Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fattoria di Travalda Santa Lucia
15-03-2014, 09:53 PM
Bericht: #1
Fattoria di Travalda Santa Lucia
de 2007 in het glas : al over zijn top, wel nog de nodige aciditeit, maar het geheel voelt wat loom aan, in de zuren zit nog een tik frisheid, maar onvoldoende om het geheel fris te houden, in de afdronk overheerst het hout, precies geen geslaagde wijndag Sad score 83

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
24-02-2015, 09:33 PM
Bericht: #2
RE: Fattoria di Travalda Santa Lucia
ook een proefflesje gekocht van deze 2007. Is een blend van 30 CS, 30 CF, 30 Merlot en 10 Petit Verdot. Deze fles hier is er zeker nog niet over, maar echt goed vind ik ze op dit moment ook weer niet. Zeer lage intensiteit zowel in de neus als in mond. Ik haal beetje ceder en kruidigheid uit de neus, maar in de mond heb ik het moeilijk om de smaken te benoemen. Beetje rood fruit? Zuren en tannines nog duidelijk aanwezig. Ik vraag me zelfs af of deze wijn niet in een gesloten fase zit. Bijzonder weinig evolutie aan de rand te merken ook. Ik zal het wellicht nooit weten, want voor een tweede fles hiervan bedank ik vriendelijk.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
08-04-2017, 05:13 PM
Bericht: #3
RE: Fattoria di Travalda Santa Lucia
Fattoria da Travalda Santa Lucia 2010

Was voor 6 euro in de aanbieding bij de plaatselijke supermarkt, dus een paar flesjes meegenomen. Ook deze jaargang is geen grootheid, maar voor die paar euro vond ik hem prima om bij de bbq te drinken. Iets donker fruit en iets aards, vrij korte afdronk.
Ontwikkelde zich helaas niet verder op de tweede dag.


Ga naar locatie: