Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wijnen Südtirol / Alto Adige : Waar te koop?
14-04-2014, 01:42 PM
Bericht: #1
Wijnen Südtirol / Alto Adige : Waar te koop?
Hallo,

Ik ben op zoek naar een verdeler in België van wijnen uit Südtirol / Alto Adige (N Italië) maar vind enkel verdelers in Nederland.
Weet iemand waar deze te koop zijn of hoe ik er aan geraak?

Dank voor de tips

Stefan
14-04-2014, 05:35 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-04-2014 om 05:43 PM door Vinogan(s).)
Bericht: #2
RE: Wijnen Südtirol / Alto Adige : Waar te koop?
Ff snel uit het hoofd: Lageder bij Licata, Terlano bij Chateau Vini, Abbazia di Novacella bij Vinesse, St Michael Eppan (en ook Lageder en Terlano) bij Semprevino en Nals Margreid bij Stappato. Er zullen er ongetwijfeld nog wel zijn die je zonder veel moeite kan vinden door een google-zoekopdracht...

Welkom op het forum...
14-04-2014, 06:02 PM
Bericht: #3
RE: Wijnen Südtirol / Alto Adige : Waar te koop?
(14-04-2014 05:35 PM)Vinogan(s) schreef:  Ff snel uit het hoofd: Lageder bij Licata, Terlano bij Chateau Vini, Abbazia di Novacella bij Vinesse, St Michael Eppan (en ook Lageder en Terlano) bij Semprevino en Nals Margreid bij Stappato. Er zullen er ongetwijfeld nog wel zijn die je zonder veel moeite kan vinden door een google-zoekopdracht...

Welkom op het forum...

En Gojer bij Portovino.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
15-04-2014, 08:02 AM
Bericht: #4
RE: Wijnen Südtirol / Alto Adige : Waar te koop?
Hier in de buurt zit wijnhandelaar die enkel wijnen uit Piëmonte verkoopt, Alto Adige zit ook zeker in het gamma:

http://www.ridin.be/
15-04-2014, 10:02 AM
Bericht: #5
RE: Wijnen Südtirol / Alto Adige : Waar te koop?
(15-04-2014 08:02 AM)Dc schreef:  Hier in de buurt zit wijnhandelaar die enkel wijnen uit Piëmonte verkoopt, Alto Adige zit ook zeker in het gamma:

http://www.ridin.be/

Lijkt me vrij contradictorisch, als hij enkel Piemonte doet zal hij niet Alto Adige doen :-)

Licata heeft ook nog San Leonardo en Foradori (is wel Trentino, maar is zeer kort bij Alto Adige). Wineshare en Wijnkennis hebben een paar referenties van St. Michael Appiano.

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
15-04-2014, 10:03 AM
Bericht: #6
RE: Wijnen Südtirol / Alto Adige : Waar te koop?
(15-04-2014 10:02 AM)nco schreef:  
(15-04-2014 08:02 AM)Dc schreef:  Hier in de buurt zit wijnhandelaar die enkel wijnen uit Piëmonte verkoopt, Alto Adige zit ook zeker in het gamma:

http://www.ridin.be/

Lijkt me vrij contradictorisch, als hij enkel Piemonte doet zal hij niet Alto Adige doen :-)

Licata heeft ook nog San Leonardo en Foradori (is wel Trentino, maar is zeer kort bij Alto Adige). Wineshare en Wijnkennis hebben een paar referenties van St. Michael Appiano.

Enkel Noord-Italië excuses, focus ligt er wel op Piëmonte...
15-04-2014, 10:05 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-04-2014 om 10:06 AM door nco.)
Bericht: #7
RE: Wijnen Südtirol / Alto Adige : Waar te koop?
(15-04-2014 10:03 AM)Dc schreef:  Enkel Noord-Italië excuses, focus ligt er wel op Piëmonte...

Net even gaan kijken, hebben inderdaad wel wat leuke referenties uit de Alto Adige - Trentino regio!

Hebben zij ook een winkel in Mol of enkel online verkoop (niet direct duidelijk op de website)?

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
15-04-2014, 10:42 AM
Bericht: #8
RE: Wijnen Südtirol / Alto Adige : Waar te koop?
(15-04-2014 10:05 AM)nco schreef:  
(15-04-2014 10:03 AM)Dc schreef:  Enkel Noord-Italië excuses, focus ligt er wel op Piëmonte...

Net even gaan kijken, hebben inderdaad wel wat leuke referenties uit de Alto Adige - Trentino regio!

Hebben zij ook een winkel in Mol of enkel online verkoop (niet direct duidelijk op de website)?

Ze hebben een winkel/magazijn, hier te vinden: http://nl-be.mappy.com/map#d=Mari%C3%ABn...elgi%C3%AB

--> Open in het weekend denk ik, vooral zaterdagnm.

Zijn trouwens 2 super vriendelijke uitbaters waar de hobby uitgegroeid is naar een bijberoep.
Indien je langsgaan zeker de prosecco Col del Sas eens proberen, voor 9 euro veel prosecco vind ik.
Ik koop daar af en toe wel wat wijn, hebben ook minder typische druiven in hun assortiment.
15-04-2014, 10:46 AM
Bericht: #9
RE: Wijnen Südtirol / Alto Adige : Waar te koop?
Stappato heeft recent Köfererhof toegevoegd aan hun gamma. Niet goedkoop, maar zeer mooi, heel pure, frisse rechtlijnige wijnen. Dronk er laatst een van de betere Veltliners van, wel allemaal een beetje in dezelfde lijn - jong drinken op hun frisheid.

Young Charly heeft Elena Walch, een ietwat commercieel domein, wat zeker niet slecht bedoeld is, heel mooie wijnen, vooral de sauvignon blanc castel ringberg is de moeite, veel frisheid, lichte florale toetsen en toch voldoende sappigheid. Ook hier weer helaas niet goedkoop, de toppers gaan al tegen de 40-45 euro. Het zijn mooie wijnen om te drinken, helaas niet voor de portemonnee.

Ik kan mij enkel aansluiten bij de aanraders van Foradori, gewoonweg prachtige wijnen. Tip: bij Basin & Marot in Ixelles zijn ze ook te krijgen, en soms net iets goedkoper dan bij Licata. Hier willen ze ook wel eens een flesje open doen als ze zien dat je een fan bent. De rode op amphora gerijpte wijnen zijn echt fenomenaal.
18-04-2014, 06:56 PM
Bericht: #10
RE: Wijnen Südtirol / Alto Adige : Waar te koop?
Nco,

Net mailtje gehad v ridin, 26 en 27 april degustatie in de namiddagSmile
Vorig jaar ook geweest, best ok en dit jaar komen er ook Italiaanse wijnboeren.
Ik ga zeker een kijkje nemen


Ga naar locatie: