo dan een goede kurk en slechte wijn...

Heel grappig maar een beetje naast de kwestie...
Bij een wijn van een zeker (prijs)niveau vind ik dat je op z'n minst een fatsoenlijke, gezonde afsluiting mag verwachten en een paar cent meer voor bvb. een Diam is toch wel het minste.
Ik zie nog liever een schroefdop eerlijk gezegd.

het is vooral grappig dat je zelf doet waar je anderen van beschuldigt Cool

ik haal dit hier van het internet :

"Geconglomereerde kurken zijn gemaakt uit samengeperste kurkkorrels. In tegenstelling tot wat vele mensen denken, zijn dit kwalitatief goede kurken met vooral een consistente kwaliteit. Deze kurken zijn harder dan de gewone kurken."

als je inhoudelijke argumenten voor hebt om dit te weerleggen, doe gerust... Ik ben geen expert in kurken. Maar ik probeer voor mezelf wel feiten van fictie te onderscheiden. Als je informatie hebt die daartoe bijdraagt, dan graag.

Tsja, ik ben ook geen chemicus en ga ook voort op wat ik hier en daar opsteek. Diam is ook een ineen geplakte kurk tenslotte, maar (reclame?) zou met geselecteerde "gezonde" lijmen zijn (en geen TCA!). De andere worden in het wijnmilieu toch wel scheef bekeken.
Misschien idd iets om eens wat verder op in te zoemen?
18-12-2017, 09:45 PM
Bericht: #14
RE: Clos Des Lunes
(18-12-2017 04:13 PM)wvd schreef:  
(18-12-2017 12:34 PM)Olivier schreef:  
(18-12-2017 11:38 AM)wvd schreef:  
(17-12-2017 08:59 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Amai, dat is dan wel erg jammer, zo duur is Diam nu ook weer niet.

is dat erg? de wijn was goed. Liever zo dan een goede kurk en slechte wijn...

Heel grappig maar een beetje naast de kwestie...
Bij een wijn van een zeker (prijs)niveau vind ik dat je op z'n minst een fatsoenlijke, gezonde afsluiting mag verwachten en een paar cent meer voor bvb. een Diam is toch wel het minste.
Ik zie nog liever een schroefdop eerlijk gezegd.

het is vooral grappig dat je zelf doet waar je anderen van beschuldigt Cool

ik haal dit hier van het internet :

"Geconglomereerde kurken zijn gemaakt uit samengeperste kurkkorrels. In tegenstelling tot wat vele mensen denken, zijn dit kwalitatief goede kurken met vooral een consistente kwaliteit. Deze kurken zijn harder dan de gewone kurken."

als je inhoudelijke argumenten voor hebt om dit te weerleggen, doe gerust... Ik ben geen expert in kurken. Maar ik probeer voor mezelf wel feiten van fictie te onderscheiden. Als je informatie hebt die daartoe bijdraagt, dan graag.

Tsja, ik ben ook geen chemicus en ga ook voort op wat ik hier en daar opsteek. Diam is ook een ineen geplakte kurk tenslotte, maar (reclame?) zou met geselecteerde "gezonde" lijmen zijn (en geen TCA!). De andere worden in het wijnmilieu toch wel scheef bekeken.
Misschien idd iets om eens wat verder op in te zoemen?

Om wat olie op het vuur te gieten een artikel van een forum ex publicist De Populist:
http://www.winetasting.be/stories/de-ond...tuurkurk-2

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
19-12-2017, 12:51 PM
Bericht: #15
RE: Clos Des Lunes
(18-12-2017 09:45 PM)don quichotte schreef:  
(18-12-2017 04:13 PM)wvd schreef:  
(18-12-2017 12:34 PM)Olivier schreef:  
(18-12-2017 11:38 AM)wvd schreef:  
(17-12-2017 08:59 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Amai, dat is dan wel erg jammer, zo duur is Diam nu ook weer niet.

is dat erg? de wijn was goed. Liever zo dan een goede kurk en slechte wijn...

Heel grappig maar een beetje naast de kwestie...
Bij een wijn van een zeker (prijs)niveau vind ik dat je op z'n minst een fatsoenlijke, gezonde afsluiting mag verwachten en een paar cent meer voor bvb. een Diam is toch wel het minste.
Ik zie nog liever een schroefdop eerlijk gezegd.

het is vooral grappig dat je zelf doet waar je anderen van beschuldigt Cool

ik haal dit hier van het internet :

"Geconglomereerde kurken zijn gemaakt uit samengeperste kurkkorrels. In tegenstelling tot wat vele mensen denken, zijn dit kwalitatief goede kurken met vooral een consistente kwaliteit. Deze kurken zijn harder dan de gewone kurken."

als je inhoudelijke argumenten voor hebt om dit te weerleggen, doe gerust... Ik ben geen expert in kurken. Maar ik probeer voor mezelf wel feiten van fictie te onderscheiden. Als je informatie hebt die daartoe bijdraagt, dan graag.

Tsja, ik ben ook geen chemicus en ga ook voort op wat ik hier en daar opsteek. Diam is ook een ineen geplakte kurk tenslotte, maar (reclame?) zou met geselecteerde "gezonde" lijmen zijn (en geen TCA!). De andere worden in het wijnmilieu toch wel scheef bekeken.
Misschien idd iets om eens wat verder op in te zoemen?

Om wat olie op het vuur te gieten een artikel van een forum ex publicist De Populist:
http://www.winetasting.be/stories/de-ond...tuurkurk-2

Heel schoon artikel van onze vriend Stefaan! Sindsdien is er ook een gegarandeerd TCA vrije natuurkurk op de markt, maar ze is duur en maar beperkt beschikbaar. Laurent Fournier heeft er net voldoende kunnen kopen om zijn Trois Terres 2015 mee af te sluiten.
17-10-2018, 06:29 PM
Bericht: #16
RE: Clos Des Lunes
Zondag een flesje geopend van de Clos des Lunes 2016 - Lunes D'Argent.
Had ik puur op etiket gekocht en omdat het uit de stal van Domaine de Chevalier komt. Ook het verhaal erachter vond ik wel iets hebben. Droge witte wijn maken op de terroirs van Sauternes.
70% Sémillon en 30% Sauvignon Blanc. P/Q is dit echt een lekker glas. Gewoon opentrekken en inschenken. Meer karakter en finesse dan ik dacht. Kan gemakkelijk een lekker gerecht aan.
Leuke kleur, fris en fruitig in de mond. Voldoende materie in het glas om er meer achter te zoeken. Leuk!
17-10-2018, 06:55 PM
Bericht: #17
RE: Clos Des Lunes
(17-10-2018 06:29 PM)Cousteau schreef:  Zondag een flesje geopend van de Clos des Lunes 2016 - Lunes D'Argent.
Had ik puur op etiket gekocht en omdat het uit de stal van Domaine de Chevalier komt. Ook het verhaal erachter vond ik wel iets hebben. Droge witte wijn maken op de terroirs van Sauternes.
70% Sémillon en 30% Sauvignon Blanc. P/Q is dit echt een lekker glas. Gewoon opentrekken en inschenken. Meer karakter en finesse dan ik dacht. Kan gemakkelijk een lekker gerecht aan.
Leuke kleur, fris en fruitig in de mond. Voldoende materie in het glas om er meer achter te zoeken. Leuk!

Ook ooit gedronken en je beschrijving is herkenbaar. Mooie wijn!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: