Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
oude geuze
02-04-2010, 09:18 PM
Bericht: #1
oude geuze
Deze middag even binnengesprongen in de Lambikodroom van 3 fonteinen. Awel, als er nu iets is dat de brug slaat tussen wijn en bier is het wel oude geuze/lambiek. Eerst aan het vat de 1ste, 2de en 3de jaars lambiek geproefd. Eigenaardig bruin water met een schitterende neus, complex, zuren, lange afdronk enfin dit is meer dan bier. Achteraf nog een flesje oude geuze van 1994 gekraakt. Machtig ! Voor de niet kenners, laat de mort subite en de lindemans voor wat hij is en drink een oude geuze van cantillon, 3 fonteinen of een girardinke. Mijn geld erop dat ge verkocht zijt...mijn duitse wijnvriend "ulli" omschrijft oude geuze als korenwijn en hij is van plan om deze binnenkort te versnijden met spätburgunder uit baden. Ben es benieuwd. het resultaat is te proeven op de lambiekfeesten in Opstal ! Schol Slurp
03-04-2010, 01:55 PM
Bericht: #2
RE: oude geuze
En de sponsor is Gaviscom !
Ik ga!

Wine is sunlight , held together by water !
03-04-2010, 05:46 PM
Bericht: #3
RE: oude geuze
Kijk ook eens uit naar Marriage Parfait Geuze (Boon), De Cam en Tuverbol (van Brouwerij van Loterbol) - dit laatste is een mengeling van Loterbol en Drie Fonteinen Geuze.
03-04-2010, 09:33 PM
Bericht: #4
RE: oude geuze
Voor de geïnteresseerden
09-11-2010, 11:08 AM
Bericht: #5
RE: oude geuze
Gisteren een Geuze Boon mariage parfait gedronken uit 2003. Voor een dikke 2 euro is dit echt een fantastisch product, en zelfs aan tafel inzetbaar bij pakweg fazant met geuze en witloof.

Als "houdbaarheidsdatum" staat er 2027 op het etiket vermeld. Heb dan ook 2 flesjes van 2003, 2004 en 2005 in een donker hoekje in mijn kelder verstopt en ga proberen de nieuwe jaargangen op de kop te tikken en een 'verticale' te organiseren als ik 40 wordt in 2024. Geen idee wat dat geeft, maar als ik twee flesjes van tien verschillende jaargangen neem, kom ik aan amper 50 euro cheers


Ga naar locatie: